Mimo tego, że pewnie znowu dostanę bana - przedstawię mój subiektywny pogląd na ważność niektórych party w Polsce. Wbrew obiegowej opinii Greya - nie zawsze na SillyVenture było więcej prac niż na Głuchołazach (proszę porównać dane w atariki za 2010 rok). I przypominam, że nie wszystkie prace są umieszczane na pouet.net.
Moje przemyślenia dotyczą wyłącznie atari 8-bitów. Na Głuchołazach chyba faktycznie tylko raz odbyło sie kompo na atari 16 bit - grafika (o ile pamiętam trzy prace, w tym jedna TDCa).
Grzybsoniada - tak, wiem, 13 prac w 2008 roku to tyle co nic. Ale, ale... SillyVenture 2004 tylko 16 prac. Brzmi lepiej niż 13. Spójrzmy na SV 2000 rok.Hmm, 3 prace. Porywająca ilość... Całkiem jak na Wapniaku, choć tam tylko gry były. Co ciekawe - 13 prac to dokładnie tyle, co na Głuchołazach 2006.
Teraz kolej na odniesienie się do kolejnego zarzutu. Zarzuca się dzieciom Rocky-iego, że wystawiają prace na Głuchołazach. Według mnie to powinna być zaleta - mamy nowe pokolenie, które coś robi na nasze (małe) Atari! Co więcej - proponuję zapoznać się z tymi pracami. Jak dla mnie są całkiem niezłe, za kilka lat latorośle (według nomenklatury niektórych: bachory) mogą się znaleźć w czołówce grafików scenowych. o ile się ich nie udupi poglądami, że "dzieci pana Y lub Z coś wystawiły, więc to wstyd na party". Według mnie - takie "zapędy" powinno się wspomagać. Przypominam, że na te prace głosowali wszyscy uczestnicy party (ilu by ich nie było), a głosując na obrazek nie wiadomo, czyj on jest.
Reasumując - porównując niektóre party do "spotkania przy piwie i ognisku/grillu" powinno się podjąć pewną refleksję, czy aby na pewno "tylko". Oczywiście - często jakośc nie idzie z ilością (zazwyczaj tak jest). Mam tylko nadzieję, że komercja nie zabije prawdziwego frendshipu i nadal będziemy mogli się spotkać kilka razy w roku - czego sbie i innym życzę w nowym roku.
Outline 2025 - invitro na Atari ST Paradox i Havoc/Lineout wydali invitro na Outline 2025 dla Atari STf z 1 MB RAM.
Nowe postacie w Street Fighter 2 Vega dodaje kolejne postacie do portu SF2 na Atari 8-bit. Zobacz nowy film z rozgrywką.
ATasm v1.30 ATasm v1.30 to assembler dla procesora 6502 działający z poziomu wiersza poleceń, zgodny z oryginalnym Mac/65 od OSS.
ugBASIC v1.17.2 Wszechstronny język programowania BASIC oraz cross-kompilator pozwalający na tworzenie programów na różne platformy 8-bitowe
Zapraszamy do artykułów na atari.area! Szukasz różnorodnych materiałów na temat Atari? Koniecznie odwiedź dział artykułów.