26

Odp: Mad Pascal

kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

27

Odp: Mad Pascal

ile ramu używa i jeśli 1088k, to czy można wyłączyć z użycia któreś banki?

pobiera parametry z CP?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

28

Odp: Mad Pascal

wykrywa do 64 banków, procka jest od Draco, raczej zabije SDX-a, pobiera parametry z linii

należy uruchamiać przez X

p.s.
w porównaniu do Inertii pętla odgrywająca jest ciut szybsza, sample kończą się na $7FFF co oszczędza parę cykli, Epi wie o co chodzi

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

29

Odp: Mad Pascal

Wszystko by było ok, tylko - czy jest możliwość wyboru z przełącznika adresu covoxa???? - mam go na $D7, najlepiej ogólnie wybór pokey / covox dać z przełącznika, można by wówczas ustawić to sobie globalnie z runexta i heja.

Dla lepszej jakości można też w przypadku STEREO pokeya rozdzielić po dwa kanały moda na pokeya. Bardzo to polepszy jakość w przypadku nierozszerzonego sprzętu

Na razie odpaliłem wersję dla szybszego CPU.

(prawdopodobnie) do Draco - sprawdź, dlaczego ten modplay wywołany z runexta na vbxe w czasie ładowania modułu przełącza się na ekran Antica, dopiero po naciśnięciu "P" zaczyna grać i włącza tryb 80vbxe

==============

źle gra:
opcja 2 na 816, pokey - moduł ADSFISH/Wuerpe/AIDS ... zresztą widzę, że źle grających jest więcej. Te same mody grane przez wersję 6502 wydają się być ok.

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-12-14 18:40:37)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: Mad Pascal

Źle gra w sensie za szybko?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

31

Odp: Mad Pascal

Zrobię z tego jutro MP3 i podlinkuje. Będzie wersja dobrze odegrana i źle.

.. i mega prośba o dodatkowe parametry do określenia outputdevice, oraz strony covox'a.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

32

Odp: Mad Pascal

Zgrałem to właśnie z Atari, więc tak:

Player dla 6502, pokey mono:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3

Player dla Rapidusa, pokey mono:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3

Dla porównania, player z NeoTrackera - 6502, pokey stereo:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … STEREO.mp3


Dementuję też pogłoski wygłaszane przez YerzmYeYa - pokey szumi tongue haaaaa

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

33

Odp: Mad Pascal

no nic, na Last Party widzę, że polecimy po staremu z NeoTrackera.

EDIT:

Czy projekt playera już umarł?

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-12-21 19:13:32)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

34

Odp: Mad Pascal

po rozmowie z Epi-m zrozumiałem że trzeba podejść do tematu z innej strony, m.in. na nowo wyliczyć tablice częstotliwości nut dla 65816

Epi napisał player który pozwala odtwarzać dowolnej długości MOD-y korzystając z pamięci PORTB, traktując ją jak liniową

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

35

Odp: Mad Pascal

autor Sub-Pascala, kompilatora na kodzie którego bazuje Mad Pascal zauważył że jego praca nie poszła na marne smile

Vasiliy Tereshkov "My Pascal compiler and Polish contemporary art"

https://habr.com/en/post/440372/?fbclid … -b5fr6Nqqo

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

36

Odp: Mad Pascal

Zaczęliśmy rozmawiać o Mad Pascalu i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy używać go w niektórych 8-bitowych grach Atari. Posiadamy własną grupę na Facebooku i składamy demo open source o nazwie Mind Field. Mam nadzieję, że możesz do nas dołączyć. Jest to grupa anglojęzyczna, ale jeśli chcesz, możesz użyć tłumaczenia Google, kopiowania i wklejania.
https://www.facebook.com/groups/963846007156190/

Ostatnio edytowany przez PilotZmii (2019-05-18 00:40:44)

37

Odp: Mad Pascal

dodałem do G2F zapis obrazka jako program Pascala (Save As... *.PAS)

wersja uproszczona, tylko zmiany z pierwszej linii każdego kolejnego wiersza, tylko kolory bitmapy, bez PMG

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

38

Odp: Mad Pascal

Próbuję skompilować przykłady od VBXE i jeśli program wywołuje LoadVBMP() z vimage to nie kompiluje się:

Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/20] for 6502
Compiling test.pas
An unhandled exception occurred at $000000000047B6D2:
EAccessViolation: Access violation
  $000000000047B6D2
  $00000000004AB861

Mad Pascal skompilowany FPC pod Fedorą 31 na x86-64.

Minimalny kod:

uses vbxe, vimage;

begin
LoadVBMP('plik.bmp', VBXE_OVRADR);

end.

Jak użyję binarki z archiwum (via Wine) to działa:

Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/18] for 6502
Compiling test.pas
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (672) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (673) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
7 lines compiled, 1.10 sec, 16639 tokens, 1705 idents, 446 blocks, 16 types
2 warning(s) issued

Ciekawe ;d

39

Odp: Mad Pascal

po tej poprawce Linux-y nie będą się czepiać wink

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/tree/patch-03

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

40

Odp: Mad Pascal

Dzięki, działa ;D