Wie ktoś może
Czy przełączanie banków wstrzymuje pracę na ileś cykli procesora?
A jeżeli tak to czy na emulatorze jest 100% zgodność bo gdzieś słyszałem, że nie...
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FiSh 0.70 Bocianu wydał FiSh 0.70, shell ułatwiający przeszukiwanie zasobów serwerów TNFS.
Street Fighter II już na Atari 8-bit! Vega i jego zespół wydali finalną wersję kultowej bijatyki. Wymaga 4MB cartridge i 64KB RAM.
Elite Demo 6 na Atari 8-bit! Trwają prace nad konwersją kultowej gry Elite. Szóste demo wprowadza liczne poprawki błędów.
vbcc v5 dla 6502 Kompilator C vbcc doczekał się piątej wersji dystrybucji dla 6502. Zapewnia dużo szybszą arytmetykę FPU i nowe narzędzia.
HDDRIVER 12.75 Sterownik HDDRIVER, kluczowe narzędzie dla pamięci masowej Atari 16/32-bit, otrzymał aktualizację 12.75, która naprawia błąd w HDDRUTIL.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » PORTB i Banki
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Wie ktoś może
Czy przełączanie banków wstrzymuje pracę na ileś cykli procesora?
A jeżeli tak to czy na emulatorze jest 100% zgodność bo gdzieś słyszałem, że nie...
chciałem po prostu wiedziec czy jest jakas roznica czy przerwanie DLI siedzi w banku czy w pamieci podstawowej bo tutaj każdy cykl się liczy:)
Nie jest nic wsztrzymywane. Jedynie starsze wersje emulca nie nadazaja z kopiowaniem obszarow w pamieci, co sie objawia spowolnieniami przy zmianie bankow. Nowsze wersje chyba zreszta tez nie sa za szybkie.
pierwsza wersja dema TIT strasznie wolno dzialala na emulcu, na Atari oczywiscie bezproblemowo, a wszystko przez to ze co srednio 6 cykli przelaczany byl bank
ciekawy sposob na przekonanie uzytkownika do korzystania z prawdziwej Atarki :)
TimeKeeper tez nie za dobrze chodzi na emulcu: tablice do 3d sa w kilku bankach i przelaczane kilka razy na kazdy wierzcholek :) (NG tez wspiera oryginalne atari ;) )
Tebuś, co 6 cykli przełączany bank?
odczytanie czegoś z pamięci zajmuje 4 cykle, zapisanie czegoś do $d301 też 4 cykle, więc po co w ogóle zmieniać bank, skoro nie masz czasu, żeby coś z niego odczytać? :D
eru: może w bankach po prostu były tylko dane, które miał wyświetlić Antic ;) I akurat by się zgadzało lda #jakaś wartość, sta $d301, dokładnie 6 cykli ;) np. w kilku bankach masz kilka faz np. wygenerowanej plazmy... efekt przełączania co 6 cylki mógłby być dość ciekawy ;)
no dobra co 8 cykli, a dotyczylo to loadera ladujacego z ramdysku
na pasia warp4 napisalem kod, ktory tak szybko przelacza banki, ze zawiesilem atarke :P
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » PORTB i Banki
Wygenerowano w 0.017 sekund, wykonano 57 zapytań