tutaj wiekszosc uzywa emulatora Atari800Win, Vica sporadycznie :)
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Mad Pascal 1.7.5 Mad Pascal, 32-bitowy kompilator Turbo Pascala dla Atari, otrzymał aktualizację do wersji 1.7.5.
Altirra 4.40 test 26 Nowa wersja testowa popularnego emulatora Altirra z licznymi poprawkami, zwłaszcza dla emulacji urządzeń sieciowych i modemów.
Gopher 2600 z nową wersją 0.50.3 Poprawkowa aktualizacja zaawansowanego emulatora Atari 2600.
Steem SSE 4.2.0 R5 Aktualizacja popularnego emulatora Atari ST, Steem SSE, skupiająca się na poprawie stabilności i dokładności.
Piąte demo konwersji Elite Piąta wersja demo konwersji kosmicznego symulatora Elite na Atari 8-bit z poprawkami wydajności.
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » SwinSID2
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
tutaj wiekszosc uzywa emulatora Atari800Win, Vica sporadycznie :)
Napewno da sie przerzucic emulacje tej karty do Atari800Win to nie problem.
1.Potrzebuje pomocy przy tworzeniu brzmień dla karty. Karta umożliwia generowanie 16 róznych przebiegów fal. Przebiegi opisane są przez 256 bajtów zsamplowanego jednego okresu w formacie unsigned. Prosze o pomysły jakie fale powinny sie znaleźć w standardowym zestawie. Niektóre fale mogą być przystosowane do efektu zaimplementowanego na karcie, w którym od pewnego miejsca w fali jej wartość jest negowana. Tak działa np. prostokąt o regulowanym wypełnieniu.
Moje typy to:
-sinus
-trójkąt
-piła
-prostokąt 50%
-przesterowany sinus
-wartość 255 - do generacji sampli i prostokąta o regulowanej szerokosci.
Można też użyc bardziej złozonych przebiegów samplując 1 okres ulubionego instrumentu.
Pozostaje jeszcze do opracowania 9 przebiegów fal.
2. Jak przez syntezę uzyskać dobrze brzmiące instrumenty perkusyjne - hat, snare, i podobne. Jak sie to rozwiązuje np. w pokey?
Uzyles techniki cyclic waves czyli takiej jak uzywa sie w syntezatorach Kawai K 4 - 256 fal i KORG DW 8000 -16 fal http://www.timewind.se/synth/korg/Korg_DW8000_2.png
Fale które powinienes umzględnic to oczywiscie :sinus , trójkąt , prostokąt o regulowanym PWM , piłokształtna o opadającym i narastającym zboczu , a pozostałe to mogą byc sumy harmoniczne fali sinusoidalnej lub fale zaczerpniete z syntezatorów CASIO serii CZ 1/1000/101 (8)
Co do syntetycznych brzmien instrumentow parkusyjnych to tak obwiedna AD o krótkim czasie opadania nałozona na wysokosc , glosnosc i filtr na wyjsciu
Dokładnie to tak sie ma :
szum----> LP VCF ----> VCA ----> out
cutoff freq.=10 ^
|
EG obwiednia AD (0, 2.5)
Tom Tom
------------------
VCO 1 ----> LP VCF ----> LN VCA ---> EX VCA --> out
range=8' fre=0, Q=0 ^ ^
wave=tri ^ | | |
^ | | | |
| | | | |
VCO 2 -----| 7.0 dynamics | |
wave=square ADSR ------|---------|----- ----|
pitch=max+ (0, 4, 0, 4)
^
wyzwalanie GATE -|
notes: VCO 2 moduluje VCO 1 czyli FM
What about SwinSID+StereoPokey Tracker :).16Channels Rules!!!
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Sprzęt - 8bit » SwinSID2
Wygenerowano w 0.014 sekund, wykonano 51 zapytań