101

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Testy na real atari w odczycie, aktualna lista

Darowałem sobie (sorki) urządzenia nieinteligentne (magnetofon).

Jako, że całość IO oparłem tylko na SIO z romu

będzie działać z:
1. FD
2. Sio2SD - ATR (pod QMEG także w turbo a to numer dwa w rankingu szybkości odczytu)
3. Sio2PC - ATR pod Aspeqt (Sio x3) albo R5 (normal)
4. Side2/3 pod U1MB (zmapowany ATR pod D1:) to lider prędkości wczytywania
5. AVGcart
   a) z kablem SIO - ATR (normal, albo turbo - z kablem ECI, path własny ROM z HSIO z indeksem 0)
   b) z kablem ECI - ATR (shift+Return jako new device - współ lider szybkości odczytu)
6. IDE+ 2.0
  a) na partycji z filesystem AtariDOS przegrane pliki w jednym katalogu wyciągnięte z ATRa
  b) z interface IDE+ loaderem wczytujemy ATRa który jest na dowolnej partycji albo po SIO (np.Sio2PC)

czekają testy z:
A: AVGcart pod U1MB

nie będzie działać z:
X: Side1/2/3 bez U1MB  - szukam przełącznika w innym wątku, na dostęp przez SIO do new device  edit: nie da się
Y: AVGcart bez kabla SIO/ECI
Z: inne cartridge

Ostatnio edytowany przez pajero (2022-05-09 22:26:26)

102

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Tak mi się przypomniało, że IDE+ potrafi bootować ATR-y zapisane na dysku, więc tworzenie oddzielnej partycji z AtariDOSem może nie być konieczne. :-)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

103

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Dla mnie to ukryte funkcje :)

Skopiowałem ATR z grą na partycję D3 która ma filesystem Sparty.
W interface IDE+2.0C wybieram L potem partycje D3.
Odpalił się.... AtariDos który jest w owym ATR
Potem już tylko grać.
Jest bardzo szybkie IO.

@ Lizard - dziękować Ci


ps. zrobiłem porządki z firmware  IDE+; SIDE  upgrades na najnowsze.

104

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Dziękuję wszystkim obecnym na LostParty 2022 i piszącym wiadomości po premierze gry za ciepłe słowa :)

Grę można pobrać ze strony MadTeam'u wersja 1.01 (z poprawką zgodności z AltirraOS - ATOS)

105

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Update na stronie MadTeamu v.1.02

By nie grać od początku - jak wyjdzie update - wystarczy podmieniać plik "BS_UROVN.IFA" to zapis stanu gry !!


BubbleShooter - Full Version History
------------------------------------

v.1.02
- game: upper bubble color corrected (PAL blending) 
- game: a change of some texts (thanks to JAC!)
- game: replacing illegal jumps to ROM - about NTSC system detection

v.1.01
- loader: replacing illegal jumps to ROM (works with AltirraOS)


v.1.00
- premiere at the LOST PARTY 2022 event

106

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Czy działa Wam HI score Cafe http://xxl.atari.pl/hsc-bubble-shooter/ ?  Bo tego nikt jeszcze nie próbował...


update na stronie MadTeamu v.1.03

By nie grać od początku - jak wyjdzie update - wystarczy podmieniać plik "BS_UROVN.IFA" to zapis stanu gry !!

Sprawdźcie, czy prócz TC można podmieniać ww. plik pod np. MyDos'em


BubbleShooter - Full Version History
------------------------------------

v.1.03
- atr:  360kB MyDos format
- game: small trajectory corrections

v.1.02
- game: upper bubble color corrected (PAL blending)
- game: a change of some texts (thanks to JAC!)
- game: replacing illegal jumps to ROM - about NTSC system detection

v.1.01
- loader: replacing illegal jumps to ROM (works with AltirraOS)


v.1.00
- premiere at the LOST PARTY 2022 event

107

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Ulepszenia....    m.in. lot kulki udoskonalony, albo obrót celownika przyspiesza po chwili.

Loader jak nie znajdzie pliku poprosi o inną dyskietkę. To umożliwia tworzenie dowolnych zestawów (można i Single). Przykład w Double w którym pokazuję które pliki są wspólne (strona A) oraz wydzielone pliki na "goły" komputer (strona B stock) jak i na rozszerzoną pamięć (strona B extmem).


update na stronie MadTeamu v.1.05

By nie grać od początku - jak wyjdzie update - wystarczy podmieniać plik "BS_UROVN.IFA" to zapis stanu gry !!




BubbleShooter - Full Version History
------------------------------------

v.1.05
- atr:  360kB MyDos format, try two (thanks to Pigula)
- atr:  experimentally 2x 180kB
- loader: no file - flip disc
- game: second trajectory fixes
- game: crosshair rotation - faster after a while

v.1.04 only test

v.1.03
- atr:  360kB MyDos format
- game: small trajectory corrections

v.1.02
- game: upper bubble color corrected (PAL blending)
- game: a change of some texts (thanks to JAC!)
- game: replacing illegal jumps to ROM - about NTSC system detection

v.1.01
- loader: replacing illegal jumps to ROM (works with AltirraOS)


v.1.00
- premiere at the LOST PARTY 2022 event

108

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

Próby wersji NTSC

Dużo mniej czasu na ramce.
Musiałem usunąć zmiany kolorów. Na górze.
To za mało.
Jednocześnie tylko 30% animacji
Szukam rozwiązania

update 25.09:  poddałem się, gra chodzi za wolno https://forums.atariage.com/topic/33792 … nt=5128042


https://drive.google.com/uc?export=view&id=1pk5kuCBU9pXm14ggwpawauWDx601prBN

Ostatnio edytowany przez pajero (2022-09-26 19:45:46)

109

Odp: BUBBLE SHOOTER na Atari XL/XE

A jak ktoś chce może upgrejtować się do wersji 1.06   ponieważ ..... musiała powstać poprawka do poprawki

pajero napisał/a:

Ulepszenia....    m.in. lot kulki udoskonalony, albo obrót celownika przyspiesza po chwili.

update na stronie MadTeamu v.1.06

By nie grać od początku - jak wyjdzie update - wystarczy podmieniać plik "BS_UROVN.IFA" to zapis stanu gry !!



BubbleShooter - Full Version History
------------------------------------

v.1.06
- game: crosshair rotation - second change