26

Odp: Mad Pascal

kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

27

Odp: Mad Pascal

ile ramu używa i jeśli 1088k, to czy można wyłączyć z użycia któreś banki?

pobiera parametry z CP?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

28

Odp: Mad Pascal

wykrywa do 64 banków, procka jest od Draco, raczej zabije SDX-a, pobiera parametry z linii

należy uruchamiać przez X

p.s.
w porównaniu do Inertii pętla odgrywająca jest ciut szybsza, sample kończą się na $7FFF co oszczędza parę cykli, Epi wie o co chodzi

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

29

Odp: Mad Pascal

Wszystko by było ok, tylko - czy jest możliwość wyboru z przełącznika adresu covoxa???? - mam go na $D7, najlepiej ogólnie wybór pokey / covox dać z przełącznika, można by wówczas ustawić to sobie globalnie z runexta i heja.

Dla lepszej jakości można też w przypadku STEREO pokeya rozdzielić po dwa kanały moda na pokeya. Bardzo to polepszy jakość w przypadku nierozszerzonego sprzętu

Na razie odpaliłem wersję dla szybszego CPU.

(prawdopodobnie) do Draco - sprawdź, dlaczego ten modplay wywołany z runexta na vbxe w czasie ładowania modułu przełącza się na ekran Antica, dopiero po naciśnięciu "P" zaczyna grać i włącza tryb 80vbxe

==============

źle gra:
opcja 2 na 816, pokey - moduł ADSFISH/Wuerpe/AIDS ... zresztą widzę, że źle grających jest więcej. Te same mody grane przez wersję 6502 wydają się być ok.

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-12-14 18:40:37)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

30

Odp: Mad Pascal

Źle gra w sensie za szybko?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

31

Odp: Mad Pascal

Zrobię z tego jutro MP3 i podlinkuje. Będzie wersja dobrze odegrana i źle.

.. i mega prośba o dodatkowe parametry do określenia outputdevice, oraz strony covox'a.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

32

Odp: Mad Pascal

Zgrałem to właśnie z Atari, więc tak:

Player dla 6502, pokey mono:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3

Player dla Rapidusa, pokey mono:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3

Dla porównania, player z NeoTrackera - 6502, pokey stereo:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … STEREO.mp3


Dementuję też pogłoski wygłaszane przez YerzmYeYa - pokey szumi tongue haaaaa

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

33

Odp: Mad Pascal

no nic, na Last Party widzę, że polecimy po staremu z NeoTrackera.

EDIT:

Czy projekt playera już umarł?

Ostatnio edytowany przez Pin (2017-12-21 19:13:32)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

34

Odp: Mad Pascal

po rozmowie z Epi-m zrozumiałem że trzeba podejść do tematu z innej strony, m.in. na nowo wyliczyć tablice częstotliwości nut dla 65816

Epi napisał player który pozwala odtwarzać dowolnej długości MOD-y korzystając z pamięci PORTB, traktując ją jak liniową

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

35

Odp: Mad Pascal

autor Sub-Pascala, kompilatora na kodzie którego bazuje Mad Pascal zauważył że jego praca nie poszła na marne smile

Vasiliy Tereshkov "My Pascal compiler and Polish contemporary art"

https://habr.com/en/post/440372/?fbclid … -b5fr6Nqqo

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

36

Odp: Mad Pascal

Zaczęliśmy rozmawiać o Mad Pascalu i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy używać go w niektórych 8-bitowych grach Atari. Posiadamy własną grupę na Facebooku i składamy demo open source o nazwie Mind Field. Mam nadzieję, że możesz do nas dołączyć. Jest to grupa anglojęzyczna, ale jeśli chcesz, możesz użyć tłumaczenia Google, kopiowania i wklejania.
https://www.facebook.com/groups/963846007156190/

Ostatnio edytowany przez PilotZmii (2019-05-18 00:40:44)

37

Odp: Mad Pascal

dodałem do G2F zapis obrazka jako program Pascala (Save As... *.PAS)

wersja uproszczona, tylko zmiany z pierwszej linii każdego kolejnego wiersza, tylko kolory bitmapy, bez PMG

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

38

Odp: Mad Pascal

Próbuję skompilować przykłady od VBXE i jeśli program wywołuje LoadVBMP() z vimage to nie kompiluje się:

Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/20] for 6502
Compiling test.pas
An unhandled exception occurred at $000000000047B6D2:
EAccessViolation: Access violation
  $000000000047B6D2
  $00000000004AB861

Mad Pascal skompilowany FPC pod Fedorą 31 na x86-64.

Minimalny kod:

uses vbxe, vimage;

begin
LoadVBMP('plik.bmp', VBXE_OVRADR);

end.

Jak użyję binarki z archiwum (via Wine) to działa:

Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/18] for 6502
Compiling test.pas
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (672) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (673) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
7 lines compiled, 1.10 sec, 16639 tokens, 1705 idents, 446 blocks, 16 types
2 warning(s) issued

Ciekawe ;d

39

Odp: Mad Pascal

po tej poprawce Linux-y nie będą się czepiać wink

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/tree/patch-03

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

40

Odp: Mad Pascal

Dzięki, działa ;D

41

Odp: Mad Pascal

Bocianu udostępnił sporo ciekawych materiałów na swojej stronie http://bocianu.atari.pl/dokumenty

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

42

Odp: Mad Pascal

ale nie dodal xBiosLoadaPLibData

https://xxl.atari.pl/aplib-decompressor/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

43

Odp: Mad Pascal

xxl napisał/a:

ale nie dodal xBiosLoadaPLibData

Wszystko ma swój czas big_smile przecież się nie rozdwoje!
Szykuje się do dużej aktualizacji blibsów niebawem, wtedy wejdą też nowe rzeczy z xbiosa.

Ostatnio edytowany przez bocianu (2020-04-01 11:45:32)

Odp: Mad Pascal

Potencjalna konkurencja: https://bitbucket.org/paul_nicholls/pas6502/src/master/

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

45

Odp: Mad Pascal

ostatni commit ponad rok temu, nie wróży to dobrze smile

46

Odp: Mad Pascal

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal
w nowej wersji MP, możliwość wyłączenia ROM-u wraz z możliwością korzystania z OS wg przepisu Mono

http://atariki.krap.pl/index.php/Progra … nym_ROM-ie

wystarczy w kodzie MP wstawić

{$define romoff}

nowa biblioteka 'S2' do obsługi handlera S2: VBXE autorstwa drac030, przykłady z Turbo Basica przeniesione do MP, oprócz zapisu pliku BMP (SaveBitmap) dodany odczyt LoadBitmap('D:FILENAME.BMP')

S_VBXE.SYS to instalator S2: dla SDX, SDXLD.COM to instalator S_VBXE.SYS dla zwykłych DOS-ów (autorstwa drac030)

po uruchomieniu program sprawdza obecność handlera S2:, jeśli go nie ma dokonuje próby uruchomienia pliku SDXLD.COM

Ostatnio edytowany przez tebe (2020-05-11 00:53:14)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C