Temat: GTIA a BMP

Chodzi oczywiście o kolory. Gdyby GTIA oferował szerszą możliwość zmiany palety w szesnastokolorowym grayscale, nie byłoby problemu. A tak różnica między zapisem grzybowym a atarowskim uwidacznia się pod postacią efektu "powywracanych" barw.

Czy istnieją jakieś programy, które potrafią zapisać bitmapę jako indexed color zgodnie ze standardem GTIA'owskim?

Ostatnio edytowany przez śmigło .::. (2005-08-04 21:25:20)

2

Odp: GTIA a BMP

tak np. Paint Shop Pro przy zmianie palety kolorow z 24bit (RGB) na 16kolorow ustawia je w kolejnosc od najciemniejszego do najasniejszego i taka bitmape mozna bez klopotu wczytac na atari.

Ostatnio edytowany przez pr0be (2005-08-04 21:48:34)

3

Odp: GTIA a BMP

pod niektorymi programami da sie przemapowac obrazek z powiecmy obecnej palety
kolorow, na oczekiwana (GTIA). ale rownie prosto mozna napisac prosciotki programik
ktory na danych typu raw (sama bitmapa - bez palety) przemapuje kolory z uzyciem
banalnej tablicy o wielkosci strony pamieci na ataraq...

cos jak:

loop:
  lda (zero_page_pointer_to_raw_data)
  tax
  lda (zero_page pointer_to_tbl_of_colors),x
  sta (zero_page_pointer_to_raw_data)
  ++zero_page_pointer_to_raw_data
  .if zero_page_pointer_to_raw_data != end_of_raw_data
  jmp loop
  .endif

przeciez pisalem ze banalne ;)

Ostatnio edytowany przez jellonek (2005-08-04 22:07:20)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

4

Odp: GTIA a BMP

jak pisze pr0be - PaintShopPro swietnie sie do tego nadaje:)

5

Odp: GTIA a BMP

Poza tym - zawsze możesz sobie odwrócić kolorki na atari. Procedurka mieści się w 3 linijkach w TB dla bitmapy jednokolorowej... ;) Tak apropo, to: 255-x (czyli $ff-x) powinno załatwić sprawę dla wszystkich kolorków, o ile się nie mylę. Oczywiście - bitmapa zapisana max na 8 bitów ;)

Ostatnio edytowany przez Sikor (2005-08-05 08:49:38)

Sikor umarł...

6

Odp: GTIA a BMP

Tips dla użytkownika PSP - wczytujesz obrazek z atarowską paletą kolorów (czy to skala szarości, paleta 128 kolorów, czy 256, jakiej potrzeba - np ekran wyboru koloru z Kleksa ;)), zapisujesz paletę z tego obrazka. Ładujesz pożądany obrazek, wczytujesz zapisaną paletę kolorów i PSP sam dobiera translację kolorów wg żądanego algorytmu... Nic prostszego.