1

Temat: Pan Klocek (roboczy)

witam,

http://poszkole.pl/gry.php?co2=play&idm=30631


i na atari:

http://atari.pl/mrklocek.jpg

stan prac jest dosc zaawansowany, mozliwe ze bedzie demko do niedzieli.

Ostatnio edytowany przez xxl (2009-04-03 19:53:18)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: Pan Klocek (roboczy)

XXL - skomentuję to tak: "nie ma bunkrów ale i tak jest zajebiście!" ;)
Reszta na priva pójdzie.

Gra prosta i fajna - wersja we flashu do której link przysłałes wygląda jakby była przerabiana z Atari ;)

UPDATE:

Po wstępnym oblukaniu zmieniam zdanie - albo mocno utrudnisz grę (choć nie wiem jak - bez gruntownej zmiany zasad to chyba niemożliwe) albo będzie to gra dosłownie na kwadrans.
Po rozkminieniu o co wogóle chodzi (bo instrukcji nie chciało mi się czytać) przeszedłem jednym ciągiem do 30 (słownie TRZYDZIESTEJ) planszy bez straty życia , popijając pifko. A nie jestem jakimś geniuszem wyobraźni przestrzennej. Dalej grać mi się nie chciało.

Gra jest za prosta i trudniejsza raczej nie będzie - większość plansz przeszedłby pewnie komputer wg prostego algorytmu...

Ostatnio edytowany przez nosty (2009-04-03 20:36:43)

3

Odp: Pan Klocek (roboczy)

zgadza sie, gra jest dosc prosta i taka ma byc (ma 40 leveli) mila zabawa zaczyna sie dopiero kolo 20...

ta gra nie ma byc wyzwaniem tylko relaksem, ok. szybka kompilacja z zaslepionymi kilkoma prockami (bo sie wywalaja narazie)
http://atari.pl/klocek.xex - sterowanie dzojem a fire to menu. prosze nie wejsc na klocka z kropka (gra sie wtedy wywala)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: Pan Klocek (roboczy)

No ładnie - gra sie jak w oryginał.
Miłe dla oka 3D...

Tylko sterowanie obrócone jest o 90 stopni! Przynajmniej wzgledem oryginalu. Dla mnie nieintuicyjne.

5

Odp: Pan Klocek (roboczy)

hm, ale ta sama prostote widac tez w loops of zen i jednym pokrewnym
to raczej rozleniwia niz pobudza
moze jednak skomplikowac?

przechodze na tumiwisizm

6

Odp: Pan Klocek (roboczy)

Taaa... na przykład niech ściany się przesuwają co kilka sekund :>

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

7

Odp: Pan Klocek (roboczy)

Candle: Akurat Loops of Zen nie jest takie nudne (no cóż, nie każdy jest elektronikiem, co grzebie się na co dzień w płytkach i dowolny układ Loops'a pewnie rozwala w parę sekund :P ).

A może coś ze swojej strony zaproponujesz, instead? ;)

(przynajmniej sam pomysł, programować nie musisz)

I Ty zostaniesz big endianem...

8

Odp: Pan Klocek (roboczy)

zuma, totem quest, hexagon - sliczne i kololowe
to tez bylo by do wykozystania, gdyby nie fakt, ze kazda plansze mozna przejsc chodzac po scianach
mozna w koncu wykozystac to vbxe do czegos ciekawszego niz wyswietlanie bmp i innych popierdolek i zrobic cos naprawde fajnego

moze i mi sie wlacza autorouter przy loops of zen, ale tam mozna sobie przejsc do nastepnej planszy po prostu klikajac na losowo wybranych elementach az sie uloza...

pewnie - nie da sie tego zrobic w wolne popoludnie, ale chyba nie w tym rzecz

przechodze na tumiwisizm

9

Odp: Pan Klocek (roboczy)

nie ma na atari gierek casual, moze dlatego tak ciezko 'zrozumiec' idee loops of zen ;) w rgcd pojawila sie wzmianka o loops of zen na atari, red. zagrzewal konkurencje do portu na inne 8bit.

ok. gra ukonczona, testowo 8 leveli: http://atari.pl/klocek.xex zmienilem sterowanie - jest jak w oryginale. zmienilem puktacje - wysokie punkty mozna zebrac tylko przechodzac wszystko ciurkiem ;)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: Pan Klocek (roboczy)

no lepiej :) tylko kolorkow brakuje, ten czerwony dalo by sie zrobic?

przechodze na tumiwisizm

11

Odp: Pan Klocek (roboczy)

Trochę nie na temat, ale chyba mniejszym przestępstwem będzie zadać pytanie tu, niż otwierać osobny wątek. Nawet w "bałaganie".

Pytanie: Wie kto co to za utwór, który gra jak się tylko zacznie pierwsza plansza w tej gierce flaszowej?

tzn. czym jest inspirowany, bo tą melodię kojarze skądinąd. Przeszukałem swoje Oldfieldy, Vangelisy i nic. Mózg swędzi jak diabli.

EDIT AD REM: skoro ta gra taka prosta, to nie chciało mi się grać na razie dalej niż kilka plansz, wiec nie wypowiadam sie jak wyglądają dalsze poziomy. Pamiętam podobną grę dziejącą się na sześcianie. Zasady o ile pamiętam te same, ale topologia świata gry jakby inna.

Ostatnio edytowany przez gl.h (2009-04-04 18:32:02)

12

Odp: Pan Klocek (roboczy)

postulaty moje:

* proszę, podkoloruj gierkę tak, jak we fleszu na piececie - na sprite'ach to raczej nie problem
* nie dawaj ograniczenia "żyć" - bo, jak ktoś już wspomniał - będzie to gra na kwadrans :)
* daj możliwość startu od dowolnego lewelu, np. na kod wyświetlany co lewel

a na koniec - zajebisty pomysł na port.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: Pan Klocek (roboczy)

na levelu drugim, na emulatorze, "udało mi się" przejść całość - zapełnić wszystkie pola od początku do końca, jednakże niektóre pola, które przeszedłem, pozostały widoczne jako niezapełnione do końca (przechodziłem z zasadą CCW*)

* - przeciwnie do ruchu wskazówek zegara

Ostatnio edytowany przez maw (2009-04-04 19:59:12)

___
Press play on tape...

14

Odp: Pan Klocek (roboczy)

- kolorki na pm? no wlasciwie da sie. czerwony? atari ponoc nie ma czerwonego ;)
- nie ma ograniczenia zyc!!! mozesz level zaczynac ile razy chcesz, jedyne czego nie cofniesz to czasu ;-) czyli jesli bedziesz w jednym levelu dlugo (nie wazne ile razy go bedziesz powtarzal) to bonus Ci ucieknie
- nie bedzie rozpoczynania od dowolnego levelu a to dlatego ze gra naprawde nie jest trudna. ilosc leveli bedzie tak dobrana, zeby podczas jednej sesji z gra przejsc wszystkie (nie moze to trwac dlugo) a na koncu gracz dostaje punkty (suma pozostalego bonusu z poszczegolnych poziomow) im szybciej ukonczyles gre tym masz wiecej punktow. kazdy moze ukonczyc gre!
- MAW... hmmm, bede to musial sprawdzic. czy na tym levelu naciskales fire? czy mozesz to powtorzyc i podeslac mi sejva z emulatora?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: Pan Klocek (roboczy)

kosmetyka - bo nie wiem, jak to wygląda w praktyce (nie mam niczego do testów). Można grać klawiszami na Atari?? - chodzi o możliwość grania kursorami (bez ctrl).

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

16

Odp: Pan Klocek (roboczy)

maw, pola w krakte trzeba przejsc 2, albo 3 razy, zalezy od kratki

przechodze na tumiwisizm

17

Odp: Pan Klocek (roboczy)

@Pin: no manipulator no fun

@maw: miales racje, byl bug. stan pod sciana, sprobuj na nia 'wejsc' i w tym momencie nacisnij fire, po resume klocek sie ruszyl :/ ... ok.plik poprawiony jest juz na serwerze.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

18

Odp: Pan Klocek (roboczy)

no, teraz już tego nie ma - pokręcone te levele :-)

___
Press play on tape...

19

Odp: Pan Klocek (roboczy)

@XXL - no nie mów, że "dorobienie" możliwości sterowania z klawiszy stanowi jakikolwiek problem ;) Dla przykładu - w Yoomp'a gram wyłącznie z klawiszy i nawet ciekaw jestem ilu graczy używających sobie we wspomnianej produkcji preferuje joy'a :) Są po prostu gry w których lepiej jest operować klawiszami. Jak dla mnie, to właśnie ta gra :D (i tu, na koniec mówię właściwie o Twojej nowej produkcji)

Ostatnio edytowany przez Pin (2009-04-05 21:42:32)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

20

Odp: Pan Klocek (roboczy)

A co się dzieje po 8 poziomie? Takie kolorowe paski w tle (podobne jak przy decrunchingu) to normalne? Bo właśnie mi się tak zrobiło i "wisi" aż do resetu.

--== Kup Pan/i dyskietkę - jedyna taka oferta w całym InterNetCie - http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

<-- Kontakt przez "E-mail" albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

21

Odp: Pan Klocek (roboczy)

po 8 levelu gra sie zawiesza. poczekaj chwilke na pelna wersje. bedzie muza i sterowanie klawiszami.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

Odp: Pan Klocek (roboczy)

Od jakiegos czasu po kontakcie z gra Crystal Castles neci mnie ,zeby sprobowac sil z grafika w rzucie izometrycznym .Narazie doszedlem do tego ,ze tworze mape "topograficzna" obszaru gry (tzn. wysokosci kolejnych pol) i dalej zaczyna sie problem z przeliczaniem tego na odpowiednie fonty. Jak poradziles sobie z przyleganiem kolejnych platform do siebie i zaslaniania jednych przez drugie?(pytanie glownie do autora gry)

23

Odp: Pan Klocek (roboczy)

pewnie dzięki odpowiedniej kolejności rysowania, tzn. najpierw rysujesz te z tyłu, potem te znajdujące się coraz bliżej obserwatora, dzięki temu klocki najbliższe będą zasłaniać te najdalsze

http://forum.defence-force.org/viewtopi … 729dfcd0d1
http://gmc.yoyogames.com/index.php?showtopic=343847

i od autora m.in. gry Head Over Heels 'Jon Ritman's Isometric Tutorial'
http://dkozar.com/documents/Jon_Ritmans … torial.pdf

http://www.123people.co.uk/s/jon+ritman#

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

24

Odp: Pan Klocek (roboczy)

tak, warto poczytac i wlasciwie tebe odpowiedzial, dodam tylko moze jak narysowac 'klocki' - ja zalozylem, ze nie bedzie innych ksztaltow jak tylko (powiedzmy) prostopadloscian, wiec "zbadalem" za pomoca worldofspectrum.org ze najlepiej wybrac jedna z:
http://atari.pl/rzut.gif
drugi ma mniejsze zapotrzebowanie na fonty... wkleilem obrazek tak, zebys mogl pociac go na fonty - wszystko sie wyjasni.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

25

Odp: Pan Klocek (roboczy)

dla kostek z worldofspectrum.org przy kilku wysokosciach  troche sie komplikuje obraz ,ale moze dodanie faktury dla niektorych kostek to wyprostuje.

Ostatnio edytowany przez gorgh (2009-04-14 21:12:32)