1

Temat: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Arkos Tracker 2
https://www.julien-nevo.com/arkostracker/

"The ultimate musical tool for Amstrad CPC, Atari ST/XE/XL, ZX Spectrum, MSX, Oric, Apple 2, Vectrex and Sharp MZ-700!

A small but important update, as it corrects a few (rare) bugs in some players. And thanks to the work of xxl, Atari XE/XL can now use AT2 and its AKY player! Yes, the family is getting bigger!"

Player i przykład znajduje sie w paczce z trackerem.

kod źródłowy playyera do wykorzystania: https://xxl.atari.pl/at2player/

Jeśli ktoś ma SONari to może posłuchać: StreetRunner by WARLORD

mp3:
https://megawrzuta.pl/download/1af56ac5 … 68207.html

atr
https://megawrzuta.pl/download/7dd2ad0b … 5c07c.html

SONari: http://atari.myftp.org/sonari/sonari.html

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Super!
Szkoda, że pobawię się dopiero za jakiś tydzień - syn na przymusowej kwarantannie (i tak, jest zdrowy, ktoś w przedszkolu nie), nie ma jak się pobawić na niezabudowanej elektronice.
Dzięki XXL

Sikor umarł...

3

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Brawo! Świetne wieści, trzeba przetestować, choć obecnie również nie dysponuję czasem podobnie jak Sikor...

4

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

a tu jeszcze mp3 z przykładu dla Atari umieszczonego w paczce z programem:

https://megawrzuta.pl/download/e34b7b85 … 44b11.html

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Wow, jestem pod wrażeniem. Korzystam z ArkosTracker 2 pod ZX Spectrum i bardzo chwalę narzędzie, ale brakowało mi wsparcia dla 6502 i A8. Gratulacje i wielkie dzięki. Mam nadzieję, że (z czasem) będzie też wsparcie dla efektów dźwiękowych (na ZX działa to razem znakomicie).

Pozdrawiam!

6

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Super sprawa! Obadamy.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

7

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Hejka,

Podsumuję krótko. Rewelacja! Na naszych oczach otwiera się coś jak kolejny rozdział. Po latach co prawda, ale JEST! :)

Gratulacje XXL. Wielkie dzięki. Scena nie zapomni tego już nigdy...

Różne różności dla Atari i nie tylko - przydatne, bądź nie ale i tak warto zajrzeć...
http://atari.myftp.org  Atari - Power without price and necessary elements with some sh*t onboard
https://reversing.pl SSL enabled site

8

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

no i cacy

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

9

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Mam pytanie: czy to (Aros dla XLXLE) jest tylko do rozszerzenia SONARI??? :o



I tak przy okazji, czy @XXL może "z rozpędu" wsparłbyś też coś dla oka a nie tylko ucha? ;)
Chodzi o dodanie wsparcia dla A8 w edytorze pikselartowym ASEPRITE:
https://www.aseprite.org/

Rozszerzenia pisze się tam w języku skryptowym Lua:
https://github.com/aseprite/api/blob/ma … .md#plugin

A co można by dodać?
- wczytywanie formatów .PIC .MIC wprost do Aseprite
- rysowanie w natywnych formatach atarowych (160x190, 320x192) z odpowiednią paletą
- rysowanie 5-kolorowe z nagraniem dla formatu np. G2F do dalszej obróbki (5 kolor w inwersie)
- jakiś wygodny sposób na eksport narysowanych klatek do animacji sprajtów, itp.

Jak zwykle w ww. programie jest już wsparcie dla C64 (eksport do .fli, .flc) a do A8 brak...

Ostatnio edytowany przez Dracon (2021-04-05 12:31:30)

10

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

bedzie aktualizacja o kolejne rozwiazania z AY/YM :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Zapytam inaczej:
- czy ten tracker ma "zdetronizować" RMT w zakresie tworzenia muzyczek poza "natywnym" środowiskiem A8?
W czym jest on w takim razie lepszy, pomijając jego multiplatformowość, potencjalny dalszy rozwój  i wsparcie dla SONARI?

12

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

Dracon skąd pomysł że ten tracker "dotyka" POKEY-a ? skąd pomysł że ktoś chciałby pisać tracker dla POKEY-a ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

w atari za generowanie dzwieku odpowiadaja czipy do obslugi klawiatury i grafiki player/missiles, natomiast ArkosTracker2 jest edytorem dla czipow dzwiekowych.

To jest edytor dla AY/YM - jesli jest potrzeba stworzenia muzyki do jakiejs produkcji na atari z AY/YM to juz ma taka mozliwosc, jesli ktos potrzebowalby playera AY/YM z sfx albo wersje na 6 kanalow to sa takie plany, jak rowniez udostepnienie playera dla PokeyMAXa


atari ma od groma roznych upgrejdow ale nie ma dla nich narzedzi... ArkosTracker2 jest takim narzedziem

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Odp: ArkosTracker ze wsparciem dla Atari8bit

plajer w zrodlach dla POKEY MAX oraz plajerki plikow *.AKY dla SONARI i POKEYMAX

http://xxl.atari.pl/at2player/

https://atariage.com/forums/topic/31862 … nt=4852045

smacznego

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.