Ok, jestem leniwy i nie chce mi się assemblować listingu z różnymi kombinacjami instrukcji. Czy ktoś pamięta jak kodowane w 2 bajtowych rozkazach są rejestry w RISCach Jaga? R0, R1 itp.
Np:
not r1
move r1,r2
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Outline 2025 - invitro na Atari ST Paradox i Havoc/Lineout wydali invitro na Outline 2025 dla Atari STf z 1 MB RAM.
Nowe postacie w Street Fighter 2 Vega dodaje kolejne postacie do portu SF2 na Atari 8-bit. Zobacz nowy film z rozgrywką.
ATasm v1.30 ATasm v1.30 to assembler dla procesora 6502 działający z poziomu wiersza poleceń, zgodny z oryginalnym Mac/65 od OSS.
ugBASIC v1.17.2 Wszechstronny język programowania BASIC oraz cross-kompilator pozwalający na tworzenie programów na różne platformy 8-bitowe
Zapraszamy do artykułów na atari.area! Szukasz różnorodnych materiałów na temat Atari? Koniecznie odwiedź dział artykułów.
atari.area forum » Konsole » Kodowanie rejestrów w RISCu Jaguara
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Ok, jestem leniwy i nie chce mi się assemblować listingu z różnymi kombinacjami instrukcji. Czy ktoś pamięta jak kodowane w 2 bajtowych rozkazach są rejestry w RISCach Jaga? R0, R1 itp.
Np:
not r1
move r1,r2
Cyprian, dzięki, ale nie o to mi chodziło. W dokumentacji jest tylko kod rozkazu a nie ma słowa o tym jak w argumencie dst i src instrukcji (poza movei bo jest 3 bajtowa a nie dwóbajtowa) jest kodowany określony rejestr lub inny argument. Tech Reference był pierwszym miejscem do którego zajrzałem aby odświeżyć pamięć. BTW: przy okazji wiadomo o co trzeba ten dokument uzupełnić. Lepsze wyjaśnienie jest tutaj, ale także nie kompletne: https://www.mulle-kybernetik.com/jagdox … 20Encoding
Kiedyś to miałem rozpisane, ale już nie pamiętam czy to pochodziło z jakiegoś dokumentu czy sam to zrobiłem. Niestety nie mogę tego pliku znaleźć.
Nie rozumiem o co Ci chodzi. Src i dst to 5 bitowe pola, więc 0 to R0 a $1f to R31. Coś więcej?
Cyprian, dzięki, ale nie o to mi chodziło. W dokumentacji jest tylko kod rozkazu a nie ma słowa o tym jak w argumencie dst i src instrukcji (poza movei bo jest 3 bajtowa a nie dwóbajtowa) jest kodowany określony rejestr lub inny argument. Tech Reference był pierwszym miejscem do którego zajrzałem aby odświeżyć pamięć. BTW: przy okazji wiadomo o co trzeba ten dokument uzupełnić. Lepsze wyjaśnienie jest tutaj, ale także nie kompletne: https://www.mulle-kybernetik.com/jagdox … 20Encoding
Kiedyś to miałem rozpisane, ale już nie pamiętam czy to pochodziło z jakiegoś dokumentu czy sam to zrobiłem. Niestety nie mogę tego pliku znaleźć.
"Instruction set" pokazuje nam jak wygląda 16bitowe słowo instrukcji. Najstarsze 6 bitów to kod instrukcji, potem 5 bitów rejestr źródłowy i na koniec 5 bitów rejestru docelowego.
Zaraz wrzucę zrzuty ekranu z debuggera z instrukcjami i ich kodem
---edycja---
Wrzuciłem.
Teraz jest ok?
Dzięki ze odwaliłeś brudną robotę za mnie ;) Nie wiedziałem że VJ ma taki debuger - kiedy odpalało się Skunkboarda, ale akurat nie mam pod ręką.
https://github.com/djipi/Virtual-Jaguar-Rx/releases
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Konsole » Kodowanie rejestrów w RISCu Jaguara
Wygenerowano w 0.108 sekund, wykonano 85 zapytań