1

Temat: players/missiles full screen width

w załączniku przykład realizacji dla ducha/pocisku szerokości ekranu, działa z Altirrą, nie działa z VBXE, potrzebne stare wyjście Video

więcej o genezie tego zjawiska powiedziałby Fox który "kisi" informacje na ten temat w swoim biureczku

ogólnie w trakcie tworzenia linii (rastrze) zmieniamy szerokość ducha/pocisku z 3 na 2 (normalnie akceptowalnymi wartościami są 0, 1, 3), jeśli pozycja pozioma ducha wypada w obszarze tej zmiany wówczas następuje rozszerzenie ducha do szerokości ekranu

niestety możliwe są tylko wszystkie bity ducha albo zapalone albo zgaszone ($00/$ff), czyli można zapalić linię lub ją zgasić,  piorytety działają standardowo

zastosowanie? chyba tylko do przykrycia ekranu

Ostatnio edytowany przez tebe (2014-03-09 14:52:35)

Post's attachments

pmg_full_screen_width.zip 2.07 kb, liczba pobrań: 48 (od 2014-03-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

Odp: players/missiles full screen width

Ciekawe... A zamieść printscreen bo nie wiem czy to co widzę widzę dobrze :) I rozumiem że na VBXE nie działa na żywym, bo na Altirze różnicy pomiędzy włączonym a wyłączonym nie widzę.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

3

Odp: players/missiles full screen width

altira 2.50 - test23

Pajero, Rocky sprawdzali na prawdziwym sprzęcie, potwierdzili że działa (bez VBXE)

duch/pocisk jest koloru fioletowego, tło jest żółte

tryb znakowy, widać co 8 linię pustą (bad lines)

w załączniku wersja z ruchomym pociskiem, przesuwa się w prawo, gdy jest przy lewej krawędzi zamruga i przez chwilę pokryje całą szerokość obrazu

Ostatnio edytowany przez tebe (2014-03-09 16:14:57)

Post's attachments

print_screen.png 48.62 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

split_missile_move.obx 4.67 kb, liczba pobrań: 37 (od 2014-03-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Odp: players/missiles full screen width

w końcu udało się podłączyć z kabelkowym miszmaszem Atarkę której nie tknęła ręka elektronika, działa tak jak pokazuje to Altirra, konkluzja -  Altirra to najlepszy obecnie emulator, dokładniejszy niż emulator GTIA w VBXE :) , kolejny rdzeń powinien naprawić niedogodność (aktualny to 126, muszę sprawdzić jaki mam zainstalowany)

Ostatnio edytowany przez tebe (2014-03-10 10:39:29)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

5

Odp: players/missiles full screen width

O żesz ty, muszę sprawdzić ten ficzer. A aktualny rdzeń to rzeczywiście 1.26 ...

pomidor

6

Odp: players/missiles full screen width

http://atariage.com/forums/topic/252503 … try3508987

bardziej praktyczny przykład Phaeron-a, wypełniany trójkąt w wykonaniu dwóch pocisków

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Odp: players/missiles full screen width

WOWW!!!!! Czad!

8

Odp: players/missiles full screen width

electron napisał/a:

muszę sprawdzić ten ficzer.

Pytanie tylko, czy nawet tak drobna zmiana się zmieści... ;)- Przydała by się raczej większa fpga, ale to pewnie kwestia VBXE 3.0 :D

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

9

Odp: players/missiles full screen width

tebe napisał/a:

bardziej praktyczny przykład Phaeron-a, wypełniany trójkąt w wykonaniu dwóch pocisków

genialne. sprzetowe wypelnianie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

10

Odp: players/missiles full screen width

rozważania i dodatkowe informacje

http://atariage.com/forums/topic/252503 … of-screen/

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

11

Odp: players/missiles full screen width

To jest fantastyczne. Dwa pociski....

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem