1

Temat: Braki w ASMA

Myślę, że warto tu dopisywać i sukcesywnie dodawać (ja nie umiem). Właśnie sobie przesłuchuję Kasprzak Demo i trafiłem na utwór Kuby Husaka - CELEBRATE. Kuba, dodasz?
A jak ktoś coś znajdzie, czego nie ma (lub nie może znaleźć) - proszę dopisać do listy.
1. CELEBRATE, Kuba Husak, źródło Kasprzak Demo
2. Sweet Dream, Kuba Husak, Kasprzak Demo

Ostatnio edytowany przez Sikor (2021-11-19 20:23:31)

Sikor umarł...

2

Odp: Braki w ASMA

W ASMA nie mogę znaleźć muzyki z Hyperborea (są tam chyba dwa utwory, w tym cover 'The Wall' Pink Floydów).

3

Odp: Braki w ASMA

@Sikor: Mam oba te kawałki. Nawet myślałem, że zostały wrzucone do AMSY ale widać zapomniałem. Z czego - Celebrate gra w zasadzie OK, Sweet Dreams - niestety gorzej (oba kawałki są w BASIC-u, zgrane Altirrą do SAP Type-R i popakowane potem przez Pirxa (oba zajmowały powyżej 64 kB). Także raczej trzeba by je (a na pewno S. D.)przepisać do czegoś (FastBasic?) i dopiero wgrać do ASMY.

Przy okazji - Celebrate już dorzucony. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

4

Odp: Braki w ASMA

Czyli to można wykreślić z listy ;)

Sikor umarł...

5

Odp: Braki w ASMA

Co do Hyperborea, to nie ma lekko dostać się do muzyki :).
To jest gra napisana w Turbo Basicu, więc wystarczy dostać się do katalogu dysku i wtedy można dostać się do dwóch utworów:
load "d:nemedia.tbs"
run

load "d:aquiloni.tbs"
run

Jest jeszcze trzeci utwór na dysku "FAIR.V", nie mogę jednak znaleźć miejsca, gdzie on jest odtwarzany. Jednak wystarczy w jednym z powyższych plików TBS zmienić nazwę utworu i już można posłuchać trzeciego :).
Ja pliku SAP nie zrobię, bo się nie znam aż tak.

6

Odp: Braki w ASMA

Spróbuję w wolnym czasie przerobić tak, aby dobrze grało :) Tzn bez zwolnień. Może rzeczywiście coś a'la fastbasic. A może Action! albo jeszcze coś...

--edit--

Mam SweetDreams i Voyage w wersji SAP-D.

Zgrywałem je opcją -pokeyrec -pokeyrec-interval 31 w atari800. Dodatkowo jeszcze poke 66,1. Taki plik konwertuje się xxd -c9 -g1, obcina niepotrzebny koniec i początek, oraz kompresuje się programikiem w awk, w sumie do asm. To pozwala wychwycić niektóre błędy konwersji, np. zbyt długie pauzy (Voyage), które się po prostu dubluje tak, żeby czas trwania mieścił się w bajcie.

Plusem takiego podejścia jest to, że to gra tak, jak kiedyś, dokładnie, niezbyt równomiernie - cóż, Atari Basic.

Problem z tymi muzyczkami był taki, że one kicka grają na "digi", czyli AUDCx=$1f/AUDCx=$10. Przy standardowym samplowaniu 50Hz gubiły się te kicki. Dopiero samplowanie pokeya raz na 32 linie obrazowe (czyli na 16 vcountów) nie gubi ich.
Musiałem napisać własny kompresor, właściwie koder, który przekształca strumień w wyłącznie zmiany wpisywane do pokeya. To plus jeszcze jakieś triki skraca strumień z prawie 2MB do akceptowalnych 32 kb (przypominam, że jest to strumień danych dla pokeya 9 bajtów w ilości 10 razy na ramkę). Playerek dekompresuje w locie, właściwie to dekoduje dane. Wraz ze wszystkimi śmieciami ma niecałe 160 bajtów, a gdyby zabrać śmieci, to gdzieś tak 130 (mięsko). W sumie zżera prawie nic z rastra.
http://www.atari.org.pl/forum/misc.php?action=pun_attachment&item=8511&download=1

Ostatnio edytowany przez qbahusak (2021-11-28 02:20:01)

Post's attachments

Screenshot 2021-11-28 at 01.18.08.png 53.09 kb, liczba pobrań: 43 (od 2021-11-28) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

7

Odp: Braki w ASMA

Dodane do Asma Sweet Dreams i Voyage.

8

Odp: Braki w ASMA

Podziękował, trzeba będzie sobie w domu zaciągnąć ;)

Sikor umarł...

9

Odp: Braki w ASMA

I jeszcze Koza Fighter.