@_tzok_ próbowałem i nie da się tego ogarnąć do zera. Zawsze są paski. Trochę szkoda ale da się do tego przyzwyczaić ;-) Tak jak napisałem Philips pod tym względem jest dużo lepszy i nie ma pasków, więc korzystam z niego na codzień.
tOri
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
HDDRIVER 12.73 Najnowsza wersja sterownika dysków HDDRIVER 12.73 z ulepszeniami i poprawkami.
ABBUC SWC 2025: wszystkie linki do gier Zebraliśmy wszystkie dostępne linki do gier z konkursu ABBUC Software Contest 2025! Zagraj i oceń.
RastaConverter Beta 20 RastaConverter, popularny konwerter grafiki dla Atari, otrzymał aktualizację Beta 20 z nowymi opcjami linii komend i poprawkami.
Test7800 0.7.2 Nowa wersja eksperymentalnego emulatora Atari 7800, Test7800, wprowadza poprawki w emulacji procesora 6502.
Rogul dla Atari STE, kolejne wieści Twórcy gry Rogul na Atari ST/STE udostępnili pierwszy film prezentujący działający gameplay na nowej platformie!
atari.area forum » Posty przez tOri
@_tzok_ próbowałem i nie da się tego ogarnąć do zera. Zawsze są paski. Trochę szkoda ale da się do tego przyzwyczaić ;-) Tak jak napisałem Philips pod tym względem jest dużo lepszy i nie ma pasków, więc korzystam z niego na codzień.
tOri
@_tzok_ - TAK da się - tak jest na zdjęciu 1 - mono 4:3, na zdjęciach 4 i 5.
Za to Philips 24PHH4000/88 - ten daje obraz w mono bez prążków :) Skaler widać działa trochę inaczej a rozdzielczość jest HDready - nie Full HD i może to z tego wynika.
tOri
Nie testowałem. Na ST skaler jednak wyświetla prążki co widać w mono. Nie wiem jak się będzie zachowywać z Amiga.
Hej,
Znalazłem Cypressa CY7167A. Niestety tylko 25ns...
Co zaś do MT5C6401 zamiast MT5C1601 - okazuje się, że wystarczy: Wsadzić w podstawkę chip pilnując aby tył był umieszczony prawidłowo - wtedy nóżki 1 i 22 znajdą się poza podstawką. Nóżkę 22 (vcc) lutujesz (łączysz) "w powietrzu" z nóżką 21 oraz z nóżką 1 (kynarem) - voila! Czyli mało zamieszania. Trzeba pamiętać, że w takim przypadku - posiadania nadmiarowych linii adresowych można cuda zrobić i będzie działać - linie adresowe nie muszą się wcale pokrywać z oznaczeniami.
W tym konkretnym przypadku pozbywasz się bitów A0 i A15 - podłączasz je do vcc czyli podajesz 1 (stan wysoki), ostatecznie zostawiając tylko 16kbit pamięci użytkowej.
Ja bym tak spróbował zrobić jeśli nie znalazłbym nic lepszego. Ode mnie możesz mieć scalak za etykietę paczkomatową :)
Pozdrawiam
tOri
Popatrz w datasheet tych pamięci MT bo może problem dwóch nóżek jest prosty do obejścia? Przerzuce kilka pudełek - może jakieś jeszcze znajdę.
tOri
P.s. byle linia D trafiała na swoje miejsce oraz przynajmniej jedno zasilanie, a reszta może być jak popadnie :) da się podrutować w razie czego na pinach SIP albo na drugiej podstawce po prostu. Ja bym wziął podstawkę dip20 i wpasował kostkę 64kbit
OK.
Niech laoo/ng sprecyzuje ponieważ ten moduł RLE trzeba by wkomponować "sprzętowo" własnie w rdzeń VBXE :)
Zresztą - pytanie było o coś lepszego niż RLE - to wszystko kwestia dostępnych zasobów w FPGA no i zręcznego projektanta, hehe.
tOri
@Sikor - a ja zrozumiałem, że to ma być sprzętowy moduł dekompresora RLE do wrzucenia w FPGA.
tOri
Cześć,
Popatrzę w moje skarby. Może jest taka?
tOri
edit:
Niestety - mam tylko 64kx1 12ns - MT5C6401 w obudowie DIP22. Może gdzieś leżą mniejsze, ale teraz nie mogę znaleźć.
Nie mam NIC w PW od Ciebie!
Gimme, gimme, gimme...
tOri
Hej,
Tak myślę, że powinny być gdzieś dostępne sprzętowe rozwiązania. Przykładowo tylko: https://www.xilinx.com/products/intelle … oductspecs
Ale to tylko przykład. Możliwe, że gdzieś, ktoś ma gotowca za free?
tOri
edit:
https://souktha.github.io/hardware/runlenth/
artykuł: https://www.ijsr.net/archive/v9i3/SR20306192039.pdf
Hej,
No i w końcu zapakowałem do swojego MegaST zasilacz Meanwell RD-65A - taki o którym pisałem wyżej: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 14#p311014
Jest załadowany "na styk". czerwone kółeczko wskazuje na kolizję ze środkowym kołkiem wspierającym obudowy górnej. Po prostu wycinam ten kołek. Zasilacz trzyma się w trzech miejscach.
Ekran - jak ktoś stosuje - zamyka się na styk.
Zasilacz Meanwell RD-65A został przykręcony do oryginalnego wspornika pod PCB zasilacza Atari.
Odlutowałem wszystkie przewody od starego zasilacza, odkręciłem PCB (leży sobie na przyszłość).
Po rozmontowaniu RD-65A przyłożyłem spód obudowy do wspornika pozycjonując pod wcześniej wyznaczone granice i wyznaczyłem cztery otwory trafiające dokładnie w oryginalne gwinty wspornika PCB :) Po wywierceniu otworów przykręciłem obudowę RD-65A do wspornika i zmontowałem zasilacz. Następnie przedłużyłem przewody zasilające 230V i podłączyłem do zacisków L i N. Przewody niskonapięciowe +5V(czerwony), +12V(niebieski) i GND (czarny) podłączyłem bez przedłużania - także pasują "na styk" z lekkim luzem. Podłączyłem zasilanie i zmierzyłem napięcia. Pozostawiłem 4,9V (regulowane) oraz 12V (ustawione na stałe). To wszystko. Odpaliłem sprzęt i Atari ruszył Z KOPYTKA :D
ALE UWAGA!!!
Szybko zorientowałem się, że ustawienie napięcia głównego +4,9V było błędem ponieważ...
Mam zainstalowany ATonce386SX i gdy go uruchomiłem - wywalił się z błędem pamięci FastRAM. Pomyślałem - co jest? Wyłączyłem w konfiguracji pamięć i wszystko działa OK. Ponownie spróbowałem ciut innej konfiguracji ale z włączoną pamięcią i znowu błąd - tym razem zwiecha po załadowaniu DOSa. Trochę pomyślałem nad tym przypadkiem i postanowiłem jednak ustawić podstawowe napięcie zasilające na równe +5V. No i co? No i wszystko w porządku - emulator działa prawidłowo. Wystarczyła różnica 0,1V żeby ciut wrażliwszy sprzęt zaczął sprawiać kłopoty - ATonce jest raczej znany z różnych fochów - ten model ma takie odnośnie pamięci RAM na pokładzie. Miałem problem ze stabilnością również w urządzeniu ATonce286+. Ostatecznie wyregulowałem napięcie podstawowe na około +5,1V i tak to zostawiam ponieważ mieści się bez problemu w tolerancji, a z pewnością cały system będzie przez to stabilniejszy i nie będzie jakiejś przesady z ewentualnym grzaniem się chipów. Czyli - z praktyki - lepiej dać ciut więcej i mieć spokój, niż ciut mniej i bujać się z jakimiś dziwnymi błędami pojawiającymi się "od czapy"
tOri
EDIT:
!!!
A przede wszystkim - już nie ma niebezpieczeństwa dotknięcie gołego zasilacza w trakcie "walki" ze sprzętem w czasie testów. Na szczęście nie miałem ani jednego porażenia, ale czasami mało brakowało, gdy się zapomniałem. Teraz już jest super :)
POLECAM jeśli jest potrzeba wymiany zasilacza. Oczywiście inne warianty również będą OK w zależności od potrzeb.
EDIT2:
Sprawdzę jeszcze dokładnie - możliwe, że da się coś obciąć temu zasilaczowi żeby kołka podpory obudowy nie niszczyć.
Brawo Ty!!!
Też siedziałem w Usenet. pl.rec.anime hehe i kilka innych. Forum jest obecnie najlepsza platformą dyskusyjną. Reszta to tymczasowe tablice ogłoszeniowe. Gadu-Gadu na sterydach...
Forum jest IMHO lepszym miejscem.
Discord to za duży bałagan.
Dlatego wolę być tu niż tam zwłaszcza, że serwery Discorda wywalają użytkowników z kanału gdy się nie używa, a ja aż tak bardzo na kompie nie siedzę...
tOri
Wielkie Dzięki mono!
Cześć,
Czy ktoś może tu wrzucić niewygasające zaproszenie na serwer? Byłoby to pomocne dla tych, którzy od czasu do czasu zaglądają w takie miejsca :) Najlepiej przypięte na sztywno...
Dzięki
tOri
Hej,
A ja pierwszą rundę przegrałem - a dokładniej, przywrócenie prawidłowo działającego obwodu zasilanina nie wystarczyło, aby wskrzesić PolyStation.
Ale jeszcze powalczę :)
Walcz, jednakże podejrzewam, że masz (miałeś) tam właśnie prymitywny stabilizator na zenerce 5V6 i tranzystorze + rezystor i jakiś kondensator. U mnie mimo zmiany w padniętej konsoli tego prymitywa na 7805 i przywróceniu prawidłowego zasilania sprzęt jest martwy poza świeceniem LED. Żadnej aktywności. Kwarc milczy...
@μicr0Bee - dzięki - też się cieszę. Mam carta GhostBusters, więc spróbuję go 'ograć' gdy będę mieć czas na takie zabawy ;)
tOri
edit: aha - w tym SATURNie jest 500 gier w ROMie - LOL! Mnóstwo odmian MARIO, hahaha...
Super!
Podziwiam :)
tOri
Hej,
W tzw. międzyczasie (czekam na chipy i uprawiam ogród) udało mi się odpalić tego klona "SATURN" :)
Znalazłem trochę podejrzanych lutów, pękniętą ścieżkę i ciekawostkę taką, że wyjście composite video jest z niej na gnieździe RCA w kolorze białym :D a na żółtym jest audio. Na czerwonym zaś RF. Trochę mi zajęło złapanie tego chińskiego niuansu...Acha - problematyczny okazał się również microswitch RESET, który działał bądź nie działał - równie dobrze mógł być zwarty cały czas. Gdy znajdę działający joy to jeszcze sprawdzę czy porty śmigają...Najważniejsze, że klon uratowany. Mam jeszcze inną konsolę peagasusopodobną, w której na 99% zamieniono bieguny i w ten sposób prymitywny stabilizator poszedł z dymem na zwarcie co poskutkowało tym, że elektronika ostatecznie dostała pełne napięcie z zasilacza (ile - nie wiem), które niestety uśmierciło bardzo skutecznie sprzęt...Układy są na PCB zalane żywicą - nic do wymiany, nic do naprawy. Szkoda.
tOri
Napiszę tylko: świetny remake!
Już nie chodzi o samą grę - mogę to oglądać długo bo naprawdę wpada w oko.
tOri
Hej,
..ło Panie.. ten Twoj schemat to za wysokie progi na mnie, nie wiem co to u40a i u40b do czego podpiąć ABCD, na jakim to wszystko napięciu pracuje :)
monitor jakoś działa ale na orginalnym kablu wpiętym do ST. Wciąż próbuję ustawić go jeszcze lepiej bo mam wrażenie że zielony kolor się nierównomiernie rozprowadza...a te negatory, to co to ? :D
Patrz wyłącznie na górny fragment schematu z LM1881. Tam jest praktycznie sam scalak plus właśnie dwie bramki NAND (U40a, U40b) robiące w tym układzie negacje sygnałów VS oraz BURST. Jeżeli nie potrzeba negacji - po prostu te bramki pomijasz.
Reszta poniżej Cię nie interesuje. jedyny problem to dopasowanie poziomów sygnałów ponieważ wyjścia z LM1881 są zgodne z poziomami TTL, więc masz 0 albo ok. 5V i jeśli potrzebujesz 1V to zrób po prostu dzielniki 1:5 na tych wyjściach i będzie OK.
Tak więc wracając do pierwszego posta - tak - bez dodatkowej elektroniki (wydzielenie synchro H i V z composite video ) nie da się tego zrobić w tym modelu monitora.
Pozdrawiam
tOri
Twój schemat jest na Twoim komputerze, podałeś link z lokalnym IP ;)
ROTFL! Poprawiłem. Dzięki
tOri
Nie bardzo mi to do końca pasuje z tym schematem na AF choć może działać poprawnie usuwając logicznie sygnał V z composite żeby uzyskać sygnał H. Faktycznymi wyjściami z układu LM1881 są- pin3 - Vsync i pin5 - Hsync (burst) tylko, że nie wiem czy ten monitor ma mieć zanegowane czy proste poziomy na tych wyjściach - wtedy trzeba dać negatory.
Rzuć okiem na mój schemat: https://reversing.pl/atari16bit/fast/inad_big.gif - ten układ działa - najwyżej trzeba by jakimiś dzielnikami dopasować poziomy sygnałów H i V do możliwości wejścia scalaka synchro w monitorze.
tOri
P.S. Myślę, że możesz zbudować taki układ jak z Twojego załącznika - powinno być OK. A tak w ogóle na Atari ST monitor działa prawidłowo?
Ten monitor jest to typowy sprzęt RGB. Żeby otrzymać oddzielne H i V trzeba użyć np. LM1881 bo nie ma separatora w elektronice, a poza tym SCART jak najbardziej.
tOri
Apeluję o standaryzację..
Myślę, że prędzej czy później to się samo ustali :)
tOri
atari.area forum » Posty przez tOri
Wygenerowano w 0.072 sekund, wykonano 28 zapytań