Przejdź do treści forum
atari.area forum
Twoje polskie źródło informacji o Atari
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Aktywne tematy Tematy bez odpowiedzi
Aktualności ze świata Atari
The Best of Atari XL/XE demoscene music Premiera płyty winylowej pod tytułem "The Best of Atari XL/XE demoscene music, vol. 1" na Last Party!
Bagman Comes Back na Atari 8-bit Bernd Spautz pracuje nad portem gry z C64. Zobacz postępy w pracach nad tą klasyczną grą zręcznościową.
G2F - A Graphician's Guide Poznaj sekrety tworzenia niesamowitych grafik na Atari 8-bit dzięki nowemu poradnikowi Graph2Font.
ASAP ma 20 lat - wydanie 7.0.0 20 grudnia 2005 został utworzony pierwszy commit w repozytorium CVS projektu ASAP (Another Slight Atari Player).
FiSh 0.70 Bocianu wydał FiSh 0.70, shell ułatwiający przeszukiwanie zasobów serwerów TNFS.
Opcje wyszukiwania (Strona 14 z 61)
adamn napisał/a:Jak mam założony wyświetlacz 2.4" to działają mi wszystkie trzy tryby zasilania czyli przez SIO , USB i z osobnego zasilacza 5V ( ta opcja mi akurat najbardziej pasuje ) . Zakładam 2.8" i po podłączeniu zewnętrznego 5V brak jest obrazu, działa tylko podświetlenie ,pozostałe dwie opcje zasilania działają bez problemu . Ktoś ma pomysł o co chodzi ?
Napięcie podawane na wejście DC w Arduino powinno się zawierać w zakresie 7-12V. USB i linia 5V z PIO są podłączone za stabilizatorem, ale wejście DC — przed. Stabilizator wymaga co najmniej ok 3V różnicy między wejściem, a wyjściem.
agahes napisał/a:Podpowiecie jaki to wyświetlacz?
Przecież się ładnie przedstawia - HX8347G. W oficjalnej dystrybucji jest wersja firmware dla tego wyświetlacza:
https://github.com/kbr-net/sdrive-max/releases/tag/V1.2
Można wydrukować: https://www.thingiverse.com/thing:3069894
Stacja i tak jest połączona z PE przez ekrany, a nawet dodatkowy przewód.
Od razu mówię — darujcie sobie zakup lutownic systemu 900M. Oszczędność niewielka, a różnica w komforcie pracy ogromna. Te najtańsze 900M nie mają nawet regulacji temperatury, a jedynie regulację mocy.
Między T12 a 900M jest przepaść w łatwości lutowania.
Przy amatorskim użytkowaniu groto-grzałki T12 są praktycznie wieczne. Natomiast w najtańszych chińskich 900M, bardzo łatwo złamać ceramiczną grzałkę.
Ja używam właściwie tylko 2 grotów — K i J02, ale do THT dobry jest też BC2.
Nie... tzn. ja bym sobie może i tym poradził, ale ktoś, kto nie ma wprawy, narobi tylko szkód.
Chcesz najtańszą cokolwiek wartą lutownicę do elektroniki to:
https://allegro.pl/oferta/quicko-t12-94 … 0448964009
lub w ostateczności to:
https://allegro.pl/oferta/t12-k-lutowni … 0489732904
Obie wymagają zewnętrznego zasilacza 16V-20V 80W.
Klawiatura jet ugięta, bo w obudowie brakuje (jest wyłamana) środkowej podpory...
...ale z drugiej strony, jak ktoś z "lutownicą do rynien" się weźmie za naprawę płyty, to też może być nieciekawie. Tutaj akurat ROMy, nie kondensatory. 800XL:

...ale programujesz go jako GAL, czy wybierasz ATF16V8B? Niestety TL866-II tak średnio sobie radzi z GALami, przynajmniej mój egzemplarz. Stary TL866A nie sprawiał problemów.
Nie masz tam jakiegoś starego ANTICa? Coś mi się kojarzy, że starsza wersja ANTICa (C014887) miała problem z odświeżaniem większych pamięci.
https://atariage.com/forums/topic/27047 … t-any-use/
Chris ciśnie na recapping, bo ma z tego biznes, sprzedając zestawy kondensatorów. Ja trafiłem "pod obserwację" (przez pewien czas każdy mój post musiał być zatwierdzany przez moderatora) po krytycznych wypowiedziach na temat zasadności recappingu "na wszelki wypadek". Kondensatory stosowane w Atari ST (Wang's Caps) nie są wybitnie dobrej jakości, ale nie spotkałem się, żeby wylały, jak w Amigach 600/1200 (tam były SMD).
Mogę się zgodzić z sensownością profilaktycznej wymiany kondensatorów w zasilaczu, ale te na płycie nie narobią żadnych szkód, jak wyschną. Komputer może działać niestabilnie, ale nic się od tego nie zepsuje. Także, jak wszystko działa dobrze, to bym ich nie ruszał, zwłaszcza że laminat nie jest najwyższej jakości i niewprawny "lutowniczy" może narobić więcej szkód niż pożytku.
Prążki na LCD są normalne... na ostrość pomoże kabel S-Video.
Jakby kto pytał to zamieniałem PCB między klawiaturami UK i DE i nie było żadnych problemów... niemniej uszkodzenie pokazane na zdjęciach nie powinno sprawiać najmniejszych problemów z naprawą.
lopez napisał/a:a jakim kolorem malujesz i gdzie można taki zakupić?
Pod "kadłub" 600XL/800XL pasuje RAL1015 z Dupli-Color, na podkładzie do tworzyw sztucznych.
Tylną zaślepkę mam wydruk 3D z PLA+ białą (ew. mogę pomalować).
Pewnie znów będzie, że się czepiam, ale jak zdecydujesz się wypuścić wersję anglojęzyczną, to daj komuś teksty do korekty, bu już na tym screenie są ze dwa błędy...
O ile pamiętam to FJC też miał jakieś problemy w setupach z U1MB + VBXE... tak czy inaczej niezła plątanina kabli. Na początek pozbyłbym się tych golpinów i kabelków "DuPont" na rzecz połączeń lutowanych i zamiast luźnych kabelków, używałbym taśm. Wierzę, że się starałeś, ale wygląda to niefajnie.
Są jeszcze nowe (obecnie produkowane) wyroby joystickopodobne produkcji MATT:
https://sklep.matt.com.pl/pl/p/Joystick … mmodore/42
Te SIMMy (topless) miały fatalną opinię i nagminnie padały...
Albo zwarcie na magistrali...
Być może zbyt pochopnie założyłem, że każdy entuzjasta retro sprzętów ma w swoim warsztacie programator EPROMów...
Jest ROM, który sprawdza pamięć i działa nawet przy kilku uszkodzonych kościach:
https://www.jammarcade.net/shoestrings- … am-tester/
Wkłada się to w miejsce kości OS ROM.
Tak, te z wlutowanym są z końca produkcji, one nie mają też osobnego BLiTTERa. Ja mam jedną z pierwszych wersji z jednym 74xx fabrycznie wlutowanym na "kanapkę" i z CPU w podstawce.
Te konkretne wyglądają mi na malowanki, ale generalnie uPD70116 to jest V30.
Potwierdzam, też od niego kupowałem (jak jeszcze nazwa strony miała sens ;) ) i jest ok.
Znalezione posty [ 326 do 350 z 1,514 ]
Forum oparte o: PunBB
Currently installed 7 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Wygenerowano w 0.045 sekund, wykonano 22 zapytań