Temat: Wojny rdzeniowe

Ponieważ po niedawnej operacji niewiele mi sie chciało ( a w przerwie przed następną) wymyśliłem chyba ciekawy temat. Wiem sam tego nie zrobię bo jestem cieńki bolek, ale może ktoś by się pokusił dla sprawnego programisty to chba nie byłoby takie trudne. Wiele lat temu gro osób bawiło się wojnami rdzeniowymi. Czy ktoś mógłby napisać do tego środowisko na Atari. Ja mam np opisy wojen firmy cordat, mam też tamten program gdyby ktoś chciał zobaczyć jak to wyglądało. Możnaby było wówczas organizować zawody wojowników na jakimś zlocie

Żyję bo Bóg tak chciał.

2

Odp: Wojny rdzeniowe

Było kiedyś w Bajtku/MoimAtari środowisko napisane w BASICu, niestety nie mogę znaleźć tego w sieci.
Znalazłem takie info:
  http://zeus.polsl.gliwice.pl/~jmiziels/ … 999/97.htm
Może ktoś ma archiwum Bajtka, to może warto by zeskanować strony dotyczące Atari i gdzieś wrzucić?
Jeszcze takie coś wyszukałem:
  www.umich.edu/~archive/atari/Games/corewars.arc
ale nie oglądałem tego

Ostatnio edytowany przez eru (2005-08-26 11:08:00)

: 404. Stopka not found

3

Odp: Wojny rdzeniowe

zgadza sie, Wojny Rdzeniowe byly w czasopismie "Moje Atari" 6/91, mam wlasnie ten numer przed soba, ale nie mam niestety skanera, popytam sie kumpli moze ktos w poblizu ma, to zeskanuje...

4

Odp: Wojny rdzeniowe

Cykl artykulow o CW byl w Syzygy - od numeru #4 bodajze. Plus zamiescilem tam ten istniejacy program z bajtka i obiecalem ze kiedys napisze swojego MARSa. Ale wyszlo jak widac ...
ps. pomysl z organizacja CW compo na jakims zlocie tez zamiescilem w ktoryms z tych artykulow. :)
Powodzenia

5

Odp: Wojny rdzeniowe

probe: przepisz ;)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

6

Odp: Wojny rdzeniowe

sqward nie bede musial, juz zalatwilem ;)
dzisiaj ~21 wrzuce...

7

Odp: Wojny rdzeniowe

Co do compo w corewars... to trochę bez sensu - są takie kompoty rozgrywane na całym świecie, i ludzie piszą takie programiki, że hej.
Jak już ludzie mają coś zakodować, niech zakodują intro :)

Przy okazji - skoro jest archiwum Tajemnic Atari, może by zrobić też archiwum Mojego Atari? A może już istnieje?

: 404. Stopka not found

8

Odp: Wojny rdzeniowe

Co do compo w corewars... to trochę bez sensu. Może patrząc na temat globalnie masz rację, ale to byłoby coś integrującego "lokalne środowisko", coś jeszcze dodatkowego na jakimś zlocie, wprowadzające dodatkowe emocje... Co do stworzenia archiwum Mojego Atari zeru się zgadzam na 100%. Probe czekam na skan basica z wojnami. Mikey projekt ekstra może podejmiesz próbę???

Żyję bo Bóg tak chciał.

9

Odp: Wojny rdzeniowe

10 lat temu miałem zamiar napisać MARS-a w asemblerze, ale po kilkuset liniach kodu zabrakło motywacji... Sprawa jest dość prosta - 8000 komórek, kilka rozkazów i ładna wizualizacja ;-) Właściwie jedynym kłopotem jest optymalna organizacja pamięci, bo przy podziałach procesów trzeba trzymać adresy nawet kilku tysięcy programów i do tego wykonywać je naprzemiennie. Każda komórka to praktycznie kilka bajtów. W sumie nawet 64 KB to troche mało... i chyba to było powodem braku mojej motywacji.

A czy wogóle jest ktoś chętny, kto by chciał w to grać?... ;-)

10

Odp: Wojny rdzeniowe

a gdzie znalezc informacje na temat sposobu dzialania takiego programu wojen rdzeniowych ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11

Odp: Wojny rdzeniowe

Dla tebe - ciekawe informacje można uzyskać pod tym adresem http://pooh.gate.pl/corewar/cws88.html .

Żyję bo Bóg tak chciał.

12

Odp: Wojny rdzeniowe

Proponuję odwiedzić również http://www.koth.org/.

Byl hrozný tento stát, když musel jsi se dívat, jak zakázali psát a zakázali zpívat,
a bylo jim to málo, poručili dětem modlit se jak si přálo Veličenstvo Kat.

13

Odp: Wojny rdzeniowe

Nie bym był niecirpliwy, lecz pomimo tego że dawno dawno temu posiadałem wszelką prasę gdzie pojawiał się napis Atari, dziś po wielu przeprowadzkach i pseudoporządkach pozostało niewiele, czekam więc skanu Probe. Chce porównać środowisko w jakim pracowało Atari z tym co kidyś pojawiało się cyklicznie bodaj w Enterze i co dawało środowisko dość rozbudowane firmy Cordat z Krakowa

Żyję bo Bóg tak chciał.

14

Odp: Wojny rdzeniowe

a może byś lepiej przeczytał co napisał Mikey jeszcze raz, i zajrzał do Syzygy4? :)

Ostatnio edytowany przez eru (2005-08-27 11:45:00)

: 404. Stopka not found

15

Odp: Wojny rdzeniowe

eru napisał/a:

Jak już ludzie mają coś zakodować, niech zakodują intro :)

Dokladnie. Oczekuje z niecierpliwoscia :P :* :D

Pozdrawiam, Jarek.

16

Odp: Wojny rdzeniowe

Syzygy4? Owszem skoro o tym wiem to zajrzę bardzo chętnie. Zauważ jednak eru od kiedy jestem obecny na AA , więc nie miałem dostępu do wspomnianych publikacji. Owszem nadrabiam straty ale to wszystko kosztuje, więc nie na raz. Forum ma to do siebie, że z pewnymi materiałami zapoznam się bez kosztów. Ten bowiem tok myślenia, który wrzuciłeś tu w mikro wymiarze prowadziłby do zlecenia z mojej strony do opracowania systemu Bilowi G dla naszej polatformy. Jest to więc albo chęć niszczenia jakichkolwiek pomysłów innych, albo chęć posiadania "post+1" byle o czymś pisać. Beznamiętna krytyka kojarzy mi się tylko ze sceną Amigi i C64, więc unikajmy tego.

Żyję bo Bóg tak chciał.

17

Odp: Wojny rdzeniowe

sorry, za lekkie spoznienie...
tutaj mozna zassac skany: http://83.18.144.22/~pr0be/corewars.zip.

18

Odp: Wojny rdzeniowe

mirusvf: Ja tylko chciałem zwrócić uwagę, że gonisz pr0be (niecałe 24h od oryginalnego posta!) zamiast wziąc ten program z Syzygy, jak Ci napisał Mikey. Zwróć uwagę, że był tam smiley, więc nie była to jakaś ostra krytyka. A Ty od razu wymyśliłeś do tego całą ideologię (swoją drogą zupełnie dla mnie niezrozumiałą).

A Syzygy masz tu:
  http://ftp.atari.art.pl/stuff/mirror/ft … 20-%20ATR/

Tylko tyle, w ramach obrony, dla mnie nie ma o czym mówić, ale jak chcesz dyskutować, strzelaj.

: 404. Stopka not found

19

Odp: Wojny rdzeniowe

nie wszyscy znaja assembler 6502 a Wy chcecie im zapodac jakis wyimaginowany asm, kto to bedzie uzywal, zrobcie wojny rdzeniowe w ktorych programy pisze sie w basicu :)

Ostatnio edytowany przez tebe (2005-08-27 23:10:45)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

20

Odp: Wojny rdzeniowe

Tak, tak. I żeby można było pisać w javie, c++, php, i wielu wielu innych językach :D

21

Odp: Wojny rdzeniowe

Jasne, maszyna wirtualna dla core-wars interpretująca dosłownie wszystko, włącznie z językiem mówionym, to byłoby to - napiszcie, może do końca życia zdążycie :D

ps. Magnus: zanim Cię dopadnie admin, przeczytaj regulamin, pkt.8 :)

: 404. Stopka not found

22

Odp: Wojny rdzeniowe

To ja proponuje od razu rozpisac kompo w Forthu. Jest co najmniej tak pokopany jak CW ;)

23

Odp: Wojny rdzeniowe

etam, redcode ma bardzo prosta skladnie i raptem kilka rozkazow. co tu trudnego. Zreszta, Dewdney opracowywal to jako narzedzie dydaktyczne do nauki architektury asemblerow afaik.

Ostatnio edytowany przez mikey (2005-08-29 09:55:56)

24

Odp: Wojny rdzeniowe

wara mi od forth-a
to jeden z moich ulubionych jezykow
jak sie obczai banalnie prosta RPN to jezyk ten okazuje sie
prosty i elegancki
na male atari polecam xforth-a
a pod blaszaka reva-e (zarowno pod winde, jak i pod linuksa
(a i pod bsd by sie pewnie latwo sportowalo...)

co do zlozonosci redcode to przepraszam - 10 instrukcji? (gdzies tyle chyba ich jest) no bez przesady...
toz to prosciej obczaic niz basic-a...

Ostatnio edytowany przez jellonek (2005-08-29 12:46:58)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

25

Odp: Wojny rdzeniowe

Ło matko. A smiley'a nie widac? Przeca sie nabijam. :)