301

Odp: Sophia2 - prototyp

Sivvus napisał/a:

Może ktoś sprawdzić grę Bruce Lee na zośce? U mnie się gliczuje, ale nie jestem pewny czy to przez Sophię czy miałem tak wcześniej.

U mnie działa na 65XE + Lotharek U1M + Retronics PokeyMax QuadPokey z Covox

Działa również na 600XL + Retronics PokeyMax Stereo z Covox

Oczywiście Zośka 2 jest w obydwu "zabawkach"

Ostatnio edytowany przez kkrys (2020-11-20 23:51:26)

302

Odp: Sophia2 - prototyp

infarmotyk napisał/a:

Mam i ja :) Pożegnałem się nareszcie z wadliwym GTIA w 130XE.
Do gniazda DVI Zosi została wpięta "przelotka" na HDMI.
Jakość obrazu spowodowała u mnie spontaniczny szczękopad :D

Potwierdzam jakość obrazu

303

Odp: Sophia2 - prototyp

Sivvus napisał/a:

Może ktoś sprawdzić grę Bruce Lee na zośce? U mnie się gliczuje, ale nie jestem pewny czy to przez Sophię czy miałem tak wcześniej.

Piszesz o pionowym, wąskim migoczącym pasku z prawej strony ekranu?

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

304

Odp: Sophia2 - prototyp

Simius napisał/a:

Piszesz o pionowym, wąskim migoczącym pasku z prawej strony ekranu?

Nie. W momencie jak ma pojawić się przeciwnik moja postać wraca do punktu startowego a przeciwnik znika. I tak w kółko. Co prawda robiłem rozszerzenie pamięci mojej 65XE do 130XE i właśnie nie pamiętam czy po tym upgrejdzie odpalałem tą grę.

305

Odp: Sophia2 - prototyp

Cześć, mam pytanko. U mnie ekran na VGA przesunięty jest skrajnie do lewej strony. Jakieś sugestie co do ustawień ?

306

Odp: Sophia2 - prototyp

Sivvus napisał/a:
Simius napisał/a:

Piszesz o pionowym, wąskim migoczącym pasku z prawej strony ekranu?

Nie. W momencie jak ma pojawić się przeciwnik moja postać wraca do punktu startowego a przeciwnik znika. I tak w kółko. Co prawda robiłem rozszerzenie pamięci mojej 65XE do 130XE i właśnie nie pamiętam czy po tym upgrejdzie odpalałem tą grę.

U mnie jest tak samo. Przyczyna na razie nieznana. Z oryginalnym GTIA jest dobrze. Nieco lepiej (nie do końca, ale daje sie w miarę normalnie grać) jest po wyłączeniu kolizji wszystkich pocisków z COLPF3. Wygląda to tak, jakby pociski były połączone w piątego gracza i wykorzystywana była w grze kolizja z polem gry o kolorze tego gracza. Trzeba się będzie z tym pobawić.

Cobol napisał/a:

Cześć, mam pytanko. U mnie ekran na VGA przesunięty jest skrajnie do lewej strony. Jakieś sugestie co do ustawień ?

Monitor powinien mieć własne ustawienia szerokości i pozycjonowania obrazu.

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

307

Odp: Sophia2 - prototyp

Dziękuję za odpowiedź. Po ręcznej korekcji obrazu jest wspaniale, jakość obrazu jest FANTASTYCZNA!
Świetna robota Jacku, dziękuję i pozdrawiam.

308

Odp: Sophia2 - prototyp

Sivvus napisał/a:

W momencie jak ma pojawić się przeciwnik moja postać wraca do punktu startowego a przeciwnik znika. I tak w kółko. Co prawda robiłem rozszerzenie pamięci mojej 65XE do 130XE i właśnie nie pamiętam czy po tym upgrejdzie odpalałem tą grę.

Potwierdzam - u mnie jesst to samo na przerobionych atarynkach. Nie do końca sprawdziłem działanie gierki w poprzednim moim poście.

309

Odp: Sophia2 - prototyp

Przyczyna zlokalizowana i usunieta. Obiekty o kolorze z rejestru COLPF3 pochodzą z trzech źródeł - normalnej grafiki, trybu 10 GTIA i połączonych pocisków. System wykrywał niepotrzebnie kolizje pocisku z obiektem z trzeciego źródła, czyli z samym sobą. Bląd nie jest wykrywany przez Acid800, nie zauważył go też do tej pory żaden z dotychczasowych użytkowników. Najwyraźniej sytuacja, w której występuje, jest dosyć rzadka.

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

310

Odp: Sophia2 - prototyp

Może jest rzadka, a może po prostu ludzie rzadko używają tych sprzętów na prawdę, a większość po prostu lubi mieć:-) Jak robiłem różnego rodzaju rozszerzenia, to często zdarzało mi się, że ludzie to kupowali od ręki, a później za pół roku, albo za rok dowiadywałem się, że nawet paczki nie rozpakowali:-)

Simius, czy takie poprawki będą możliwe do zaaplikowania w jakiś sposób samodzielnie?

311

Odp: Sophia2 - prototyp

Simius napisał/a:

Przyczyna zlokalizowana i usunieta. Obiekty o kolorze z rejestru COLPF3 pochodzą z trzech źródeł - normalnej grafiki, trybu 10 GTIA i połączonych pocisków. System wykrywał niepotrzebnie kolizje pocisku z obiektem z trzeciego źródła, czyli z samym sobą. Bląd nie jest wykrywany przez Acid800, nie zauważył go też do tej pory żaden z dotychczasowych użytkowników. Najwyraźniej sytuacja, w której występuje, jest dosyć rzadka.

To sprawdź jeszcze grę Blowsub - tutaj pocisk przeciwników nie musi cię trafić - ginesz jak tylko doleci do góry ekranu.

312

Odp: Sophia2 - prototyp

U mnie sypie się Fred ale tylko na s-video :( na DVI jest OK

313

Odp: Sophia2 - prototyp

Mq napisał/a:

Simius, czy takie poprawki będą możliwe do zaaplikowania w jakiś sposób samodzielnie?

Jeśli ktoś potrafi.

Sivvus napisał/a:

To sprawdź jeszcze grę Blowsub - tutaj pocisk przeciwników nie musi cię trafić - ginesz jak tylko doleci do góry ekranu.

Sprawdzone. Jest OK.

marpla napisał/a:

U mnie sypie się Fred ale tylko na s-video :( na DVI jest OK

To znaczy, co konkretnie?

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

314

Odp: Sophia2 - prototyp

Na s-video obraz się rozmazuje i traci kolor, ale to chyba coś się przegrzewa bo wczoraj po kilku godzinach grania w różne gierki działo się to praktycznie od razu. Dziś chciałem to powtórzyć i działo się to tylko chwilowo i dopiero po przejściu pierwszego poziomu. Ale odkryłem jeszcze że jak Fred wyskoczy za ekran z wysokiego kamienia to postać się rozwala (pikselizuje) i przestaje rzucać kamieniami.

315

Odp: Sophia2 - prototyp

marpla napisał/a:

Na s-video obraz się rozmazuje i traci kolor

Nagraj i wrzuć.

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

316

Odp: Sophia2 - prototyp

Simius napisał/a:
Mq napisał/a:

Simius, czy takie poprawki będą możliwe do zaaplikowania w jakiś sposób samodzielnie?

Jeśli ktoś potrafi.

A skąd poprać aktualny firmware?  i może warto było by zrobić małe HOW-TO?

317

Odp: Sophia2 - prototyp

Sivvus napisał/a:
Simius napisał/a:

Piszesz o pionowym, wąskim migoczącym pasku z prawej strony ekranu?

Nie. W momencie jak ma pojawić się przeciwnik moja postać wraca do punktu startowego a przeciwnik znika. I tak w kółko. Co prawda robiłem rozszerzenie pamięci mojej 65XE do 130XE i właśnie nie pamiętam czy po tym upgrejdzie odpalałem tą grę.

Czy możesz wypróbować poniższą wersję gry?
http://www.mushca.com/f/atari/index.php?dl=042|BRUC_LEE

U mnie kończy się zabawa po naciśnięciu przycisku START.
Na górze ekranu pojawia się jeszcze pasek statusu gry i koniec. Reszta czarna...

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

318

Odp: Sophia2 - prototyp

Montezuma napisał/a:

[Czy możesz wypróbować poniższą wersję gry?
http://www.mushca.com/f/atari/index.php?dl=042|BRUC_LEE

U mnie kończy się zabawa po naciśnięciu przycisku START.
Na górze ekranu pojawia się jeszcze pasek statusu gry i koniec. Reszta czarna...

To musi być zupełnie inny problem. U mnie gra sie uruchamia także na dotychczasowym firmware, oczywiście działa źle, ale opisanego zachowania nie ma.

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

319

Odp: Sophia2 - prototyp

Simius napisał/a:

To musi być zupełnie inny problem. U mnie gra sie uruchamia także na dotychczasowym firmware, oczywiście działa źle, ale opisanego zachowania nie ma.

A czy mógłbyś proszę udostępnić tą wersję gry, którą testowałeś?

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

320

Odp: Sophia2 - prototyp

http://atarionline.pl/arch/B/Bruce%20Le … Ba2%5D.atr

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

321

Odp: Sophia2 - prototyp

Simius napisał/a:
Montezuma napisał/a:

[Czy możesz wypróbować poniższą wersję gry?
http://www.mushca.com/f/atari/index.php?dl=042|BRUC_LEE

U mnie kończy się zabawa po naciśnięciu przycisku START.
Na górze ekranu pojawia się jeszcze pasek statusu gry i koniec. Reszta czarna...

To musi być zupełnie inny problem. U mnie gra sie uruchamia także na dotychczasowym firmware, oczywiście działa źle, ale opisanego zachowania nie ma.

Potwierdzam. Ta wersja działa równie dobrze/źle jak ta którą ja posiadam.

322

Odp: Sophia2 - prototyp

Sivvus napisał/a:

Potwierdzam. Ta wersja działa równie dobrze/źle jak ta którą ja posiadam.

Dzięki. To pewnie jakiś problem loadera XEX-ów z karty CF w 1088 XEL.
Po załadowaniu gry przez SIO2SD wszystko było zgodnie z Twoim opisem.

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

323

Odp: Sophia2 - prototyp

Dziś odebrałem przesyłkę. Wyjąłem GTIA z podstawki, zainstalowałem Sophie2, a efekt po s-video mam taki:

https://i.postimg.cc/h45nRdTN/20201124-153709.jpg


Brak synchronizacji ?
Z dodatkowych efektów - brak napięcia (?) na SIO  (SIO2SD nie uruchamia się).

324

Odp: Sophia2 - prototyp

Nie zrobiłeś jakiegoś zwarcia? Poprawnie założyłeś?

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

325

Odp: Sophia2 - prototyp

Może przy montażu coś poszło nie tak. Możesz zrobić zdjęcie płyty głównej z wmontowaną płytką?

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.