Temat: TT i gry z ST(E)

Hej,

oczywiście TT ma jedno wyjście VGA, na którym po podłączeniu działają mi tryby TT (640x480x16), itd...
Podłączałem zarówno do monitora VGA jak i LCD TV (ma wejście VGA).

Ale jak to jest tak naprawdę z grami, które na ST korzystają ze zwykłego PAL LOW-RES? Powinno mi to działać bez problemu przy takim podłączeniu?
Bo przy podłączeniu do LCD-TV, po początkowym wczytywaniu, gdy gra próbuje zmienić tryb, ekran robi się czarny i TV głupieje (nie wiem jeszcze jak z monitorem CRT VGA)...

Jak to ma działać? Czy TT samo z siebie robi za scandoubler, tak, że np. dawne PAL-owe 320x200 (np. gra z ST) będzie spełniać parametry VGA?

Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-04-24 11:21:55)

Odp: TT i gry z ST(E)

Po pierwsze primo, TT ma 030 i występują przede wszytkim różnice czasowe - gry chodzące 'co do cykla' będą miały problkemy, o ile wogóle pójdą. Zasadniczo jest to loteria - przy tym jeśli jakaś gra z ST chodzi na Falconie, to na TT też pewnie pójdzie bo problemy są podobne.

Może być tak, że sama gra pójdzie, ale będzie coś np. nie tak - np. muzyka przyśpieszona albo inne.

Co do gier wykorzystujących możliwości STE: w TT nie ma blittera, więc jak jakaś gra go wymaga to nie pójdzie.

Chyba najlepiej wykonaną pod względem kompatybilności i techniki, zachowując przy okazji wysokie walory audio-wizualne jest gra Stone Age. Chodzi na wszystkim.

Co do scandoublera, to tak TT robi za scandboubler, przy czym, jeśli działa analogicznie jak Falcon, to w trybie 200 liniowym na 1 linie ekranu przypadają 2 przerwania HBL, więc może być czasami dziwnie :)

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

Odp: TT i gry z ST(E)

Z tym, że głównie starsze gry ST-kowe nie pójdą się liczę ;) Z tym, że nie ma blittera też :)
Głównie chodziło mi właśnie by się dowiedzieć jak to jest z trybami PAL-owymi wpuszczanymi w VGA TT-ki. Ale skoro TT robi samo za scandoubler, to jest to informacja, którą chciałem uzyskać :) Czyli rozumiem, że PAL-owa gra, które jest kompatybilna z TT, powinna normalnie prezentować się przez VGA.

W takim razie potestuję na monitorze VGA jeszcze a nie na TV LCD, może tu był problem - oby...

4

Odp: TT i gry z ST(E)

Są wszelakie programiki mające pomóc w uruchamianiu głównie programów. Jest nawet jakiś emulator Blitter'a, ale skuteczność tych rozwiązań jest raczej ograniczona. Gdzieś na sieci jest lista gier które dadzą się uruchomić, powinienem to nawet mieć.

P.S. Zapraszam na www.ataritt030.info

Było miło :) Do widzenia.

5

Odp: TT i gry z ST(E)

Jeżeli miałbyś listę kompatybinych z TT030 gier (lub niekompatybilnych ;) ), to byłbym zainteresowany. Także programami, które emulują blittera, bądź pozwalają uruchomić chociaż część z tych niekompatybilnych...
Są jakieś sposoby np. na wyłączenie TT-RAM, itp.?

BTW.
Jaki sterownik do HDD SCSI najlepiej użyć? AHDI? HDD Driver (jaka wersja)? Bo ba razie mam jakiś niemiecki (żaden z tych wymienionych) a pewnie będę instalował większy i nowszy (cichszy!) dysk niż 80 MB,  które jest w mojej TT-ce...

Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-04-24 12:45:55)

Odp: TT i gry z ST(E)

Jacques: TOS w TTce ma odpowiednie funkcje mające zapewnić emulacje niektórych spraw, np. emulacje rejestrów sprzętowych tam gdzie ich naprawdę nie ma (sztuczka często użwana na ST z 68000, zwłaszcza w playerach yamachowych pisków). Co do używania TT-RAMu, to w nagłówku programu są odpowiednie biciki które mówią systemowi czy dany program ma używać TT-RAMu czy też nie. Są oczywiście programiki do zmiany tych bicików. Tylko nie pamiętam czy TOS 3.06 je honoruje. Jeżeli zaś gra nie odwołuje się do pamięci poprzez system to problemu wogóle nie ma.

Co do sterowników HDD, najlepszy jest zdecydowanie HDDriver, wersja najlepiej najnowsza.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

7

Odp: TT i gry z ST(E)

Tutaj masz cosik:
http://cd.textfiles.com/crawlycrypt1/tt

24BIT - jeden z takich programików
FLAGSETT - kolejny

Inne przydatne:
LoadLow
TTTOOLS ( w tym blitter symulator):
http://www.programmersheaven.com/downlo … nload.aspx
        * BLiTSIM       - A BLiTTER "simulator"
        * TT2TF         - 32- to 24-Bit address bus converter
        * TEMPPTCH      - Patches TEMPUS for use with the TT shifter

Ostatnio edytowany przez artik-wroc (2009-04-24 15:52:09)

Było miło :) Do widzenia.

8

Odp: TT i gry z ST(E)

Jacques napisał/a:

Jeżeli miałbyś listę kompatybinych z TT030 gier (lub niekompatybilnych ;) ), to byłbym zainteresowany.

Znalazłem wspomnianą listę softu kompatybilnego z TT (gry,programy).
http://cd.textfiles.com/suzybatari2/uti … /ttest.prt

Ostatnio edytowany przez artik-wroc (2009-05-08 08:12:32)

Było miło :) Do widzenia.

9

Odp: TT i gry z ST(E)

Super, dzięki! :)