Pin napisał/a:Pirx - otoz Jad ladowal to z interface'u IDE - dla C64 - wiec nie mozna tu mowic o SIO w przypadku malej atarki.
Tego nie wiedziałem - jeśli tak, to atari rulezuje (:
epi napisał/a:Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad puszczeniem obrazu w co drugiej linii, to byłaby już pokaźna oszczędność, którą można by rozłożyć na wzrost fps i/lub poprawę jakości dźwięku.
To może lepiej popatrzeć na mój stary pomysł:
[...] takie przymitywne pakowanie stratne grafiki - tak, zeby zawsze ramka zajmowala 2KB. Napisalem programik w javie, ktory tak obrabial grafe, ale przepadl, postaram sie to opisac:
Ramka zawsze zajmuje 1 zestaw znaków i 960 bajtów pamieci ekranu (pozostale bajty w 2KB sa potrzebne na np. pozycje przeciwników). Jak to zrobic?
Logosujemy obrazek. Oczywiscie wychodzi, ze potrzeba znacznie wiecej, niz 128 znakow, załóżmy, że wyjdzie (w najgorszym przypadku) 960 różnych znaków (i tej wersji się trzymajmy). Znajdujemy znaki najbardziej podobne do siebie (tutaj można pewnie różne strategie wymyślać, ja zrobiłem brute force - dla każdego znaku była tablica wielkości 960 intów i w tej tablicy stopien podobienstwa danego znaku do wszystkich innych. 0 jesli identyczne. 1 jesli różni się jeden pixel o jeden odcień, itp. (dokladnie nie pamietam, ale to nie mialo wielkiego znaczenia dla wygladu).
Potem przelatuje te tablice i najpierw zastepuje jednym wszystkie miejsca, gdzie było 0
- sprawdzam, czy juz jest <129 znaków
- przelatuje te tablice i najpierw zastepuje jednym wszystkie miejsca, gdzie było 1
- sprawdzam, czy juz jest <129 znaków
itp.
To, co wychodzi ma dokładnie 1024+960 bajtów, jest pełnoekranowym obrazkiem i wygląda calkiem niezle, szczególnie, jesli to by byl film i pixele sie dosc szybko zmieniaja. Zaleta tej kompresji jest całkowicie sprzetowa dekompresja :-)
Oczywiscie warunek ladnej odgladalnosci jest taki, ze to grafika taka lekko rozmazana - jak to na filmie, czyli w gre wchodzi chyba tylko GR.9.
No i mamy 2kb na klatkę, 16 klatek na sekunde i pięknie odtwarzający się film, który nie kosztuje prawie nic cykli, dzięki czemu można wymyślać jakieś efekty z przesuniętą o pół pixela co drugą linią, fajnym dzwiekiem, itp.
http://www.5oft.pl/