1

Temat: video pinball arcade

jest taka gra

http://www.klov.com/game_detail.php?game_id=10313

"World's first video attraction to simulate a pinball game. Video Pinball was an instant winner. With fluorescent 'disco' 3-D play-field, challenging targets, bumpers, slingshots, rollovers and drop targets Atari Video Pinball had it all, but without all the mechanical objects associated with classic pinball games. Even a pinball 'nudge' feature is included to give a more realistic feel to the play action. Approximately 1,500 units were produced."

warto sobie zagrac, o niebo lepiej zaprogramowana fizyka niz w niejednym pozniejszym pinbalu...

przyjrzalem sie troszke grze i okazuje sie ze mozliwe jest przeniesienie jej na atari, dane sa oddzielone od programu co pozwala na definiowanie wlasnych stolow (sprawdzilem 'podkrecajac' stol na mame), mozliwe jest umieszczanie grafiki na ekranie - w oryginale nie ma grafiki ale zmieniajac romy mozliwe jest jej wyswietlanie, dzwiek nie wiem jak jest generowany, kontrolery sa bardzo podobnie zrobione jak na atari, kula jest grafika PM o dwokrotnie wiekszej rozdzielczosci (na atari mozna by to bylo zastapic pm lub spritem na fontach), jest uklad io sterujacy tymi wszystkimi swiatelkami (mozna by to bylo zastapic PM + dli). ekran jest odwrocony a grafika jest lustrzanym obiciem i odwrocona o 90 stopni.

http://atari.pl/vp.avi

troszke juz dziala...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: video pinball arcade

Niech zgadnę: overlay na VBXE?

3

Odp: video pinball arcade

Czyli tylko te elementy, ktore widac w oknie emulca po prawo są wyswietlane, a reszta (tło) jest "namalowana" na szybie automatu?
W sumie nic nie stoi na przeszkodzie zeby na male Atari powstal dobry pinball... Tez zawsze uwazalem ze w tych grach wazniejsza jest grywalnosci i fizyka niz grafika. Lubie popukac w cos takiego :)

PS. XXL - ale wystepując jako Twoj "głos sumienia" chce cichutko przypomniec, ze jesli dobrze licze, masz co najmiej 6 "prawie" skonczonych powaznych gier, na ktore czekają tysiące fanów ;)

4

Odp: video pinball arcade

tu jest zdjecie jak toto w realu wygladalo... http://www.system16.com/hardware.php?id … id=379#379   wg mnie interesujaco...

nie, nie musi byc pustego ekranu, ekran moze byc caly zapelniony grafika, moze byc tez na overlayu vbxe. jest wybor jezyka angielski, niemiecki, hiszpanski i francuski ale nie wiem czy to ma sens, jesli bedzie czas procesora to mozna by nawet przeskalowac stol :-) i wtedy zmiesci sie calosc (teraz wyswietla tylko czesc). nowy filmik:

http://atari.pl/vp1.avi

nosty, dobrze liczysz :/ 2 gry mam juz 'skonczone' brak polaczenia z grafiki poczatkowa i z muzyka - slimaczy mi sie to ale sie wezme ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Odp: video pinball arcade

nowy filmik po nocnych igraszkach;) http://atari.pl/vp2.avi - gra dziala juz normalnie (chyba)

z dzwiekiem i przerwaniami jest problem - narazie nie bede sie tym zajmowal.

chcialbym sie zapytac jakie pamietacie nazwy roznych czesci flippera, ja pamietam:
- grzybek
- ważki
- flipper
- bila

jak sie nazywa ta czesc do wybijania bili?

do zrobienia:

-w tej grze wlasnie ta czesc jest sterowana przez zewnetrzny uklad ktory przelicza sile naciagu na wartosc - na filmiku przyjmuje wartosc losowa ale ostatecznie trzeba tam bedzie dorobic moze cos na p/mg.

-bila na znakach? (podejrzewam jednak ze na pm bo latwiej), prosze sie nie sugerowac tym co jest na filmiku, ruch bili jest naprawde bardzo plynny

-sa 22 elementy ktorymi mozna zdefiniowac stol (oprocz ważek), jest mozliwosc zdefiniowania stolu jako grafiki (moze byc kilka zestawow - caly stol moze byc grafika) lub podejscie 'lajtowe' zostawic jak jest, tylko przedefiniowac jeden zestaw (na filmiku wlasnie tak jest zrobione)

-kwestia wielkosci stolu - albo zdefiniowac mniejszy stol albo zrobic scroll pionowy uzalezniony od polozenia bili

-w grze moze migac do 29 lampek ;-) mozliwe, ze zrobi sie je na przedefiniowanym zestawie znakow (albo na pm?)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

Odp: video pinball arcade

xxl - uderz do dracon'a/tqa - z tego co pamietam narysowal calkiem sensowna grafike do takiej gierki i byc moze bedziesz mogl z niej zrobic uzytek.

s.

7

Odp: video pinball arcade

sprobuje zrobic scrolowanego flipera

http://atari.pl/vp.gif

http://atari.pl/videopin.png

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Odp: video pinball arcade

stoły z pinbal dreams są dostępne, rozdzielczość C64, XE/XL (1 stół - tryb znakowy) albo Amigi

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

Odp: video pinball arcade

nie dam sobie rady z grafika, jesli ktos chce przylozyc reke do powstania flipera to zapraszam. warunek: cierpliwosc, bedzie duzo poprawek, w pierwszej kolejnosci trzeba bedzie zmienic uklad istniejacego (liczniki na panelu a nie na stole) caly czas przy waskim obrazie.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: video pinball arcade

This is what I came up with fer years ago:

http://www.preklad.biz/img/pinball3.png

11

Odp: video pinball arcade

as xxl wroted - there should be up to 29 lighting elements, but on yours table there is more than 40.
btw. that graphic is incredible beauty! from what it's ripped? :)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

12

Odp: video pinball arcade

jellonek napisał/a:

as xxl wroted - there should be up to 29 lighting elements, but on yours table there is more than 40.
btw. that graphic is incredible beauty! from what it's ripped? :)

Thanks, it's been adjusted from the C64 version of the table with regard to atari limitations.

13

Odp: video pinball arcade

I'd suggest sticking to original atari table(s) as close as possible - the problem is that creating playable and fun tables is art in itself. Moving and readjusting table elements MAY be a relatively bad idea resulting in a visually nice whilst unplayable game. Having said this I keep my fingers crossed big time for this project!

http://www.5oft.pl/

14

Odp: video pinball arcade

nie mowiac juz o tym ze znacznie prosciej dostosowac grafike do juz istniejacej gry niz zmieniac program pod grafike...

problem z przerwaniami rozwiazany, jest bardzo duzo czsu proca (pewnie muza bedzie grala 3xramke) zeby gra dzialala z predkoscia oryginalu.

---
http://atari.pl/vp1.gif

Ostatnio edytowany przez xxl (2009-06-13 22:19:57)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: video pinball arcade

mozesz wystawic xexa z obecna wersje - juz mi sie podoba :]
skoro jest kupe czasu proca - moze podkolorowywac conieco?
chwila - to skrollowane jest?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

16

Odp: video pinball arcade

xex narazie nie, ale filmik z ostatniej kompilacji tak, gre trzeba dopracowac zeby sprawiala przyjemnosc poki co za malo jest zrobione, niebieski pierwszy pasek to czas jaki zabiera 'emulacja' zyciowych funkcji - zeby na atari dobrze dzialalo, a niebieski to czas do wykorzystania (muzyka, swiatelka, equalizerki ;-) oczywiscie w ostatecznej wersji nie bedzie to tak wygladalo, podepnie sie gdzies w kodzie, scroll bedzie plynny, bila bedzie okragla ;-) ruch bedzie (uwzgledniajac ograniczenia pm) plynny, ale mysle tez o soft spricie, grafika (obecnie to prowizorka)... ogolnie, jeszcze jakis czas to potrwa.

http://atari.pl/vp3.avi

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: video pinball arcade

slaves napisał/a:

xxl - uderz do dracon'a/tqa - z tego co pamietam narysowal calkiem sensowna grafike do takiej gierki i byc moze bedziesz mogl z niej zrobic uzytek.

Jeżeli to ta z Flipper Demo, to właśnie ją wyciąłem i wysłałem xxl'owi. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

18

Odp: video pinball arcade

http://atari.pl/drc.png

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

19

Odp: video pinball arcade

;)
Miło to zobaczyć w całości po latach... :)))

Ciekawe czy i jak się to przyda w projekcie...

20

Odp: video pinball arcade

Robi wrażenie! Ładny pinball z doskonałą muzyką to byłoby coś...
Pognębcie trochę pinokia - niechby coś napisał :D

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

21

Odp: video pinball arcade

przydalo by sie miec w grze kilka "sciezek dzwiekowych" do wyboru... jeden muzyk juz sie znalazl :-) jesli ktos jeszcze chce - miejsca w pamieci jest jeszcze sporo.

caly czas tez licze na grafika ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

22

Odp: video pinball arcade

xxl: moze pozniej portniesz http://www.youtube.com/watch?v=CyFK6xqjms4 ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

23

Odp: video pinball arcade

Albo Barbariana z C64, Atari zasługuje na NORMALNĄ wersję ;)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-06-18 11:06:36)

24

Odp: video pinball arcade

A moze poszli do lasu? :P
Jakbyscie wiedzieli jakie cudenka czekaja na dysku XXL'a na ostatnie szlify to byscie nie robili takiej kreciej roboty!

XXL nalezy chyba do ludzi, ktorzy tracą zainteresowanie projektem po osiagnieciu etapu "juz-wiem-ze-moge-to-zrobic-nuuuuda" i rzuca sie na nastepne wyzwanie na etapie "hmmm-czy-uda-mi-sie-to-zrobic?!" ;)

25

Odp: video pinball arcade

Jakiej kreciej roboty? Kiedyś pozwoliłem sobie zaproponować Knight Lore w quizie na konwersję i jest - Atari dostało tę kultową grę dzięki xxl-owi. Także czasem szary user też ma dobry pomysł :P Ale jeżeli tamte będą doszlifowane to rewelacja - czymkolwiek one są :)

Ostatnio edytowany przez Jacques (2009-06-18 12:12:49)