Temat: Stacja 1050 z Turbo 1050 i problem z pozycjonowaniem głowicy

Jest stacja 1050 z założonym Turbo 1050 (podobne do Top Drive i z wyglądu, i z montażu). Stacja cierpi na taki problem, że miewa problem ze spozycjonowaniem głowicy. Ale nie zawsze. Włączam stację - stacja odpala się niby poprawnie (dżyt-dżyt, pokręci silnikiem i przestaje, kontrolka zajętości gaśnie - jak każda inna 1050). Wkładam dyskietkę - normalka. Włączam komputer - BOOT ERROR. Wyciągam dyskietkę, chwilę czekam, wkładam - stacja dżyt-dżyt i... odpala. I działa potem długo poprawnie. Po wyłączeniu czasami załapuje od razu, czasami nie - i wtedy znów taki manewr albo wejście w soft ze stacji (konkretnie pomiar prędkości obrotowej) i znów działa.
Pierwotnie myślałem, że może za duży opór na prowadnicach ale po wyczyszczeniu i przesmarowaniu zgodnie ze sztuką dalej jest to samo.
O co może chodzić? Myślałem, że czujnik ścieżki zero - no ale on zdaje się działać i stacja w końcu załapuje. Czy to może być wina samego turbo? Co jeszcze sprawdzić?

PS. Z jakiegoś powodu stacja przy pomiarze prędkości obrotowej stacji (tym z opcji turbo) pokazuje 060 zamiast 288 - ale dyskietki czyta bez problemu. O co chodzi?

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.