Zostało mi trochę diod SMD po eksperymentach z ACSI2CF... coś się dobierze ;) ale tak jak pisałem, w sumie wystarczyłaby mała zmiana w sofcie. W rejestrze pinu ma być cały czas 0, a zmieniać ma się rejestr kierunku, czyli przełączamy pin między wyjściem w stanie 0, a wejściem bez pull-upa.

***

Tak to wyszło (dioda 1N4148 w wersji... THT):
https://obrazki.elektroda.pl/4503041700_1564590489_thumb.jpg

Ja z kolei zgłosiłem problem autorowi SmallyMouse (Olivier tylko to "produkuje"), bo generalnie to da się to naprawić softwareowo, a sam soft jest open-source.

Analiza źródeł potwierdz moje przypuszczenia. Wszystkie linie są "push-pull", a formalnie wszystkie powinny być "open-collector" (po stronie Atari są rezystory pull-up 10k do 5V).

Katodą (paskiem) w stronę adaptera, ale ja bym się jednak postarał zrobić to w adapterze zamiast psuć oryginalną klawiaturę Atari. Mogę Ci taką przeróbkę zrobić za free, pokryjesz tylko koszty przesyłki.

1,179

(9 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

"Moje źródła" mówią, że wszystkie z oficjalnej sprzedaży miały 512kB, ale pierwsze egzemplarze nie miały TOSu w ROMie.

Cyprian napisał/a:

moje krótkie 520ST z 1986 roku ma TOS w ROMie. RAM - nie wiem, komp się nie uruchamia.

To skąd wiesz, że ma TOS w ROMie? Kości ROM były zawsze. Pamięć można łatwo policzyć patrząc na płytę.

Prawy przycisk myszy zawsze jest tożsamy z Fire JOY1. Piny 9 portu 0 (RMB) i 6 portu 1 (Fire) są ze sobą fizycznie zwarte. Najwyraźniej konstruktor adaptera nie odrobił zadania domowego i wyjście RMB jest typu push-pull, a powinno być open-collector. Innymi słowy - kiedy przycisk jest wciśnięty, powinno być zwarte do masy, ale kiedy jest zwolniony powinno "wisieć w powietrzu", a nie być zwarte do Vcc.

Jako lekarstwo proponuję przeciąć ścieżkę idącą do pinu 9 w adapterze i wstawić tam szeregowo rezystor 1k.

1,181

(88 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Nie ma ktoś zbędnego c't IDE albo płytki pod niego?

1,182

(5 odpowiedzi, napisanych Bałagan)

Skoro nie ma to emulować starego sprzętu, to po co ma mieć jego ograniczenia? Trochę nie rozumiem tej idei? Jak najbardziej jesteś krępowany ówczesnymi ograniczeniami, bo masz CPU z epoki, a reszta peryferiów, choć zamodelowana we współczesnym FPGA, też udaje peryferia z epoki, tylko trochę poprawione. Taka konstrukcja z serii "co by było gdyby".

1,183

(8 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Bocznik do pomiaru prądu jest na "-", więc pomiar jednej linii w układzie ze wspólną masą nie jest możliwy... przynajmniej nie tym miernikiem. Bez problemu można za to zmierzyć zwykłym multimetrem z marketu za 9,50zł ;)

Nie powinieneś bezpośrednio zwierać CSync z G, lepiej to łączyć przez rezystor 680 R, ale spróbuj podać CSync na wejście Composite Video...
LMD 1420/2020 posiadał dedykowane wejście Ext Sync:
https://pro.sony/s3/cms-static-content/ … 277161.pdf

Wersja prosta:

               +
RED   O──────┤├──────────> RED
            100uF

               +
GREEN O──────┤├────■─────> GREEN + CSYNC
            100uF  │
                   │
               +   │
BLUE  O──────┤├────┼─────> BLUE
            100uF  │
                   │
            ____   │
CSYNC O────┤____├──┘
            680R

Jeśli wejścia monitora mają wysoką impedancję, to powinieneś też dodać rezystory 75 R do masy od strony wyjść R, G+S, B na monitor.

Tak całkiem prawidłowo to powinieneś zbudować taki układ:
https://www.maximintegrated.com/en/app- … vp/id/4116

1,185

(4 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Weź nitkę, załóż w miejsce paska, napnij, zwiąż, zdejmij i zmierz...

Twój monitor ma przełączna wejście RGB/Component. Odpowiedź na Twoje pytanie daje instrukcja obsługi:
"Unless an external sync signal is input, the monitor is synchronized with the sync signal contained in the G/Y signal."

Czyli złożony sygnał synchronizacji musi być albo zsumowany z sygnałem zielonym, albo podawany na wejście Ext Sync. Czyli nie ma problemu z podłączeniem, bo na wejścia R, G, B podajesz analogiczne sygnały z ST, a na wejście Ext Sync, sygnał Composite Sync lub Composite Video z ST.

Chyba, ze masz "biedniejszą" wersję 2010, to wtedy musisz jakoś wydzielić CSync i zsumować go z G. Jeśli masz STF to nie ma problemu, jeśli masz modulator TV to niestety zamiast CSync, masz CVideo... i albo musisz wziąć CSync z płyty (a właściwie zrobić go z HSync i VSync albo wyrzucić modulator i zrobić układ, jaki był w wersjach bez modulatora.

1,187

(8 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Idealnie nadają się RT-65B oraz RD-50A (tylko ten drugi nie ma -12V, ma za to nieco za wysokie 12V bez obciążenia). Ja go miałem w STf, gdzie z linii 12V był zasilany tylko flop, którego nie było i na linii 12V było ponad 13V. Nadają się też zasilacze PicoPSU.

1,188

(4 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 16/32bit)

Co w nim tak naprawdę fajnego? Tam siedzi fizyczny 16Mbit flash wraz z programatorem w CPLD (Altera MAX V) i buforami. Jaki jest sens mieć w każdym Flashu programator? Do tego jak się Chris zabierze za produkcję i dystrybucję to będzie to kosztowało więcej TL866. Że ma przełącznie banków na kabelku... no każdy flash to ma, z 8Mbit można zrobić 2x 4Mbit albo 4x 2Mbit.

1,189

(13 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

...jakbym wiedział, że nie mam to bym pewnie napisał ;) ale na zdjęciach na aukcji wyglądały na właściwe. Na szczęście wystarczyło jej "nóżki" powykręcać i pasuje.

1,190

(13 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

BLiTTER dotarł - fotorelacja z montażu:
https://obrazki.elektroda.pl/2551558200_1563270824_thumb.jpg https://obrazki.elektroda.pl/7799953300_1563270818_thumb.jpg https://obrazki.elektroda.pl/9230025200_1563270830_thumb.jpg https://obrazki.elektroda.pl/7048326900_1563271803_thumb.jpg https://obrazki.elektroda.pl/8208606700_1563270855_thumb.jpg https://obrazki.elektroda.pl/2353680500_1563270872_thumb.jpg https://obrazki.elektroda.pl/7354527400_1563271152_thumb.jpg

...najwięcej zabawy było z przerobieniem podstawki PLCC, a później z włożeniem jej w płytę.

1,191

(13 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Biorę! Podaj na PW/maila dane do przelewu.

1,192

(13 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Pytanie więc... za ile?

1,193

(13 odpowiedzi, napisanych Kupię / Sprzedam / Zamienię Atari)

Ma ktoś może zbędnego Blittera (C101643) i zechciałby go odsprzedać?

1,194

(293 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 8bit)

Stylistycznie pasuje, ale kompletna SF314 też jest cenna (nie wspominając o jej kablu sygnałowym, który jest niemalże białym krukiem).

1,195

(152 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 16/32bit)

Na "nowym" STfm'ie mój działający egzemplarz "sypie" błędami nawet przy odczycie :( .

1,196

(78 odpowiedzi, napisanych Fabryka - 16/32bit)

Mq napisał/a:

Skoro jest taki gotowy injector na klawiaturę, a w arduino zostały jeszcze wolne piny, to może by je wykorzystać opcjonalnie do jakiegoś przełączania/sterowania innych rzeczy za pomocą wciśnięć jakichś klawiszy? Można by np. przełączać TOS-y, albo zamieniać stacje A-B z klawiatury bez dziurawienia obudowy.

Po powtórnym i dłuższym przemyśleniu - coś takiego jest możliwe, ale Arduino musiałoby mieć możliwość sterowania linią /RESET w ST. Jesli chodzi o ROM to po włączeniu zawsze musiałby startować z jednym ustawieniem (wynikającym ze stanu pinu po włączeniu zasilania/podczas pracy bootloadera) i przełączać się po jakiejś kombinacji klawiszy lub "trzymać" /RESET do czasu zakończenia działania bootloadera i uruchomienia właściwego kodu. Przełączanie stacji można próbować rozwiązać przez GPIO (ale kosztem opóźnień) albo przez klucze analogowe (ale wymagany byłby dodatkowy układ scalony).

1,197

(1 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Mamy gdzieś jakiś temat dokumentujący różne rewizje płyt w małych Atari?

Atari 65XE (CO70025 REV.C1):
https://obrazki.elektroda.pl/2341638800_1561204565_thumb.jpg
Atari 800XE (CI03579 REV.1):
https://obrazki.elektroda.pl/4630411700_1561204568_thumb.jpg

P.S.
Czy ten mod przy BASIC ROMie w 800XE to seria czy o co tam chodzi?

Też mam podobną kasowarkę... dla bezpieczeństwa można dołożyć jakiś timerek. Jak za długo podziała to "zabije" EPROMa, ale to za długo to by musiało być tak z parę godzin. To się jakoś mega mocno nie nagrzewa, to tylko 6W.

1,199

(28 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Chyba masz rację - wróciłem do oryginału... Ci od dopasowania impedancyjnego nie biorą pod uwagę, że:
a) nie każdy TV ma impedancję wejść 75Ω (niektóre TV mają wejścia wysokoimpedancyjne),
b) te elementy (mimo, że nie powinny), ustalają również poziom napięć sygnału video.

Co do odświeżenia elementów - to od wymiany kondensatorów elektrolitycznych zacząłem i wyjątkowo muszę przyznać, że w tym egzemplarzu była zasadna. Nie chodzi tu może o pojemność, bo w zasadzie wszystkie trzymały normę, ale o upływność.

perinoid napisał/a:

Czy elementy oznaczone * są zmienione w stosunku do oryginału?

Tak.

1,200

(28 odpowiedzi, napisanych Sprzęt - 8bit)

Dostępne schematy pomijają istnienie L9 i L31... a pomagają one tam jak "umarłemu kadzidło". Brakuje natomiast kondensatorów odcinających składową stałą. Koniec końców tor s-video w moim XE pozostał w takim stanie:
https://obrazki.elektroda.pl/7791683000_1560513151_thumb.jpg
Czyli rezystory emiterowe 100R (zamiast proponowanych 75R), rezystory szeregowe, zgodnie z sugestią - 75 R, w miejsce dławików, kondensatory - 100uF w torze luminancji i 1nF w torze chrominancji.
Próbowałem też Ultra Video Mod, ale dioda w torze chrominancji jakoś do mnie "nie przemawiała". Usunięcie modulatora niczego nie zamieniło (poza brakiem sygnału Composite).
Niestety nie rozwiązuje to problemu współpracy z konwerterem, którego używam :(