1 Ostatnio edytowany przez rj1307 (2016-05-28 18:14:49)

Na potrzeby i przy współudziale jednego z forumowiczów powstał trochę nietypowy cart do A2600. Na początek zdjęcia:

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/3.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/4.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/5.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/6.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/7.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z718/7182003/small/8.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/7182003/1.jpg

Cart obsługuje standardowe gry 2k/4k oraz bankowanie F8/F6/E0. Gry i kilka dem są (będą) wgrane na stałe, będzie tego około 700 tytułów.
Nietypowy jest sposób zasilania, wtyk zasilacza wpina się do carta, a z carta idzie przewód zasilający konsolę.
Obsługa jest banalnie prosta, trzy przyciski służą do wyboru gry (jeden zmienia setki, drugi dziesiątki a trzeci jedności), po naciśnięciu czwartego przycisku OK następuje odłączenie zasilania konsoli na 0.5s i ponowne jej załączenie z wybraną grą.
Na wyświetlaczu mamy informację o typie gry (bankowaniu), systemie TV w jakim gra została stworzona, info czy jest to gra czy demo, numer porządkowy i oczywiście tytuł gry.
Cart pamięta ostatnio wybraną grę nawet po odłączeniu zasilania.

Dokumentację i wsady do epromów, gal'a i atmegi opublikuję po skończeniu całości.


Lista z rezerwacjami:
1. mój
2. anonim
3. Greg
4. hsimpson
5. Sikor
6. dragmar
7. axg
8. SV2k16

Pozostały: 2szt.

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

2

1. Będzie możliwość zakupu?
2. Jaki mniej więcej będzie koszt całości?

Kontakt: pin@usdk.pl

3

Wygląda super. Brakuje tylko obudowy z drukarki 3D.
Oczywiście przyłączam się do pytań Pina.

4 Ostatnio edytowany przez rj1307 (2016-04-02 20:51:35)

Tak, zamawiałem 10 płytek, 3 są zarezerwowane, więc 7 mogę zrobić jeśli będzie zainteresowanie. Kosztów dokładnie jeszcze nie liczyłem, ale cena powinna oscylować pomiędzy 140zl-160zł, w komplecie zaprogramowany cart + przewód do podłączenia konsoli.

Co do obudowy, o tym samym myślałem, ale dostępu do 3D nie mam :(

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

5

rj1307 napisał/a:

Tak, zamawiałem 10 płytek, 3 są zarezerwowane, więc 7 mogę zrobić jeśli będzie zainteresowanie.

W takim razie poproszę gotowca - 1 szt.


rj1307 napisał/a:

Co do obudowy, o tym samym myślałem, ale dostępu do 3D nie mam :(

Czy umiesz zaprojektować obudowę? Może ktoś by się podjął druku, albo można go zrobić w firmie specjalizującej się w wydrukach.

6

wstępnie poproszę jedną.

Sikor umarł...

7

hsimpson napisał/a:

Czy umiesz zaprojektować obudowę? Może ktoś by się podjął druku, albo można go zrobić w firmie specjalizującej się w wydrukach.

Niestety nie :(

Jutro podam dokładny koszt całości.

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

8

Kurczę, żeby była obudowa to też bym się pisał :(

9

Podliczyłem koszty, cena gotowca to 145zł + 9zł przesyłka. Za około 2 tygodnie powinienem mieć wszystko gotowe.
W pierwszym poście dodałem listę z rezerwacjami.

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

10

@rj1307: prześlij mi na PM dane do przelewu.

11

Spokojnie, jak już będzie wszystko gotowe to się odezwę :)

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

12

Pogada się z Kubą Husakiem to i obudowy dorobi. A jak nie - mam inne źródełko, ale nieczęsto się widzę z tą osobą, a za daleko, aby jechać...

Sikor umarł...

13

Poproszę o  wpisanie na listę chętnych.

Atari 65/130XE + SDrive + SIO2SD +xc12 ; AMIGA 600 2Mb + CF IDE+HxC SD ; AMIGA 500 +512Kb; C64 + 1541 +mag; klon A2600

14

Dodałem :)

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

15

A te dwa gniazda jack (czy RCA?) to do czego?

Moje skany czasopism i książek z epoki: https://chomikuj.pl/uicr0Bee ; https://archive.org/details/@uicr0bee
Potrzebujesz dyskietki? Proszę: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887
<-- Kontakt prywatny proszę przez "E-mail", a nie "PW".

16

@Adam, przecież napisane w pierwszym poście. Do jednego doprowadzasz zasilanie z zasilacza od 2600, drugie to proteza dająca zasilanie konsoli. Dzięki temu nie używasz dwu zasilaczy, a jednego.

Sikor umarł...

17

Dokładnie tak jak pisze Sikor, ale jest jeszcze inny powód - na złączu carta nie ma sygnału resetu, więc trzeba odłączyć konsolę na chwilę od zasilania.

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

18

nie wiem jaką logike użyłeś w swoim projekcie ale reset jest możliwy.
wystarczy że po triggerze logika przy kolejnym cyklu poda na magistrali danych $00 czyli brk. procesor powinien zareagować skokiem pod wektor IRQ ...

Takich dwóch jak nas trzech to niema ani jednego.

19

Czytałem dwa razy, ale najwyraźniej za szybko. Dzięki.

Moje skany czasopism i książek z epoki: https://chomikuj.pl/uicr0Bee ; https://archive.org/details/@uicr0bee
Potrzebujesz dyskietki? Proszę: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887
<-- Kontakt prywatny proszę przez "E-mail", a nie "PW".

20

tEDDYbOAR napisał/a:

nie wiem jaką logike użyłeś w swoim projekcie ale reset jest możliwy.
wystarczy że po triggerze logika przy kolejnym cyklu poda na magistrali danych $00 czyli brk. procesor powinien zareagować skokiem pod wektor IRQ ...

Tego nie wiedziałem. Ale i tak nic by mi to nie dało, nasze konstrukcje różnią się zasadniczo. Ty "szalejesz" w FPGA, ja zrobiłem to bardziej klasycznie. Magistala danych jest podpięta tylko do epromów i nic nie mogę na nią wystawić.

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate

21 Ostatnio edytowany przez tEDDYbOAR (2016-04-05 20:02:31)

tylko CPLD :) bez udziwnień. my jesteśmy normalni :D

tak działa mój freezer do 7800

po triggerze podstawia w najwyższą 16-tkę rom freezera i ciągnie linie IRQ w dół (rządanie przerwania)
brk ($00) działa tak samo jak zewnętrzne rządanie czyli skok pod wektor IRQ z komórki $FFFE

w a26-flashcarcie żongluje 2kB blokami więc bardzo prawdopodobne, że zasada działania jest ta sama
ty masz atmege i wyświetlacz, u mnie TIA i dwa rejestry robią tę samą robote

Takich dwóch jak nas trzech to niema ani jednego.

22

Możesz zrobić dekoder adresowy, i wykryć na magistrali adresowej wektor resetu $FFFC o ile dobrze pamietam.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

23 Ostatnio edytowany przez tEDDYbOAR (2016-04-05 20:06:34)

tak, to też ale rozchodziło się jak sprowokować restart.
co jest dodakowo utrudnione w VCS - brak PHI2 i RW na złączu carta

Takich dwóch jak nas trzech to niema ani jednego.

24 Ostatnio edytowany przez willy (2016-04-05 20:08:42)

Nacisnąć ?

edit: zle zrozumiałem co napisałeś.

Skok do procedury reset powinien załatwić sprawę.

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

25

willy napisał/a:

Nacisnąć ?

Przycisk Reset nie resetuje konsoli tylko grę :(

Falcon030 14MB + CT60; Jaguar + Skunkboard; 65XE + SIO2SD + Ultimate + Stereo + VideoMod; 520STE + 4MB + Ultrasatan + HxC Emulator;  LYNX II + VGA Mod; A2600 + MultiCart; ZX Spectrum 128k +2 + PiocDivSD;  Amiga 600 + 2MB chip + Furia + SD;  C64 "chlebak" + 1541 Ultimate