... z czasami to nawet bardzo nie pasuje, ale jakimś cudem prawie działa ;)
Ja miałem płytki od Mq.
Na dodatek trafiłem tylko jedną kartę CF, która w ogóle w tym interfejsie działała.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowy firmware 1.5 dla SDrive-MAX Ulepszony tryb szybki i poprawki kaset w nowej wersji firmware
Ice-T 2.8.2 Nowa wersja Ice-T dla 8-bitowego Atari już dostępna - poprawki i nowe funkcje
Galactic Panic - nowa przygodówka na ST Darmowa gra point and click na Atari ST - ponad 100 ekranów przygody.
Nowa wersja ARIFE Tool od PVBest73 Uaktualniono uniwersalne narzędzie do analizy obrazów ROM i dysków Atari
Echa Sommarhack 2025 Podczas szwedzkiego party Sommarhack zaprezentowano kilkadziesiąt produkcji,
atari.area forum » Posty przez _tzok_
... z czasami to nawet bardzo nie pasuje, ale jakimś cudem prawie działa ;)
Ja miałem płytki od Mq.
Na dodatek trafiłem tylko jedną kartę CF, która w ogóle w tym interfejsie działała.
Mam interfejs Putnika i z jednym z moich Atari ST działa bezbłędnie. Tam jest problem z timingami, pod koniec cyklu DMA i/lub z potwierdzeniem DMA.
Wszystko zależy od tego, jakie reguły DRC sobie ustawisz... tak czy inaczej ten pad jest połączony z tą przelotką, więc nie widze problemu. W załączniku masz gotowe gerbery, z których zamawiałem płytkę ze zdjęcia. Jedyne co tam jest nie tak to silkscreen spodniej warstwy. Opis C1 nachodzi na pad U2.
Zrobiłem małą próbę i wyeliminowałem tę linię opóźniającą w rozszerzeniu - niczego to nie zmieniło w działaniu GTIA. To samo GTIA przełożone do 800XL działa bez żadnych modów prawidłowo. Natomiast, jak teraz pomyślę, to nie mam 100% pewności czy to GTIA działało na tej płycie kiedykolwiek dobrze. Na tej płycie (to jest 800XE) oryginalnie było całkiem skaszanione GTIA 9101. Nowe GTIA wylądowało na tej płycie jednocześnie z tym rozszerzeniem, ale mogło być tak, że sprawdzałem je tylko na płycie 800XL.
O ile gerberami się chętnie podzielę (są w załączniku w pierwszym poście), to sprzedawać płytek nie zamierzam. W drodze wyjątku, jak komuś się naprawdę bardzo spieszy, dwie płytki mogę odstąpić. Mogą być częściowo zmontowane (bez CPU).
Można, ale nie w tym układzie. Pamięć liniowa i natywny tryb 16-bit są dostępne m.in. w Rapidusie, czy Antonii (za wyjątkiem tej, którą ma XXL, ale to jedyny taki egzemplarz). Tutaj CPU chodzi wyłącznie w trybie emulacji 6502, a "nielegale" zachowują się jak nopy. Jedyny realny plus to jest to wersja w pełni statyczna, tzn. możliwe jest zatrzymanie zegara na dowolnie długi czas.
Gerberek jest w załączniku. Zaznaczam tylko, że jest to jedynie ułomne zastępstwo dla oryginalnego CPU, niedające w zasadzie żadnych korzyści. Na zdjęciu jest CPU w podstawce, ale żeby to się zmieściło pod ekranami, to niestety trzeba wlutować w płytkę.
Wiem, że to żadna nowość ani rewelacja, ale zrobiłem płytkę do Pasiowego projektu i oto jest:
Do PLA są zupełnie inne ustawienia niż do ABS.
Nie masz opcji druku z GCode z karty pamięci? Ja drukuje właściwie tylko z karty, bo Ender ma tylko port USB i kartę micro-SD. Teraz chcę wrzucić ESP3D, ale to też drukuje przez kartę, tylko GCode można wrzucić na kartę przez WiFi. Można jeszcze ESP-Link (to jest RS232 over IP) czyli jakby "bezprzewodowe USB".
Wprowadziłem kilka poprawek do projektu - wydłużyłem połączenie pomiędzy skorupami z 0,5 cm do 1 cm i dodałem kołnierz do wtyku - mieści się do portu i jest wystarczająco wytrzymały, by w nim nie został.
Mogę wydrukować kilka sztuk, ale piny załatwiasz we własnym zakresie. Filament mam tylko PLA - do wyboru żółty lub czarny. Moja drukarka to też nie jest jakiś cud techniki - Creality Ender-3. Wydruki są z najtańszego PLA - 3DActive, także za kolor nie ręczę, bo raz wychodzi czarny, raz półprzezroczysty, raz błyszczący, raz matowy...
Najpierw jednak spróbuję czy to się da polutować.
Tak, piny są wciskane, otworki w podstawie mają nieco mniejszą średnicę niż piny.
Jeszcze nie lutowałem, to się okaże. Na pewno lutować trzeba bardzo sprawnie i szybko. Po lutowaniu może być konieczne zalanie żywicą epoksydową. W ostateczności można też użyć wsuwek na piny (piny wystają prawie 3 mm). Prototyp jest wydrukowany w całości z PLA, ale docelowo podstawę pinów można drukować z ABSu (czyli tego samego tworzywa, z którego są oryginalne podstawy pinów we wtykach DIN).
Wersja z obudową:
https://www.thingiverse.com/thing:4401894
Z interfejsem Punika był taki problem, że... Putnik nie chciał współpracować. Tam jest problem z timingiem i w efekcie na zapisie gubi się każdy 512 bajt (jak dobrze pamiętam) - jest powtórzony dwa razy 511 (czy jakoś tak). Ale wzór jest wyraźny i cykliczny. Zaletą jest to, że jest bardzo szybki, ale bardzo wrażliwy na nierówne długości ścieżek.
Autor udostępnił sterownik:
http://onorisoft.free.fr/atari/sdextjoy.zip
Maksymalna prędkość na STe@8MHz to ok 20 kB/s.
...wystarczy wyjąć klapkę lub wypiłować nacięcie.
Powinno być ok - kości 27C512.
1.04 w tej paczce jest spatchowany... ja zawsze składałem multi-obrazy sam, ze sprawdzonych obrazów i nie było problemów.
W ramach nauki Fusion 360 przygotowałem projekt sztyftu klawisza do klawiatury STf/e:
Element jest wyskalowany i pasuje do klawiatury, choć może wymagać delikatnej obróbki. Pasowanie klawisza jest nieco za luźne, ale lepiej nie udało mi się trafić. Zawsze można coś podłożyć (np. kawałek folii stretch).
Ja to drukowałem na drukarce Ender-3 i ciąłem CURA 4.x, na ustawieniach Dynamic Quality (0,16 mm) z podporami wypełnionymi na 10%, i podstawką typu raft (wystarczy 5 mm). Wypełnienie modelu 100%.
Podaj numery oryginalnych kości to Ci znajdę... te C026xxxx.
... albo nawet nie trzeba, już znalazłem:
H2 C0262302-001
H1 C0262303-001
H0 C0262304-001
L2 C0262305-001
L1 C0262306-001
L0 C0262307-001
BT to Bluetooth [czyt. blutuf], a nie Blue Tootch [blu tucz], ani bluetouch [blutacz] (bo taką wersję też słyszałem).
atari.area forum » Posty przez _tzok_
Wygenerowano w 0.056 sekund, wykonano 26 zapytań