1

Temat: lepsza grafika, ANTIC

Witam,

pod tym adresem znajduje sie temat dot. dual antica
http://atariage.com/forums/viewtopic.ph … dual+antic

klopotliwy, zakrecony, nudny, ziew... (sory)

pomyslalem ze fajnie by bylo gdyby:

1. wymienic pamiec na dual port sram, drugi antic i gtia kozystaja wlasnie z drugiego portu tych pamieci przez co maja dostep nieograniczony do tej samej przestrzeni adresowej co caly komputer, eliminujemy te dziwolagi z dostepem do pamieci drugiego antica poprzez $d5xx.

zalety: szybki dostep 6502 do pamieci drugiego antica, pelne sterowanie programem antica oraz danymi do wyswietlenia. nmi drugiego antica dziala

2. dolozyc uklad ktory bedzie 'maskowal' lub 'miksowal' wyjscie obydwoch gtia, z miksowaniem jest tak jak dotychczas na dual anticu (link u gory) a z 'maskowaniem' mniejszy problem - widzialem podobny uklad w starym c64+4 lub w c&a.

zalety: mamy full dual playfield z miksowaniem trybów! lepiej niz amiga ;-). jesli potrzeba to mamy wiecej kolorow (miksowanie) wiecej duszkow itd. i co najwazniejsze! WYLACZAJAC 1 ANTICA DOSTAJEMY SPEEDA + 30% A OBRAZ NADAL JEST WYSWIETLANY NA 2 ANTICU. zgodnosc 100% dla istniejacego oprogramowania a jesli ktos bedzie otwieral ekran na 2 anticu z wylaczeniem pierwszego mamy 100% zgodnosc + szybszy komputer o 30% - pomysl na turbo ;-). eliminujemy efekt haltowania procesora przez antic - co jest niezlym wstepem do zaprojektowania blittera podlaczonego niestety tylko do drugiego antica.

i kto tu jest bardziej zakrecony ;-() ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: lepsza grafika, ANTIC

z checia bym popisal pod takie cos efekty.

3

Odp: lepsza grafika, ANTIC

baju baj, baju baj

idziemy dalej:

2 antic moze haltowac 'blitter' poniewaz ten nowy uklad podpiety jest rowniez pod drugie porty pamieci tak jak 2 antic. blitter moze byc 'wystartowany' przez 6502.
zapisac kilkanascie bajtow w kilka cykli zegara? czemu nie.
a co by sie stalo ;-) gdyby tak blitter mogl zapisywac rejestru sprzetowe a nie tylko pamiec? nastawic go na gtia i niech nadpisze rejesty koloru i duszkow w paru cyklach zegara. - nie tak latwo ;-) odwolujac sie do rejestrow sprzetowych blitterek musiaby haltowac 6502.

no dobra, przyznaje sie, to utopia z powodu taktowania pamieci (tak mi sie wydaje)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: lepsza grafika, ANTIC

Jesli chodzi o blitter to niech juz lepiej Pasiu skonczy ta dopalke 816

5

Odp: lepsza grafika, ANTIC

Łoł, niezłe cudo! Można by na tym jakiego piksela narysować, jakby szło to dostać. A może samo jeszcze rysuje  ;)

6

Odp: lepsza grafika, ANTIC

czyli mozna by zmiksowac w jednej linii grafike Hires z 4 kolorowa trybu 15OS , bez sztuczek ze zmiana rastra ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: lepsza grafika, ANTIC

o, to moze w koncu na atari mielibysmy tryb graficzny "zrywajacy wlosy z klaty" i commodziarze przestaliby sie puszyc swoimi fullscreenami...  ;)   :)

8

Odp: lepsza grafika, ANTIC

sorry - a ja lubię moje włosy na klacie... :lol:

I Ty zostaniesz big endianem...

9

Odp: lepsza grafika, ANTIC

o, to moze w koncu na atari mielibysmy tryb graficzny "zrywajacy wlosy z klaty" i commodziarze przestaliby sie puszyc swoimi fullscreenami...  ;)   :)

Może trochę offtopic, ale nie mogłem się oprzeć :)!
Dracon, wydaje mi się, że nie tylko tu jest pies pogrzebany. To że ich hardware daje odmienne możliwości od naszego to nie jest największy problem. Kwestia w tym, że u nich jest/było wielu zdolnych ludzi, którzy są technicznymi wymiataczami [co widać na wielu przerysach] i potrafią coś naprawdę dobrego zrobić nie tylko w tych lepsiejszych trybach [chociażby logosy].  Mają zajawę, masę cierpliwości, siedzą i robią.
Na JIL jest jeszcze bardzo dużo do zrobienia w dziedzinie gfx'u. Temat nie został wyczerpany i wątpię by kiedykolwiek tak się stało. Nie powiem jednak by takie cudo się nie przydało :)

10

Odp: lepsza grafika, ANTIC

czyli mozna by zmiksowac w jednej linii grafike Hires z 4 kolorowa trybu 15OS , bez sztuczek ze zmiana rastra ?

na to wyglada, chociaz to zalezy od 'jakosci miksera' ;-) mozna by bylo zorganizowac pamiec w bitplany :-) edytor tekstu hires+tryb gtia i mamy 9 kolorowe czcionki. cos czego nam brakuje: osobna pamiec koloru.

ufff, chcialbym zauwazyc najwazniejsze: zachowujac pelna zgodnosc dostajemy szybszy komputer o 30% z obrazem na ekranie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: lepsza grafika, ANTIC

to by bylo cos :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

Odp: lepsza grafika, ANTIC

A ja tam jestem jednak za rozwiązaniami software'owymi.

Rozumiem, że już "scenowe" kompy różnią się znacznie od tych standardowych ze stajni JIL, jednak przysłowiowemu "Kowalskiemu z 65xe" chyba jednak łatwiej będzie rozszerzyć sobie pamięć - co już w zasadzie załatwia sprawę `chodzenia` współczesnych produkcji, dołożyć STEREO i alternatywny OS (QMEG, OS-B etc.), niż jeszcze bawić się w coś takiego.

Nie wiem czy dobrze rozumuję, jak coś to mnie poprawcie.

Greetz! :)

I Ty zostaniesz big endianem...

13

Odp: lepsza grafika, ANTIC

A ja tam jestem jednak za rozwiązaniami software'owymi.

softwarowo prawie 1/3 komp szybszy? hmm, nie mowie nie, zawsze mozna napisac szybsza procedurke ;-)

--
a jednym posunieciem z zachowaniem 100% kompatybilnosci:

1. szybszy komputer, bez wymiany procesora, bez zmiany czestotliwosci
2. mapa bitowa i mapa koloru
3. wiecej kolorow, duszkow
4. dualplayfield, bitplany z mieszanymi trybami
5. b.dobra organizacja pamieci obrazu

dziewczyny na to leca ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Odp: lepsza grafika, ANTIC

sorry - a ja lubię moje włosy na klacie... :lol:

Ja też... chociaż znaczna część moich włosów na klacie jest już siwa :(

15

Odp: lepsza grafika, ANTIC

dostalem wiadomosc:

'niestety musimy zrezygnowac z projektu z powodu zbyt malego doswiadczenia z wykorzystaniem pamieci dual port sram"

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.