Temat: capturowanie sygnalu Atari

Wszystko co tu jest napisane, to raczej ciekawostka :)
Jak wiemy karty TV (pokroju bt848) 50 herzowy sygnal z atarki lapia w 25 herzach lecz z dwukrotnie wieksza iloscia linii w pionie wpychajac nieparzyste klatki w nieparzyste linie, a parzyste klatki w linie parzyste. W rezultacie zamiast interlejsowgo migania mamy obraz troche poszatkowany poziomymi liniami co ladnie nie wyglada. Standardowe filtry deinterlace dostepne w znanych mi programach robia to na tyle nieudolnie ze obraz nam sie rozmywa a brzydkie linie nadal pozostaja. Postanowilem wziac sprawy w swoje rece i napisalem filtr ktory idealnie eliminuje nam opisane artefakty i mamy ladny sygnal z atarki bez migania. Oczywiscie mozna zrobic to na wiele sposobow. Najprostrzy to capturowac na pol PALu (384x288) jednak dla mnie taka rozdzielczosc nie jest zadowalajaca. Wada aktualnej implementacji mojego podejscia jest koniecznosc posiadania dosc muskularnej karty graficznej implementujacej PS3.0, a to wszystko przez wykorzystanie do lapania obrazu z atarki programu Media Player Classic i jego mozliwosci nakladania shaderow na obraz. Shader jest banalny i wyglada tak:

sampler s0 : register(s0);
float4 p0 : register(c0);
#define height (p0[1])

float4 main(float2 t0 : TEXCOORD0, float2 vPos : VPOS) : COLOR
{
        float4 c0 = tex2D(s0, t0);
        float4 c1 = tex2D(s0, t0 + float2(0, 1/height) * (vPos.y % 2 == 0 ? 1 : -1));
        return (c0+c1)/2;
}

i wymaga zrzucania obrazu w pelnym PALu czyli 768x576.
Powyzsze rozwiazanie nadaje sie tylko do ogladania obrazu. Przy nagrywaniu nie dziala. Wywczas wystarczy nagrac normalnie i zastosowac prosta kombinacje filtrow w VirtualDubie.
Czy zna ktos moze dzialajacy w jakims programie w czasie rzeczywistym filtr robiacy to samo a nie wymagajacy przetwarzania na karcie graficznej?

2

Odp: capturowanie sygnalu Atari

Nie wiem czy zadziala przy nagrywaniu ale polecilbym Dscaler'a:
http://deinterlace.sf.net

3

Odp: capturowanie sygnalu Atari

DScaler jest najlepszym darmowym tunerem telewizyjnym jaki znam. Ale chyba nie potrafie go obslugiwac, bo co prawda mozna ustawic szerokosc obrazu na 768 pixeli ale nie potrafie nigdzie ustawic wysokosci, a to co jest to nie wyglada mi na 576 linii. Sprawdzilem takze wszystkie filtry deinterlace i zaden nie zdawal sie dawac zadowalajacych rezultatow :(
A czy ktos wogole uzywa karty TV do odbierania atarki?

4

Odp: capturowanie sygnalu Atari

Ja czasami używam karty TV gdy nie chce mi się podłączać telewizora. Obraz jest raczej kiepski, wchodzą zakłócenia.

5

Odp: capturowanie sygnalu Atari

no ja po padzie monitora tylko tak moge uzywac atari.
Uzywam tvtime z postprocesor-filtrem deinterlace, obraz nie jest idealny ale zadowalajacy.

6

Odp: capturowanie sygnalu Atari

ja podlaczylem sobie przez S-VIDEO. Na poczatku mialem obraz taka żyleta ze aż bylo widac sposob generowania pixeli przez GTIA ale pozniej cos mi sie pogorszyl ale zaklucenia sa szczatkowe.

7

Odp: capturowanie sygnalu Atari

laoo/ng jak wyglada ten tajemny 'sposob generowania pixeli' przez GTIA? :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

Odp: capturowanie sygnalu Atari

Chodzi o sposob generowania wszystkich kolorow. Obraz ktory uzyskalem pozwala mi snuc hipotezy, ze GTIA tak na prawde wcale nie ma 256 kolorow tylko troche mniej a 256 uzyskiwane jest poprzez dithering na poziomie "podpixelowym"  ;)
Wiecej swiatla powinny rzucic zalaczone obrazki (zalaczam tez program ktory wygenerowal obrazy).

9

Odp: capturowanie sygnalu Atari

raczej tak to wyglada na karcie laoo ;)

porzadne karty grabujace sa firmy Pinnacle, moze byc uzywana i tak nie grabujecie SVCD

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

Odp: capturowanie sygnalu Atari

tez rozwazam to, ze te ta fraktura zostala wygenerowana po stronie karty graficznej a nie przez atari... kto wie...

11

Odp: capturowanie sygnalu Atari

Laoo - ale obraz wygenerowany przez Atari - ten powyżej; właśnie ustawiłem sobie jako tapete (na grzybie). Zajebisty jest !! :) -

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

12

Odp: capturowanie sygnalu Atari

pin: co ty tam paliles?  :twisted:
btw, dajcie kwestie ilosci kolorow atari do rozpatrzenia na forum c64... to moze byc wyjatkowo dobre!  ;)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...