potwerdzam - ATRy bez problemu
EDIT - BITTER REALITY NIE DZIALA Z Hindex 0
"The worth of all people is dependent on how they spend their life making contributions" - Kano Jigoro
FKMC /Fan Klub Malej Czarnej/ @Grey
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Silly Venture 2024WE - wyniki Ponad sto prac wzięło udział w compo SV2024WE
Trwa Silly Venture 2024 w Gdańsku! Party się rozpoczęło, zajrzyj po link do streamów.
Flop 68 Po dwuletniej przerwie wraca Flop!
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Sio2SD firmware 3.1 RC_2
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
potwerdzam - ATRy bez problemu
EDIT - BITTER REALITY NIE DZIALA Z Hindex 0
vengeance now works fine.. but why clean XEX doesnt work? will be better compatiblity/less speed
Bo na Hidex=0 mało co poleci, a jeśli tym bardziej AUTOR produkcji tego nie zakładał. Na pełną prędkość to możemy liczyć tylko przy typowych produkcjach - bez własnych turbo loaderów.
aha, i understand..
so.. sio2sd now dont support "homemade loaders"?
Jeśli autor pisał loader turbo = "homemade loaders" (tu: BITTER REALITY) dla FDD z ToDrive dla hIndex=6 to proszę nie brać za złe Sio2SD, że nie poleci szybciej - na hIndex=0
Wsad 3.0 na siłę próbowaliśmy dopasować timingami śrubując je. Okazało się to złudne. Jedno poszło, inne nie. Najczęściej właśnie z ww. powodu
Obecnie całe SIO wróciło do stanu wsadu 2.5.
Jakiekolwiek niezgodności typu: na 2.5 się wczytywało a na 3.1 - nie będzie wynikiem procedur SIO, ale np. obecnym błędem odczytu XEXplików....
Wg mnie, hIndex=6 jest najbardziej bezpieczne i optymalne. Tak obecnie robimy testy.
interesting.. in last time, i i test some czech text games - sio2sd cant load it, because that games dont have start address.. but when i save that games to tape, works good.
Obecnie całe SIO wróciło do stanu wsadu 2.5
:O Przerażające !
sio2sd cant load it, because that games dont have start address.. but when i save that games to tape, works good.
Na kasecie - czyli Boot?
Jeśli nie ma nagłówka dosable to jak to ma się wczytać inaczej jak bootable?
Czegoś to nie rozumiem.
@Grzeniu - pisze dokładnie: tylko SIO. Czyli procki IO wsadu Atari-Atmel. By nie było gadania, że chodziło na 2.5 , a na 3.1 już nie..... ino poprawimy tę ch....ną część dot. loaderaXEX
so, try download some of these txt games and try on 2.5
http://atari.panprase.cz/?action=textovky
Już pisałem, XEX oraz EXE oraz COM oraz OBJ - to se ne uda.
Jest błąd we wsadzie...... proszę czekać na RC02
Hm, nie wiem czy jest sens i czy się da, ale może?
Żeby pomimo ustawienia w sio2sd innego niż hsindex 6, żeby sio2sd się ustawiało na dobry (6) jak transmisja przyjdzie w turbo? Nie byłoby nieudanych testów.
O i doczytałem teraz (może zmienione?) w pierwszym poście, że Happy to klon Turbo (Top Drive) , więc wcześniejsze pytania, poza dodatkową uzyskaną cenną wiedzą, do tematu nic nie wniosły.
Chociaż teoretycznie, tryb Turbo chodzący z hsIndex 8 - jest jakiś soft działający z taką szybkością?
I przy okazji - jak sprawdzić działanie w trybie Synchromesha? Jakiś soft do XF-551 dedykowany, czy tylko sprawdzenie przez Spartę X - ale ona pewnie włączy UltraSpeed (nie pamiętam już czy coś innego działało szybciej z moją CA)? Bo domyślam się, że stąd ten hsIndex 10. Bo też by można było dopuścić też hsindex 6 opcjonalnie, z domyślnym 10.
deleted
so, try download some of these txt games and try on 2.5
http://atari.panprase.cz/?action=textovky
Soft pisany pod DOS, pod loader mało przyjazne. Prog ustawia vectory $a, $c, $9 a nie $244 - potem skacze do WarmStart - a tu się wykonuje reboot...
Dodaliśmy do kodu loadera witaminkę.
Także w1k - dziękujemy za testy. Fajnie, że się chciało.
Za chwilkę (albo jutro) Acid zamieści wersje 3.1 RC02
Bug fix:
- loaderXEX: poprawiony, psuł bity na offsecie $ad57 i gubił bajty - horror
- loaderXEX: adres początku pierwszego bloku dosable jest wpisywany do RUNADR i DOSVEC
- loaderXEX: ustawiane $9=1 i $244=0
Oby to był koniec kłopotów.
"Dodaliśmy do kodu loadera witaminkę."
:) nice
Chociaż z drugiej strony, to skoro "stacja dyskietek (SIO2SD)" jest tak elastyczna, to może nie ma co blokować Turbo tylko do $06, dla samej możliwości zabawy z innymi prędkościami, w końcu można by wpisać w kod po stronie Atari inną wartość. Ale to w takim wypadku blokowanie musiałoby być włączane np. jakąś opcją w konfiguracji.
Ale to dalej gdybanie, bo nie mam czasu się tym pobawić.
Działanie turbo Synchromesh dla XF-551 jest proste i niekonfigurowalne. Soft wysyła rozkaz DCB z drugim bajtem tego bloku, (DCMND ) zwiększonym o 128 (ORA #$80). Sio2SD się ustawia na prędkość $10. Mógłby obsługiwać SuperSynchromesh - bo powiedzmy po 7 niepowodzeniach nawiązania IO - przejść na prędkość $6 i liczyć, że się dalej uda. Nie znaleźliśmy zapotrzebowania.
3.1 RC2 - i cant run this games:
http://atari.panprase.cz/?action=detail&co=434
http://atari.panprase.cz/?action=detail&co=207
bad loader in xex files?
Ataristuv protiutok.xex Nie udało się mi tego wczytać z OS/QMEG - jakieś sugestie ? ..... (PS. wczytuje się pod ROM).
Tu raczej winny XEX - pisany pod emulator (w Altirra: jako "open image"). Ten sam config na mojej Atarce i nic....
Videogame - Part Zabija loadery naczytując się na nie....
; File= Videogame - Part I.xex
; Size= 319d
5cf3-697f Size=0c8d Pos=0002 4c 00 5d 68 4c 00 60 ea ea ea 4c f6 5c 20 15 5e
0700-2bff Size=2500 Pos=0c93 a2 0d bd f2 07 95 80 ca 10 f8 a2 ff 9a a9 a9 48
02e0-02e1 Size=0002 Pos=3197 00 07
; File= Videogame - Part II.xex
; Size= 7ea8
0700-859b Size=7e9c Pos=0002 a2 0d bd f2 07 95 80 ca 10 f8 a2 ff 9a a9 a9 48
02e0-02e1 Size=0002 Pos=7ea2 00 07
PS. Aby sprawdzić nagłówki pliku dosable - gdzie się będzie wczytywać - można:
1. Wpakować go do dowolnego ATR
2. Pod pluginem TC - w pliku ATR wybrać plik XEX i na jego nazwie wcisnąć F3
3. Różne kombinacji przeglądania: alt+F3 (w tle otworzy się okno viewera)
a to nie latwiej programikiem CHECK XEX ze strony: http://madteam.atari8.info/index.php?prod=uzytki ?
i trying it, but i cant run that games..
btw, how work search in sio2sd.xex file? i try "?", but i listen only beeping.
By odszukać plik na karcie SD:
1. Zmienić numer maski na inny niż 0, czyli wybrać CursorRIGHT na 1 do 9
2. Wprowadzić maskę, czyli Control+CursorRIGHT, np. *BOMB*.*
3. Można albo nie: zapisać maski na przyszłość, Shift+Control+S
4. Wcisnąć na znak zapytania (bez Shift / bez Control), czyli ?
...odszukuje wszystkie wpisy z karty SD mające gdziekolwiek słowo "BOMB"
...jak coś znajdzie i chcemy mu przerwać - Break
5. Wybrać interesujący Cię tytuł
6. By wejść do katalogu, gdzie znajduje się wybrany tytuł - wcisnąć Shift+?
Plik Sio2SD.xex jest nagrany w głównym katalogu (root) karty SD - czyli nie w katalogu "ATARI"
Celowo - by go nie zmazać.
Aby podpiąć plik Sio2SD.XEX pod dowolny napęd:
1. Zmienić tryb na Mapowanie "M" - Control+T
2. Wybrać napęd do którego podepniemy Sio2SD.XEX - Control+CursorUP/DOWN
3. Podpiąć plik Shift+CursorRIGHT or LEFT
.... Sio2SD.XEX to pierwsza kropka za napędem "O" = napęd virtualny 00 (a właściwie 100).
4. Wrócić do trybu LCD "L" 2x Control+T
Załączona fotka to podpięcie pod D5 pliku Sio2SD.XEX
thank you, works fine :)
i print sio2sd v3 manual on paper for better reading :)
i can play with sio2sd hours..
its very clean, speed, usefull.. and good for sio2sd without lcd.
Właśnie trwa korekta tłumaczenia opisu Manuala PL->ENG.
Bo jak to Candle powiedział o moim englyszu - ty lepiej krowa jeść idź.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 5 6 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 8bit » Sio2SD firmware 3.1 RC_2
Wygenerowano w 0.034 sekund, wykonano 68 zapytań