1

Temat: Pokey Max problem

Witam
Mam carta Dragonfly z PokeyMax dla Atari 7800
Uzywam playera RMT z A800 i nie mam zadnych problemow z muzyka.
Jednakze napotkalem problem z popularnym na AtariAge RMT2LZSS
Robi on dump rejestrow od $D200 do $D208
Muza na emulatorach dziala bez zarzutu ale na samym PokeyMax slychac tylko "pykanie"
Wywrocilem program do gory nogami i nie znalazlem powodu dla ktorego mialoby nie dzialac.
Po przejrzeniu rejestrow Pokeya w Mapie Pamieci Atari podane jest kilka rejestrow ktore powinno sie "zrestowac"
Przetestowalem kilka z nich i po zapise 3 do $d20F muzyka zaczyna grac.

POKE with three to stop the  occasional noise from cassette after I/O to bring POKEY out of the two-tone mode. (562).

Na Pokeyu malo sie znam
Pytanie wiec, czy tak ma byc czy jeszcze cos mam "zresetowac"?
Czy to normalne czy to jednak bug/ficzer PokeyMaxa?

Z gory dzieki za jakiekolwiek informacje
Eagle

2

Odp: Pokey Max problem

A próbowałeś podmienić zwykłym POKEYem na carcie?

Sikor umarł...

3

Odp: Pokey Max problem

Właśnie nie mam pod ręka.
Może rj1307 będzie miał i sprawdzi.
Player działał na innym karcie z normalnym pokeyem
Trebor na atariage testował na karcie MCP i nawet nagrał.

Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-02-01 19:02:52)

4

Odp: Pokey Max problem

Właśnie testowałem z oryginałem i też nie ma dźwięku, zarówno na konsoli PAL jak i NTSC.
Czy jest ważne, że po wyłączeniu konsoli odcinane jest zasilanie Pokey'a w kartridżu aby go zresetować?

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

5

Odp: Pokey Max problem

Zaznaczę jeszcze ze pomimo ze muzyka zaczyna grać to zaczyna mocno fałszować po pewnym czasie.

6

Odp: Pokey Max problem

@rj1307 Testowałes ten ostatni plik który wrzuciłem na Aage.

7

Odp: Pokey Max problem

W PAL zagrał, ale jakoś dziwnie, w NTSC cisza.
Czy dużo jest roboty aby przerobić te pliki na adres $4000 do testów?

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

8

Odp: Pokey Max problem

Ten ostatni cybernoid2fix jest na 4000 ale prędkość Ntsc wiec tez spowalnia.
Roboty zero. Mogę Ci zrobić kilka plików do testów.

9

Odp: Pokey Max problem

Faktycznie, nie zauważyłem.
Jak możesz to zrób pod konsolę PAL :)

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

10

Odp: Pokey Max problem

Spojrzalem teraz do kodu RMT playera i znalazlem to

130 B454 A9 00            lda #0
   131 B456 8D 58 04            sta $458
   132 B459 A0 03            ldy #3
   133 B45B 8C 5F 04            sty $45f
   134 B45E A0 08            ldy #8
   135 B460 99 50 04        si1    sta $450,y
   136 B463 88                dey
   137 B464 10 FA            bpl si1

Umieszcze to samo i zrobie dwie wersje na Pal i NTSC pod $4000

11

Odp: Pokey Max problem

A nie powinno być:

LDA #0
STA $45F

?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

12

Odp: Pokey Max problem

@rj1307 Cybernoid PAL i NTSC dla adresow Pokey $450 i $4000
@mono w mapie pamieci jest 3 oraz w zrodlach playera RMT (oczywiscie $45f jest odpowiednikiem naszego $d20f)

Potem dorzuce inne przyklady

Ostatnio edytowany przez Eagle (2021-02-01 20:00:35)

Post's attachments

cybernoid.rar 70.35 kb, liczba pobrań: 4 (od 2021-02-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

13

Odp: Pokey Max problem

Miałem na mysli:

LDA #0
STA $45F
LDY #3
STY $45F
...

To $458 w tym miejscu nie ma sensu, bo i tak jest zerowane w pętli.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

Odp: Pokey Max problem

@mono dokladnie to samo sobie pomyslalem ale tak jest w zrodlach :)
@rj1307 dokladam Bomb Jacka i Flimbo (Miker)
Wersje NTSC pod adresem $4000 a wersje Pal pod $450
Okazuje sie ze emulator Prosystem (A7800 chyba tez) odtwarza dobrze $4000 w NTSC ale Pal kaleczy ze sie nie da sluchac.
Za to JS7800 odtwarza Pal bez problemu pod $450 ale nie odtwarza $4000
Idzie sie pogubic z tymi emulatorami bo kazdy ma jakies ulomnosci.
Ostatnio jak robilem paralax to JS7800 pokazywal mi ze tryb 160B Marii (13 kolorow) nie zabiera ani jednego cyklu procesora.
Zrobilem przepisywanie calego ekranu w 60 liniach w czasie rysowania ekranu przez Marie. Mowie co jest? Moze znowu blad w dokumentacji albo cos. Na drugi dzien jak odpalilem to ledwo w ramce sie miescilo :)

Post's attachments

FlimboAndBombJack.rar 19.34 kb, liczba pobrań: 3 (od 2021-02-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

15

Odp: Pokey Max problem

Wszystkie pliki się uruchamiają, ale dźwięk porównaj sobie sam.  https://files.fm/u/kzw9j6sb7#/view/3pj9yes2t
Nie ma znaczenia, czy $0450 czy $4000, tak samo nie ma różnicy pomiędzy Pokey a Pokey Max. Oczywiście PAL odtwarzałem na konsoli PAL, NTSC na NTSC ;)

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

16

Odp: Pokey Max problem

Dolaczam wersje z oryginalnym playerem RMT (nie dump) Brzmi bardzo dziwnie pod emulatorem.
Moze na Atari bedzie ok. Plik Ntsc pod $450

Post's attachments

CyberRMT450Ntsc.a78 32.13 kb, liczba pobrań: 4 (od 2021-02-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

17

Odp: Pokey Max problem

NTSC nie działa, PAL działa https://files.fm/f/h8dne5ftd#

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

18

Odp: Pokey Max problem

Wrocilem do tematu dzisiaj ze swiezym podejsciem.
Problem rozwiazany. Okazalo sie ze bufory do depackera umiescilem pod adresem $2400.
Zajmuja one 9*128 bajtow dla kompresji 12 bitowej wiec konczyly sie na $287f
Nie byloby problemu gdyby nie to ze RAM w Atari 7800 konczy sie na $27ff
Co ciekawe wszystkie emulatory prawdopodobnie traktuja obszar od $2800 jako ram i dlatego na nich muzyka grala bez problemu.
Co do normalnego playera RMT to tez bede sie musial mu przyjrzec bo cos mi nie pasuje.