Temat: Atari 600xl i sio2sd

Witam,

Czy ktos ma Atari 600xl bez rozszerzenia pamieci czyli 16KB i posiada takze sio2sd  i moglby sprawdzic czy da sie cos wczytac np  river raid (lub cos podobnego co powinno chodzic z 16KB maszyna) ?

I wogole ktos  moze mi podeslac ATR'a z jakas gierka ktora pojdzie na atari 600 xl.

Z gory dzieki

Ostatnio edytowany przez Monsoft (2009-08-26 21:07:04)

2

Odp: Atari 600xl i sio2sd

Monsoft...jaja se robisz ??

1. musi dzialac..
2. abracadbra ??

serdecznie proszę o maile na lotharek@lotharek.pl z tematem ATARIAREA - inne formy komunikacji zawodzą...
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/   @Grey

3

Odp: Atari 600xl i sio2sd

Gry na 16kB? Pewnie są....

Może poszukaj w Intrach.

4

Odp: Atari 600xl i sio2sd

nigdy nie miałem 600XL, ale rozumiem iż RAM w tych komputerach znajduje się w obszarze $0000-$3FFF.

Wspomniana Abracadabra, ma następującą strukturę pliku:

ChkExe v2.71 (c) 1998-2000 Jindrich Kubec <kubecj@asw.cz>
Binary file:  Abracadabra!.xex
[0002] Block:  7000-70AF (00B0)
[00B6] Block:  0230-0231 (0002)
[00BC] Run  :  7000
[00C2]      :  Unexpected second 0xffff format header
[00C4] Block:  8000-BFFF (4000)
Ok!

Tak więc na 600XL nie uruchomi się nigdy jako program ładowany z dowolnego nośnika, nie ma szans. Jedynie wersja na CAR-cie ma szansę działać.Drugie pytanie to jakie obszary pamięci wykorzystuje loader?

Tak samo wspomniany River Raid :) W życiu się nie uruchomi na 600XL z 16KB RAM.No chyba że z cartridge.

ChkExe v2.71 (c) 1998-2000 Jindrich Kubec <kubecj@asw.cz>
Binary file:  River Raid.xex
[0002] Block:  9FF0-BFFF (2010)
[2016] Run  :  9FF6
Ok!

W przypadku 600XL z 16KB RAM, jak mogę się domyslić w obszarach $4000-$BFFF nie ma żadnej pamięci :) Więc cokolwiek wczytane w ten obszar bezpowrotnie znika ;)

seban

Ostatnio edytowany przez seban (2009-08-27 09:27:56)

5

Odp: Atari 600xl i sio2sd

Dzieki wszystkim za infromacje.

Zrobilem testy na Atari800win ustawiajac go jako 16Kb i wiekszosc gierek nie dziala, nawet tych malych po 4, 5Kb. Wyskakuje literka "K" na ekranie i zima :(

Znalazlem kilka co dziala wiec nie ma sie co sugerowac wielkoscia pliku gry.
Tak jak Seban napisal, te gierce maja szanse na odpalenie tylko z Car'ta

Jeszcze raz wielkie dzieki.

6

Odp: Atari 600xl i sio2sd

Pozostaje rozjejrzec sie za 1064 albo wstawic 64kb do 600, 20 min roboty.

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

7

Odp: Atari 600xl i sio2sd

http://atariki.krap.pl/images/6/68/Real16k_compo.ATR - to Ci powinno pujść (wgrywać z Basiciem). Robiłem kiedyś compo i to była jedyna praca (moja). Sprawdzone zarówno na 600XL, jak i na Atari 400 z 16KB RAM i cartem z Basiciem.

Sikor umarł...

8

Odp: Atari 600xl i sio2sd

PreliminaryMonty 16k

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

9

Odp: Atari 600xl i sio2sd

to samo co pisałem wyżej... ładuje się w obszar $8000-$BFFF. Odpali tylko z carta w przypadku 16K RAM.

Ostatnio edytowany przez seban (2009-08-27 19:55:51)

10

Odp: Atari 600xl i sio2sd

Moja pierwsza Atarynka to było właśnie 600XL. Pamiętam, że na pewno chodziły na niej: Sargon II, Fire One i Diamonds. Chyba także MrRobot, ale tego nie jestem pewny.

Ceterum censeo Unionem Europaeam delendam esse.

11

Odp: Atari 600xl i sio2sd

.. w tym roku prawdopodobnie załatwię sobie 1064 do 600XL, więc na 100% wówczas pozbywam się rozszerzenia do 64k, które obecnie w 600XL posiadam.

Opcja numer 2: można to zreplikować - jeśli ktoś ma trochę czasu
Opcja numer 3: ... albo, chyba że istnieje gotowiec w postaci schematu p. Soboli ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

12

Odp: Atari 600xl i sio2sd

w przypadku gier o których wspomniał simius trzeba pamiętać iż kiedyś na kasetach lub dyskietkach występował format BOOT. Obecnie wersje tych gier na które natknąłem się u Fandala lub AtariOnline to jakieś przeróby na format XEX. Oczywiście ładują się najczęściej w obszar powyżej $4000 aby się potem przepisać grzecznie w dolne lokacje pamięci. Na AtariMania leży gra DIAMONDS w formacie CAS... w środku CAS-a jednoblokowy BOOT który ładuje się nisko, więc ma szansę na działać na 16K po załadowaniu z kasety lub spreparowaniu ATR-a na który można nagrać to sektorami. Ale, ale... z tego co pamiętam to chyba niemiecki inicjalizer (loader) co się SPEED nazywał umożliwiał ładowanie plików w formacie BOOT.

Ostatnio edytowany przez seban (2009-08-27 23:12:57)

13

Odp: Atari 600xl i sio2sd

Mam potwierdzenie od kumpla iz SIO2SD dziala z kiercami co mu podeslalem.
Mowilem mu o rozszerzeniu pamiecy tyle ze koles zdecydowal pozostawic 600xl tak jak jest a kupic 65xe.

Jeszcze raz dzieki za infromacje