Odp: Pamięć wewnętrzna VBXE
Kurcze. Ja jestem trochę zdezorientowany. W jakim korze emulowane jest RAMBO? Jak załaduje CoreFX to tez jest tam ta emulacja?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Kurcze. Ja jestem trochę zdezorientowany. W jakim korze emulowane jest RAMBO? Jak załaduje CoreFX to tez jest tam ta emulacja?
mysle ze synteza rambo w tym fpga zajmuje ulamek procenta jego mozliwosci i niewiele wniesie do mozliwosci dodania czegokolwiek przy jego braku, aczkolwiek pewnie wiekszosc jesli nie wszystkie atarki z vbxe maja juz takie czy inne rozszerzenie pamieci
jest sobie bo jest - sie dalo... czy vbxe mapuje pamiec pod ten, czy inny adres to zasadniczo fpga obobjetne
Dostępne są już 2 albo 3 rodzaje płytek do 1MB według pomysłu Pasia (a powstaje bodajże 4), Atarek z 1MB jest już bardzo dużo, zarówno u nas w kraju jak i zagranicą... parę osób o to nieźle się zatroszczyło ;) Dlatego zgadzam się z przedmówcami lepiej wolne miejsce wykorzystać na grafike...
a ja osobiście uważam iż pomysł wykorzystania pamięci VBXE jako ext. RAM dla CPU/ANTIC to świetny pomysł. Montujesz jedynie VBXE i masz od razu ext ram + RGB out + pozostałe możliwości VBXE bez żadnego zamętu związanego z dokładaniem rozszerzenia RAM. Usunięcie tej funkcjonalności byłoby dla mnie błędem.
pozdrawiam
Seban
usuniecie - mysle ze tak, moglby byc to blad
ale ludzie nie zaczynaja rozszerzac swoje atari od vbxe, a nie wiem czy chcieli by sie dowiedziec, ze wlasnie przestali miec 1mb, a za to otrzymali 320k
sugeruje jedynie jakas opcje wylaczenia takiej mozliwosci, a przynajmniej sprawienia by nie kolidowala
Jak załaduje CoreFX to tez jest tam ta emulacja?
Tak, w FX jest.
To jeżeli core FX udostępnia tę samą pomięć przez MEMAC jak i przez PORTB przesłaniając potencjalne inne rozszerzenia obsługiwane przez PORTB, to wg mnie jest to pomyłka. Nie zdawałem sobie z tego sprawy, a pracuję nad pewnym projektem, który wykorzysta też trochę RAMu PORTB i jeżeli będzie to RAM VBXE to kanał. Bez rejestru wyłączającego ten ficzer się nie obejdzie...
Laoo: udostępnia tę samą pamięć (bo innej nie ma :)) ale weź to pod uwagę:
- przez MEMAC i dla operacji VBXE masz pełne 512KB
- przez PORTB mapowane jest TYLKO górne 256KB (adresy 0x40000 - 0x7FFFF)
Może to rozwiązuje choć częściowo Twój problem ?
tak tak - Wy możecie gadać ale ja mam źródła ;-) ... RAMBO było mi potrzebne, bo mam 65xe z (i tylko) vbxe.
W momencie zamontowania 1MB RAMBO z rdzenia zniknie...
Może zniknie wcześniej skoro jest taka potrzeba - na razie uważałem to za plus i nie tylko ja.
Widzę to tak:
- rdzeń FX bez RAMBO (i działa zwykłe rozszerzenie) - można wtedy dodać jakieś funkcje jeszcze (ale czy jest sens ?)
- rdzeń FX z emulacją RAMBO - ale tu już nie dam rady dodać nic nowego ...
Ostatnio edytowany przez electron (2009-03-09 14:39:30)
Ja bym głosował za usunięciem RAMBO z rdzenia FX. Ma to swoje zalety, ale ma i wady, np. jeśli program zechce użyć całej pamięci VBXE, wtedy cokolwiek jest załadowane do rozszerzenia komputera - np. DOS - zostanie zniszczone. Na pierwszy rzut oka fakt, że komputer i VBXE mają pewien obszar pamięci wspólny, wygląda atrakcyjnie, ale chyba w ogólnym rozrachunku ma to więcej wad niż zalet.
electronu, lepiej popracuj nad jakims malym sdk do rdzeni, bedziemy mieli wtedy takie male falconowe dsp - nie mowie ze do dzwieku, ale koder bedzie mogl zrobic co mu zywnie podoba z rdzeniem i mozliwosci beda nieskonczone (oczywiscie taki rdzen bylby ladowany tymczasowo przez program)
to otwiera naprawde wielkie mozliwosci - warte zachodu
nawet jesli tylko garstka bedzie cos robic rdzeniowo
Nawet jeśli, to jakiś standardowy rdzeń FX się i tak przyda.
SDK jest ... nazywa się Quartus II Web Edition ;-)
ACH :D
no popatrz, vbxe nie mam, a sdk mam... zapobiegliwy pewnie jestem...
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.074 sekund, wykonano 9 zapytań ]