Przejdź do treści forum
atari.area forum
Twoje polskie źródło informacji o Atari
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Aktywne tematy Tematy bez odpowiedzi
Aktualności ze świata Atari
Jak stworzyć składankę gier na kasecie? Dziś, dzięki nowoczesnym narzędziom, jak program Turgen, ten proces jest znacznie łatwiejszy.
HDDRIVER 12.71 Nowa wersja najbardziej rozbudowanego sterownika pamięci masowych dla 16- i 32-bitowych Atari, z mnóstwem usprawnień i nowości.
Elite - port z BBC Micro na Atari XL/XE Wczesna beta portu kultowego Elite z BBC Micro na 8-bitowe Atari.
sAIOnara v3.0 Zaawansowany układ wideo Pancia, sAIOnara v3.0, bazujący na chipie CXA2075, jest już dostępny.
Altirra 4.40 test 20 Nowa wersja rozwojowa popularnego emulatora Altirra zawiera szereg usprawnień i poprawek błędów.
Opcje wyszukiwania (Strona 49 z 61)
...ale kupiłeś je jako niesprawdzone. Ja każdą dyskietkę zgrywam w stacji HD (bo były sformatowane na 820kB) i formatuję w stacji DD (pełny format na 360kB). Dyskietki, które nie dały się odczytać lub sformatować bez błędów - odrzucam. Do tego są to raz nagrane dyskietki i włożone do szafy na x lat, nie popisane, nie obklejone naklejkami, w oryginalnych pudełkach.
Różne ale podana cena to za markowe w oryginalnych pudełkach - Fuji Film, Maxell, 3M, Verbatim.
"Swego czasu" to i sprawne Atari albo Commodore można było bez problemu znaleźć na osiedlowym śmietniku...
Nie liczyłem na wygraną, ale oczywiście się cieszę. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię ale raczej przestanie być "Garfieldem" i postaram się go trochę odświeżyć, poza tym raczej zostanie w oryginale.
Małe partycje (rzędu 60MB) robione jako FAT16 spod Windows (MiniTool) mi widzi. Tylko ja nie używałem pendrive'a lecz karty micro sd w czytniku na USB.
Kilkadziesiąt sztuk już sprzedałem, więc nie jest tak źle ;)
Czy ktoś byłby zainteresowany zakupem dyskietek 5,25" DS DD (360kB)? Używane, sprawdzone, niezniszczone/niepopisane.
Cena do uzgodnienia, ale interesuje mnie cena w okolicy 7zł/szt., przy większej ilości może być taniej.
Klej wytrzyma do pierwszego mocniejszego stuknięcia w obudowę, zapewne nie przetrwa transportu pocztowego. On się nadaje do naprawy ogrzewania szyby w samochodzie i ew. do naprawy ścieżek w hybrydach na podłożu ceramicznym. Ma wysoką rezystancję i praktycznie zerową wytrzymałość mechaniczną. W scalaku zawsze jest się do czego przylutować, nawet bez piłowania. Cynujesz powierzchnię czołową po stronie nóżki i scalaka, dajesz topnik, podgrzewasz i łączysz ze sobą, dodatkowo możesz zabezpieczyć cyjanoakrylem (polecam patent z sodą oczyszczoną/proszkiem do pieczenia do jego szybkiego utwardzania).
Tak swoją drogą to jak ktoś się zajmuje retro komputerami to chyba warto zainwestować w programator TL866, kosztuje mniej niż chcesz za to Atari, a programuje EPROMy, Flashe, GALe i dodatkowo ma możliwość testowania popularnych układów TTL oraz SRAM (61xxx/62xxx).
Bluki napisał/a:– Urwana noga od układu GAL (rozszerzenie pamięci). Ponieważ zaprogramowane GAL-e są raczej drogie, zdecydowałem się przykleić urwaną nóżkę. Powinno być dobrze :) .
GAL16V8 kupowałem coś po 4zł/szt... mam nadzieję, że ta "noga" jednak została przylutowana, a nie przyklejona :/
Wszystko zależy od obecności 12V na gnieździe monitora, bez tego napięcia ten przełącznik nie będzie działał (w przeciwieństwie do Atari).
...a co w tym GEMie chcesz robić, poza uruchamianiem stamtąd programów? To ma zajmować jak najmniej pamięci i czasu CPU. Tryby graficzne są sprzętowe, nic z nimi nie zrobisz. GEM dołączony do TOSu 2.06 funkcjonalnie jest całkiem ok jak na możliwości tego komputera.
Nikt nie twierdzi, że za 500€ można kupić działającego (choć nie widzę powodu aby miał tyle kosztować). Gdyby naprawa była prosta i opłacalna, to zapewne byś go naprawił (bo próbowałeś). Można więc przyjąć, że ten egzemplarz jest poważnie uszkodzony i do naprawy się nie nadaje, a 500€ za obudowę i (być może) sprawną klawiaturę do Falcona to jednak trochę dużo, ale oczywiście życzę powodzenia.
Problem = marnotrawstwo miejsca -> gdyby ramka zawsze była czarna można by rozszerzyć obszar roboczy na prawie całą powierzchnię ekranu. Sam problem polega na sztywnym bazowym taktowaniu Shiftera i zrobieniem trybu ST-High nieco na siłę. Częstotliwości i rozdzielczość nie są tu do końca swobodnym wyborem, to był mocny kompromis i po prostu "tak wyszło". Rozdzielczość HIGH była narzucona, a rozmiar ramki wynika z taktowania Shiftera. Z kolei to taktowanie było w głównej mierze podyktowane trybem ST LOW i uzyskaniem częstotliwości odchylania poziomego 15,6 kHz. Bufor ekranu ma stały rozmiar (32000 B). Tryb ST HIGH był niejako na siłę wpasowany w te ramy i wyszło jak wyszło. Na domiar złego ekrany monitorów mają proporcje 4:3, a rozdzielczość obrazu - nie (ale już ramki - tak).
Wygaszania/powrotu nie można liczyć. Ono jest już "poza" ramką. Nie orientujesz się ile wynosi tzw. pixel-clock w ST HIGH? Pixel clock w ST HIGH to 32 MHz i chyba stąd pośrednio wynikają wszystkie problemy. We wszystkich trybach pixel clock jest wielokrotnością 8 MHz (a właściwie podwielokrotnością 32 MHz).
Overscan to odrębna kwestia - monitor CRT zasadniczo nie ma natywnej rozdzielczości, więc (dysponując lepszym kineskopem) nic nie stało na przeszkodzie by tak wyregulować monitor by te 640x400 punktów użytecznego obszaru zajmowało powiedzmy 95% powierzchni ekranu, ale jest jeden warunek - ramka musiałaby być zawsze wygaszona. W przeciwnym razie (gdyby była biała), przy większym rozszerzeniu obrazu mogłyby się pojawić odbicia.
W STeEMie cały obraz w trybie ST HIGH ma 770x540 punktów i prawdopodobnie taki rzeczywiście jest rozmiar obrazu (ramki) generowanej przez ST. Czyli użyteczny obraz pokrywa niespełna 62% powierzchni ramki obrazu.
500€ za martwego, w PL? Do tego grzebany (choć na plus), bo na spodzie FALCON030 FRA, a klawiatura UK.
Za 250€ mógłbym się zastanowić.
Proponuję zakup PicoPSU i użycie zasilacza laptopowego 19V... zapewne dałoby się dopasować też zasilacz od jakiegoś PC, niektóre HP miały ATXy o połowę krótsze od standardowych. Zasilacz z MSTE/TT nie ma w sobie niczego szczególnego dla czego warto byłoby go próbować reanimować - to tandetna chińszczyzna z przełomu lat '80/'90.
Mój poradnik jest taki - jak działa to nie pchaj paluchów do środka! Filtr i potencjometr są opisane na płycie (H-Size i V-Size) ale szczerze odradzam grzebanie w monitorze kineskopowym (zwłaszcza komuś kto zadaje takie pytania).
Akurat te klawisze nie różniły się między niemiecką, a brytyjską/amerykańską...
Taki kineskop... jak rozciągniesz, to obraz na rogach ekranu będzie nieostry. Jak pamiętam fabryczna ramka to ok 2,5cm z każdej strony.
Z tym dławikiem (filtrem) to trzeba uważać, bo bardzo łatwo można ukruszyć jego rdzeń.
Nie można sobie od tak "zrobić brakującego portu" w CPU... zresztą ten port istnieje, tylko sygnały nie są wyprowadzone na zewnątrz i nie da się ich "dorobić". Można natomiast odtworzyć cały CPU w FPGA i wyprowadzić takie sygnały jakie się potrzebuje.
Na procu od C64 nie będzie działać magnetofon ani flop. Żeby cokolwiek działało potrzebny jest spatchowany Kernal, ale działać będzie tylko to co z niego korzysta.
Mały update - jednak nie uszkodziłem 74HC221. One generują dłuższy impuls niż 74LS221, prawdopodobnie ze względu na większą pojemność wejściową układu w technologii CMOS. W ich przypadku należy całkowicie usunąć kondensator C1.
Mam 2 szt. DB-23M ale bez obudowy... jeśli Cię interesuje - daj znać, bo mnie DB-19M jak najbardziej interesuje.
W sumie to strzał w stopę ale: https://allegro.pl/oferta/zlacze-d-sub- … 6864139138
Znalezione posty [ 1,201 do 1,225 z 1,502 ]
Forum oparte o: PunBB
Currently installed 7 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.
Wygenerowano w 0.048 sekund, wykonano 22 zapytań