Algorytmy pierwiastkowania na 6502 ograniczają się do przybliżonych wartości pierwiastka i reszty z pierwiastkowania, na przykład dla wartości 240 (pierwiastek to 15,491933)
otrzymujemy pierwiastek 15 i 15 reszty.
Potrzebowałem aby resztę z pierwiastkowania zamienić na jakąś wartość użyteczną dla obliczeń (w moim przypadku obliczeń odległości odcinka) i okazało się, że działanie:
R=Rem/(F*2)
Gdzie R to ułamkowa wartość reszty z pierwiastkowania, Rem to reszta z pierwiastkowania a F to całkowita wartość pierwiastkowania
Daje całkiem nieźle przybliżony wynik reszty z pierwiastkowania
dla liczby 240
otrzymujemy Rem=15, F=15, a więc 15/(15*2) daje 0,5, co w porównaniu do wartości 15,491933 daje błąd 0,008
zaś dla liczby 1000, której pierwiastek to 31,62277
otrzymujemy Rem=39, F=31 a więc 39/(31*2) daje 0,62903 co w porównaniu do wartości 31,62277 daje błąd 0,006
---
Myślę, że jest to dość przydatne, gdy potrzebujemy zamienić resztę z pierwiastkowania na ułamek dziesiętny.
Można by się też pokusić o algorytm pierwiastkowania, który miałby stablicowane jedynie wartości pierwiastkowania bez reszty i używałby dzielenia do określenia reszty z pierwiastkowania, dzielenie jest o wiele szybsze od pierwiastkowania.
Nadchodzi Rogul na Atari ST/STE Konwersja znakomitego Fantasy-Hack'n Slash-Roguelike Rogul z małego Atari na platformy ST/STE
Gearlynx z aktualizacją do 0.0.9 Wieloplatformowy emulator konsoli Atari Lynx, Gearlynx, doczekał się nowej wersji 0.0.9.
Invitka na Silly Venture 2025WE Na odbywającym się w Berlinie party Deadline 2025 została zaprezentowana invitka na zimową edycję Silly Venture 2025WE
Test7800 0.7.0 Najnowsza wersja emulatora Test7800 wprowadza obsługę kontrolerów i ułatwia wczytywanie plików ROM.
Fujisan v1.0.5 Nowa wersja nowoczesnego frontendu dla emulatora Atari800.