od kiedy to cudo istnieje na Atarce ?
czy ktos moze podac date ukazania sie pierxszej wersji tego player-a ?
THX
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nadchodzi Antonia 2 - nowy akcelerator Nowa karta rozszerzeń od Simiusa z 14 MHz CPU i 16 MB RAM
BigPEmu 1.19 Ulepszona emulacja i nowe funkcje w wydaniu 1.19
Wee Ninja - platformówka na Atari 5200 Powstaje nowy platformer w stylu Mario - dostępna jest wersja WIP
Echa Outline 2025 Zakończyło się party Outline 2025 - zobacz pełne wyniki i relację z wydarzenia
Ice-T 2.8.0 Najlepszy terminal VT-100/ANSI na Atari 8-bit z nowymi funkcjami
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » SID Player
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
od kiedy to cudo istnieje na Atarce ?
czy ktos moze podac date ukazania sie pierxszej wersji tego player-a ?
THX
a z rok temu Święty zaczął próbować robić coś z niczego - a dalej to już poszło :)
Oficjalna premiera była chyba w demie Świętego na QuaST 2004?
W każdym razie tam po raz pierwszy usłyszałem...
Ale z dyskusji na forum można było się czegoś spodziewać...
Dokładnie w grudniu zaraz przed świętami wpadłem na pomysł żeby rozpracować otwarzarkę do sidów z dema Hadru ale niestety okazało się że goście dopasowywali swojego playerka do każdego sida indywidualnie. Zatem pojawił się pomysł żeby napisać playera na tyle uniwersalnego aby odtwarzał 70% sidów na pokeyu. Efekt był ale nie do końca zadowalający.
Dopiero po znalezieniu na forum tematu "softsynth 2" zaczęła się dyskusja dotycząca odtwarzania sampli i 1 okresowych fal , gdzie wpadłem na pomysł jak odtwarzać szum i fale prostokątną z PWM.
Na wiosnę tego roku zabrałem się za pozytywkę dla dziecka opartą na 6502 i codecu. Najprostszą metodą był softsynth - oczywiście narodził się pomysł - skoro jest odtwarzacz do różnych fal to czemu nie połączyć go z emulacją Sida - problemem było jak mi się wydawało, konwertowanie częstotliwości sida na wartości dodawane do fali - to rozwiązanie podsunęło sie samo - na początku miało być dzielenie i mnożenie - ale przypadkiem wpisałem wartości bezpośrednio z sida i zaczęło grać , ale częstotliwośc była za wysoka , więc podział przez 2 i pozytywka zaczęła grać jak sid.
Pamiętam że skoro pozytywka grała to czemu nie zrobić tego na atari , skoro jest już engine softsynth opracowany z Tebe i Zielonym (w drodze gęstej dyskusji na forum)
W niedzielę wieczorem odsłuchałem pierwszego sida na atarku !!!
Efekt był - ale dźwięk był metaliczny, perkusja brzęczała i musiał być wyłączony ekran - to dyskwalifikowało użycie go w demie.
Kolejnymi ulepszeniami było dodanie szumu nie syntezowanego ale tego z pokeya - dźwięk był czystszy i perkusja mniej metaliczna !
Ale problem nadal został - po 2 tygodniach myślenia jak to wszystko odtwarzać bez zniekształceń wpadłem na pomysł żeby użyć przerwań IRQ , DLI i włączyć ekran. Efekt jest taki jak teraz słychać.
Ponieważ kończyłem Reditusa to nie miałem czasu dalej nad nim pracować a i do dema chciałem coś zostawić :D .
Oczywiście w międzyczasie pojawił się pomysł na filtr dolnoprzepustowy ale z braku czasu dopiero jego kod powstał niedawno.
Po party zabrałem się za wersję na której można słuchać różnych sidów i taka jest na razie.
I tyle w cyklu - jak to było z sid playerem...
Trzeba przyznać, Święty, że masz łeb! Trzymamy kciuki za ciebie i czekamy na ciąg dalszy. I na nowe projekty.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » SID Player
Wygenerowano w 0.015 sekund, wykonano 56 zapytań