Temat: Znowu temat trainerow...

Witka!

Napisalem juz trainer do gry Robbo, wiem jaki adres w pamieci (po wczytaniu gry) musi zostac zmieniony ($2555 na 0), ale za chiny nie wiem jak zmodyfikowac plik .com z gra, zeby trainer uruchamial sie po wczytaniu wszystkich danych do pamieci i jak zrobic, zeby modyfikowal ta wartosc... ludzie pomozcie! Ktos tam na pewno wie jak to zrobic. Chociazby redakcja Serious'a, ale nie wiem jak sie z nimi skontaktowac. Wiem, ze nalezy sie bawic z adresami INITAD i RUNAD tylko jak i kiedy ich uzyc?!?!

Bardzo bylbym wdzieczny za jakakolwiek pomoc!

P.S. Na party niestety nie jade, a tam na pewno bym sie tego nauczyl. :(

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

2

Odp: Znowu temat trainerow...

Spox :)
Postaram się wyjaśnić, co po kolei należy zrobić. Tyle tylko, że nie mam doświadczenia w tworzeniu podobnych programów i mogę sugerować rozwiązania niekoniecznie najwłaściwsze.
Jeśli chcesz zrobić to tak, jak napisałeś, czyli najpierw wgrywa się ROBBO, a potem Twój trainer, który modyfikuje właściwą komórkę pamięci (domyślam się, że wzbogaciłeś go o własny ekran, możliwość wyboru gry z trainerem lub bez i może inne dodatki), to rzeczywiście prawdą jest, że należy szukać rozwiązania poprzez wymienione przez Ciebie adresy - wektory. Równie ważne jest jednak i to, żeby Twój trainer nie kolidował w pamięci z samą grą. Upewnij się, czy oby na pewno nie znajdzie się on w tej jego części, która powinna być pozostawiona do dyspozycji samej gry. To nie takie proste, nawet stwierdzenie obszarów do których gra jest wczytywana (po nagłówkach bloków) nie daje gwarancji, że wybrany obszar pamięci nie zostanie przez grę zagospodarowany. Żeby to definitywnie stwierdzić wymagana byłaby szczegółowa analiza kodu. Można też spróbować prostrzej metody, polegającej na podglądnięciu zawartości pamięci podczas samej zabawy grą jakimś freezerem, czy też pod emulatorem wywołując monitor pamięci. Znalezienie obszaru wolnego tym sposobem polegałoby na wyszukaniu wystarczająco długiego ciągu zer, ale i tutaj w wyborze wolnego obszaru pamięci na trainer, należy zachować ostrożność, ponieważ nie każdy taki obszar rzeczywiście jest do "wzięcia". Jednak jest to dość skuteczny sposób, który bym polecał.
Co zrobić, żeby wczytując Robbo, nie spowodować równocześnie jego natychmiastowego uruchoienia? Wystarczy pozbawić plik gry, stanowiący naprzemienny ciąg nagłowków i danych, tego z nich, który odnosi się do komórek pamięci RUNADR. Zwykle, i na pewno jest tak w przypadku gry Robbo, jest to osobny blok (nagłowek plus dane, na które składają się dwa bajty), który umieszczany jest na samym końcu pliku gry. Skada się z 6 bajtów: [e0 02 e1 02 xx yy]; yyxx to adres uruchomienia gry. Te 6 bajtów może być poprzedzone jeszcze dwoma bajtami FF, jeśli tak jest, to prawie na pewno to część nagłówka (równie dobrze mogłoby jej wogóle nie być, program działałby dokładnie tak samo), którą jednak też należy usunąć (zwykle jednak jej tam nie ma).
Po tej czynności łączysz grę z trainerem, (w sumie kolejność łączenia w przypadku takiego rodzaju trainera, nie gra roli, skoro i tak adresy nie kolidują ze sobą) i wstawiasz nagłowek [e0 02 e1 02 xx yy] (też w dowolnem miejscu pliku między blokami, ale ładnie jest umieścić go na samym końcu) z adresem uruchomienia swojego trainera - tam gdzie ma się rozpocząć jego wykonywanie. Sam trainer musi już skoczycz pod adres, który został usunięty w samej grze (blok z RUNADR) instrukcją najlepiej JMP yyxx. I to już chyba cała recepta na to jak ma wygładać prawidłowo działający trainer do gry, mam nadzieję, że choć trochę pomogłem. Powodzenia!

3

Odp: Znowu temat trainerow...

Dzieki za bardzo wyczerpujaca odpowiedz!!

Naprawde bardzo mi pomogles. Na poczatek zabralem sie za Frogger'a bo mial najprostsza budowe. Nadpisaniu musze podlec bajty $2C51, $2C52, $2C53 na $EA, zeby przestalo ubywac zyc. Wszystko ladnie umiescilem w swoim trainerku. Uruchamia sie teraz dzieki tobie przed gra i nawet gra sie laduje. Na poczatku jednak zmienial mi adresy C51 C52 ... ale jak sie potem okazalo pierwszy sektor gry zaczynal sie pod $2480, a moj trainer pod $480, wiec musialem troche przesunac zapisywany obszar. Teraz faktycznie zostaja nadpisane prawidlowe bajty, tylko ze po modyfikacji pamieci gra sie nie uruchamia :(. Wszystko wyglada na to, ze jest dobrze, ale mimo to komp tylko pierdzi i nic. Na e-mail sprobuje Ci wyslac oba pliki.

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

4

Odp: Znowu temat trainerow...

Udalo sie!!! Teraz juz sie nie zawiesza. Wyglada na to, ze zmyslni programisci Froggera wstawili gdzies cos w stylu sumy kontrolnej i jak kod nie zgadzal sie z nia to gra sie wieszala (w ten sposobo mogla sie bronic przed trainerami). Teraz gra w 100% jest zlamana - wiem, ze nie ma wogole zabawy w przechodzeniu Frogger'a z nieskonczona liczba zyc, ale byla to narazie moja proba zlamania gry. Niedlugo wrzuce ATR'a na net, zebyscie sobie mogli spojrzec.

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

5

Odp: Znowu temat trainerow...

a może po prostu uderz do Ircer'a albo Dely'ego i stwórz nowy dział
- Nieśmiertelności w grach i sukcesywnie umieszczaj gierki wraz z
trainera'mi które uda Ci się zrobić - ja proponowałbym abyś robił archiwa zip (zawierajce plik *.atr - oryginalny + atr zmodyfikowany + plik *.nfo
zawierający informacje (najlepiej w 2 językach polskim i angielskim)
jakie udogodnienia zawiera zmodyfikowany obraz !!!)

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

6

Odp: Znowu temat trainerow...

Panie Piguła jest to genialna myśl jak najbardziej popieram!

7

Odp: Znowu temat trainerow...

czasami po paru piwach zdarza mi się wpaść na coś genialnego
inni potrzebują mocniejszych środków ;)

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

8

Odp: Znowu temat trainerow...

No, proszę! Powinieneś w takim wypadku więcej pić  ;)

9

Odp: Znowu temat trainerow...

No, proszę! Powinieneś w takim wypadku więcej pić  ;)

taaaa i skończyć na dworcu albo pod mostem - niezła perspektywa !!!! :twisted:

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

10

Odp: Znowu temat trainerow...

Warto wiec oglosic kolejna akcje - tym razem  pod haslem: "Pozwol Pigule Myslec"  :lol:

Poza tym jesli chodzi o dzial niesmiertelnosci to jestem jaknajbardziej za - pozostaje tylko odwieczny problem: dobre checi ludzi podsylajacych trainery ...

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

11

Odp: Znowu temat trainerow...

taa... nieśmiertelność - za 50 lat trzeba będzie o tym pomyśleć - bo jak ma przetrwać scena:)

12

Odp: Znowu temat trainerow...

Witka!

Ja jestem BARDZO na ZA!! Moge prowadzic taki dzial chociazby dla tego, ze pociaga mnie temat lamania gierek, jednak prosze o wyrozumialosc z tego wzgledu, ze moje umiejetnosci dot. lamania gier na Atari sa narazie na niskim stopniu. Obecnie walcze z gra Robbo i zlamalem gre Hero (tez byl maly kruczek w zabezpieczeniach). Gdy przerobilem ta ostatnio na logike (czyli wymazalem nopami instruckje zmniejszania liczby zyc), dziala sie rzecz dosyc dziwna, bo faktycznie nie tracilem zyc, ale mialem Game Over po pierwszej "smierci" :))). Teraz jednak wszystko jest OK i zabieram sie do zrobienia trainera do tej gry.

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

13

Odp: Znowu temat trainerow...

Dobra, zalozylem jakas wiesniacka strone, zebyscie mogli sobie sciagnac Froggera z trainerem:

http://strony.wp.pl/wp/coolfilez/

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

14

Odp: Znowu temat trainerow...

Nie wiem jak u reszy ale u mnie gdy nacisnę Y ( tam gdzie na początku można wybrać ) to gra się nie wczytuje :(

15

Odp: Znowu temat trainerow...

Hehe, ale ze mnie debil :D. Wrzucilem na stronke ta zrabana wersje. Na stronce juz jest nowa wersja i wszystko chodzi bez zarzutow :) - Milego grania!

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

16

Odp: Znowu temat trainerow...

Dobra... teraz mam problem. Gra River Raid wykorzystuje cos w formie depakera przed gra, przez co nie wiem jak umiescic w niej trainera? Czy ktos ma moze jakis pomysl? Marok - pomozesz i tym razem?

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

17

Odp: Znowu temat trainerow...

O! teraz działa! Gratuluję udanego trainera!!!

18

Odp: Znowu temat trainerow...

Witka!

Chcialem poinformowac wszystkich zainsteresowanych tematem trainerow, ze nie spoczalem na laurach i wkrotce ukaze sie super duper trainer do River Raid'a (narazie ucze sie Antic'a, aby moj trainer wygladal porzadnie). W tymze trainerze bedzie mozna nawet zmienic wyglad samolocika! :)

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

19

Odp: Znowu temat trainerow...

Nooo. Rosnie nam w sile nowe pokolenie programistow 6502! Jestem pelen podziwu. Gdybys byl na party postawilbym Ci browca. :^)

Gratuluje!

20

Odp: Znowu temat trainerow...

Dzienx, Azbest ;).

Dobra, ja tak pisze i pisze a tu mam problemik :)

Cos mi sie zle wyswietlaja paski w menu... nie wiem dlaczego sa takie nierowne :(. Jesli znacie sie na programowaniu ANTIC'a to zerknijcie na stronke:
http://strony.wp.pl/wp/coolfilez

tam znajdziecie kod zrodlowy trainera...
PROBLEM: Nierowno przesuwajace sie paski w menu!

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

21

Odp: Znowu temat trainerow...

Hm... Link nie dzialal ale widze, ze juz to naprawiles :^)

22

Odp: Znowu temat trainerow...

podsyłam działającą żródłówkę i opis co i jak zminiłem, a co było niepotrzebne.

23

Odp: Znowu temat trainerow...

ta jasne... tylko skad wziac twój mail :(

24

Odp: Znowu temat trainerow...

Dzienx, mcmaster.

Z problemem juz sobie poradzilem, ale pojawil sie nastepny :).
Pokaz mi na przykladzie jak wmontowac obsluge klawiszy i joysticka na przerwaniu VBLANK? Mi albo caly czas sie wciska, albo wciska sie raz i zeby wcisnac spowrotem ten sam przycisk trzeba wcisnac najpierw cos innego a potem dopiero ten sam ;).

Przeslij mi zmodyfikowany kod i tak - pewnie sie czegos naucze:
kubas@priv.ht.pl

Pozdrawiam,
Black Dot

:: Falling Man Games :: http://fmg.servegame.com :: Macroh Masheen :: http://www.macrohmasheen.com ::

25

Odp: Znowu temat trainerow...

coś tam napisałem - tylko nie wiem czy oto chodziło?
oczywiście podsyłam.