101

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Tak. A ja bym jeszcze zrobił nielegale, ale żeby się pokazywały dopiero jak w szklance jest 5V :)

Edit: I to wewnątrz. A na dnie KIL.

Ostatnio edytowany przez mono (2023-02-26 13:23:43)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

102

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Skoro towarzystwo przeszło do śmieszkowania i podśmiechujek, można uznać temat za przedyskutowany i wyczerpany. Przejdźmy zatem od słów do czynów...

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

103

Odp: Kubki z dla kodera 6502

pajero napisał/a:
Mateoos napisał/a:

Czy już doszliście do porozumienia w kwestii jednej wersji nadruku?


TO jest dobre

https://mimuma.pl/opcodes/cmp.png



Jezusie bosy... wziete pewnie z literatury w ktorej nielegale nie dzialaja ;-)

zrobmy test:

LDA #$01
CMP #$FF

i zobacz jakie masz znaczniki w rzeczywistości a jakie w tym "poradniku"

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

104

Odp: Kubki z dla kodera 6502

.

Ostatnio edytowany przez Lizard (2023-02-26 14:14:01)

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

105

Odp: Kubki z dla kodera 6502

nie kompromituj sie.

zobacz na wskaznik N

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

106

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Czy możemy w tym wątku nie dyskutować o nielegalach? To już jest nudne i nikogo nie śmieszy.

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

107

Odp: Kubki z dla kodera 6502

najlepiej wlaczac sie do dyskusji jak sie rozumie o czym mowa.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

108

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Nie. Nie dam się sprowokować.

To jak, panowie. Niech mi ktoś z dorosłych prześle pdfa na email i będę działać. Zamówię jedną sztukę na próbę, wrzucę zdjęcie, zamówię resztę.

Damy radę poczekać do party z odbiorem?

Atari 800XE/U1MB/Sophia2/PokeyMax + A1050 Toms Multi + CA2001

109

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Mateoos napisał/a:

Nie. Nie dam się sprowokować.

To jak, panowie. Niech mi ktoś z dorosłych prześle pdfa na email i będę działać. Zamówię jedną sztukę na próbę, wrzucę zdjęcie, zamówię resztę.

Damy radę poczekać do party z odbiorem?

dziś Ci zmajstruje PDFa SVG i TIFF'a - na wszelki wypadek.
tylko musze dotrzeć do domu.

110

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Lizard napisał/a:

Wnioskuje o zmianę na "(ABS)".

bendzie!

111

Odp: Kubki z dla kodera 6502

xxl napisał/a:
pajero napisał/a:

TO jest dobre

https://mimuma.pl/opcodes/cmp.png



Jezusie bosy... wziete pewnie z literatury w ktorej nielegale nie dzialaja ;-)

zrobmy test:

LDA #$01
CMP #$FF

i zobacz jakie masz znaczniki w rzeczywistości a jakie w tym "poradniku"

tak zgada się - tam najlepiej tego N wywalić z tej tabelki (zawsze z C korzystałem, więc nawet N nigdy mnie nie intersowało :P).

Mam takiego PDFa, niestety nie wiem skąd go mam, ale tam błędów niestety jest troszkę (np: z V przy adc piszą głupoty - i na to się już raz nadziałem)

112

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Mateoos napisał/a:

Damy radę poczekać do party z odbiorem?

Będę dopiero na Last 2024, więc jednak prosiłbym o wysłanie.

113

Odp: Kubki z dla kodera 6502

koala napisał/a:

tak zgada się - tam najlepiej tego N wywalić z tej tabelki

N to najstarszy bit wyniku odejmowania :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

114

Odp: Kubki z dla kodera 6502

tak tylko jak to zapisać w tabelce? Dlatego wywalić moim zdaniem najlepiej. Mi chodziło głównie o C, bo podobnie jak Laoo mam problem z zapamiętaniem tego ;)

115

Odp: Kubki z dla kodera 6502

no racja.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

116

Odp: Kubki z dla kodera 6502

to co Pany? wywalamy kolumnę N ?

117

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Bocianu: tak! Dzięki! I przepraszam za kłopot :)

Ostatnio edytowany przez koala (2023-02-27 09:18:02)

118

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Nie ma za co.
Kolumna wywalona. (IND) przerobione na (ABS).

https://mimuma.pl/opcodes/

119

Odp: Kubki z dla kodera 6502

z tym N to nie jest taka oczywista sprawa, bo nie wiem ile razy sobie musiałbym głowę obrócić, ale za którymś razem mi wychodzi, że jakby traktować A i M jako liczby ze znakiem, to byłoby OK. No tylko że tam jest za mało miejsca, żeby o tym pisać.

120

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Ok, wyeksportowałem do PNG/SVG/PDF

https://mimuma.pl/opcodes/opcodes_final.png

paczka tutaj:

https://mimuma.pl/opcodes/opcodes_dtp.zip

121

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Poprawiłem też wersje A4:

https://mimuma.pl/opcodes/opcodesA4_final.png

https://mimuma.pl/opcodes/opcodesA4_final.pdf

122

Odp: Kubki z dla kodera 6502

Pierwsza wersja ostateczna. :D

Wygląda super. Mam nadzieję, że będzie czytelne po zmniejszeniu do rozmiarów kubka.

123

Odp: Kubki z dla kodera 6502

VLX napisał/a:

Wygląda super. Mam nadzieję, że będzie czytelne po zmniejszeniu do rozmiarów kubka.

ja też. Mateoos druknie próbny i zobaczymy. jak nie to będziemy kombinować dalej.
Jest tez opcja kupna tego kubka z pierwszego posta:

https://stirringdragon.games/product/th … rence-mug/

124

Odp: Kubki z dla kodera 6502

laoo/ng napisał/a:

z tym N to nie jest taka oczywista sprawa, bo nie wiem ile razy sobie musiałbym głowę obrócić, ale za którymś razem mi wychodzi, że jakby traktować A i M jako liczby ze znakiem, to byłoby OK.

Nie do końca. Wspomniane już LDA #01; CMP #$FF, to 1-(-1), czyli 2 (N=0), ale LDA #$7F; CMP #$80, to 127-(-128)=255, czyli -1 (N=1).

Zawsze mam rację, tylko nikt mnie nie słucha.

125

Odp: Kubki z dla kodera 6502

OK. To mnie przekonuje, że znacznik N po CMP jest jednak dyskusyjny.