Temat: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Zauważyłem, że od poprzedniej bety jeden ficzer uległ zepsuciu sad Po wykonaniu Load State i wgraniu "sejwa" dzieją się dziwne rzeczy:
- ekran atarynki się zatrzymuje; odświeża się tylko po przesunięciu/zmianie rozmiaru okna;
- na kartach Atari/ROM images i Atari/Hard disks miast ścieżek dostępu pojawiają się jakieś krzaki.
Czy to tylko u mnie tak, czy u Was też?
Wybacz, Jaskrze :oops:

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

2

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Z listy błedów:
- z krzakami w ścieżkach dostępu też się spotkałem, ale tylko raz, więc nawet nie wiedziałem co o tym myśleć 8O
- z odświeżaniem ekranu po wgraniu sejwa się nie spotkałem. Tak samo jak ze zwisem po wgraniu i wciśnięciu F9 (raportowane na zachodnim forum).
- TROFF w monitorze powoduje crash o ile wcześniej nie robiło się TRON. Po prostu nie pomyślałem, że ktoś może wyłączyć trace jeśli go wcześniej nie włączył :-)
- dziwne zachowanie przy bootowaniu z kasety gdy jest wsadzona dyskietka (bootuje się dyskietka) mimo klawisza START.
-przełączanie PAL/NTSC w trakcie pracy emulatora nie za bardzo działa (chyba procedura dźwięku się nie restartuje).

Z rzeczy do zrobienia w 4.0:
- możliwość właczania/wyłączania tablicy breakpointów bez ich kasowania.
- ładowanie plików *.BAS bezpośrednio tak jak .XEX
- poprawić emulację przerwań POKEY-a z line-exact na cycle-exact (o ile to możliwe).

Z rzeczy do zrobienia w 5.0:
- zrobić emulator wieloplatformowy. Obecnie testuję bibliotekę wxWidgets w celu sprawdzenia czy podoła temu zadaniu. W odwodzie zostaje jeszcze QT (nowa wersja ma być free pod windows), GTK (podobno wciąż niestabilne pod windows) no i C# z .NET/MONO.

P.S. Może warto by było przypiąć ten temat (przynajmniej na chwilę), aby nie zniknęły mi uwagi innych.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

3

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

a emulacja 65816/warp4? :> w 7.0? :>

--
= krap.pl =

4

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Najpierw Pasiu musi wymyśleć swoją dopałkę do końca, a Electron zamontować mi ją w kompie. Bo na ślepo to się pracować nie da. Pytałem się na Quascie kilku elektroników jak wygląda sprawa z działaniem innych rzeczy w atarce rozszerzonej o 65816 i powiedziano mi, że są różne możliwości. Albo więc dam sobie spokój z 65816 albo emulacja nie będzie do końca "cycle exact", bo niby jak gdy u każdego rozszerzenie działa nieco inaczej.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

5

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Daj sobie na luz z C# + .NET Framework lub Mono. Widzałem Quake 2 pod .NET i nie ma się czym podniecać. A udowadniać że to da się zrobić to sobie można. Olej .NET.

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

6

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Najpierw Pasiu musi wymyśleć swoją dopałkę do końca, a Electron zamontować mi ją w kompie.

jedna dopalka pasiowa juz jest skonczona - warp4. nawet schematy pasiu zrilisowal niezbyt dawno...

--
= krap.pl =

7

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Taa... ja napisalem sie sporo pod .NET (i niestety wciaz pisze) i moje doswiadczenia sa takie ze aktualna wersja .NET jest jakies 10 razy wolniejsza niz kod natywny :? A wiec jeeeszcze nie. Moze za kilka lat, jak kompy beda o wiele szybsze i .NET lepszy to moze.

laoo/ng

8

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Jaskier ale obsluge rozkazow 65816 moglbys juz dodac

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

9

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

warp 4 funkcjonalnosc ja tez poprosze - liniowy ram powyzej 0x00ffff, procek pedzony wyzsza czestotliwoscia gdy adresujemy powyzej 0x00ffff.

--
= krap.pl =

10

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

To ja z innej beczki. Czy mi się wydaje, czy nowa wersja A800Win jest sporo mniej wydajna? O co chodzi: czasem odpalam sobie jakieś msx na emulatorze bo nie chce mi się grzebać bo ASMA i chodzi on sobie w backgroundzie i gra. Podczas np. przewijania zawartości stron w przeglądarce  muza się rwie.

XP+SP2, Sempron 2600@ 2.2GHz, 512 RAM.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

11

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

dely czyzbys dzis sie urodzil, optymalizacji predkosci dokonasz zmieniajac sprzet wink

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

XP+SP2, Sempron 2600@ 2.2GHz, 512 RAM.

...burżuj (tudzież burżyj) ...sie dorobił na banerach w stylu 5zł compo...
klikacie na róznych stronach na "pajacyka" a Dely konfig rozbudowuje wink  wink  wink

gep/lamers^dial

13

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

optymalizacji predkosci dokonasz zmieniajac sprzet wink

na atarke.

--
= krap.pl =

14

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

warp 4 funkcjonalnosc ja tez poprosze - liniowy ram powyzej 0x00ffff, procek pedzony wyzsza czestotliwoscia gdy adresujemy powyzej 0x00ffff.

No i tutaj chociażby pierwsze pytania:

-co się dzieje gdy wykonuje rozkaz w stylu CLC
-co się dzieje gdy wykonujemy rozkaz z pamięci dolnej do pamięci górnej, ale dłuższy od zwykłego LDA. W którym dokładnie cyklu działania tego rozkazu procesor przestawia się na wyższe taktowanie
- co gdy używamy adresowania "długiego", ale dobieramy się do pamięci do 0xffff

i jeszcze sporo innych...

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

15

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Zastanawialem sie juz nad implementacja tego. Na poczatek wystarczy jesli zrobi sie sam support 65c816 + ram liniowy (tak z 14 MB  wink) ale bez przyspieszania zegara. Zagladalem w kod emulacjj CPU i wiem ze zmian trzeba dokonac na tyle duzo, ze to jest wystarczajaco trudne zeby w pierwszym kroku zatrzymac sie na tym. Mozna zerknac do kodu UltraXE. Koles dodal emulacje '816 do Atari800 v1.2.0. Moze cos daloby sie z tego wyciagnac.
Jest tylko kwestia, ze jezeli support '816 bedziemy dodawac do Atari800WinPlus, to potem moga byc problemy z uwzglednieniem nowego jadra atari800 mo chlopaki beda pisali sobie a my sobie....

laoo/ng

16

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

a ja mysle ze Fox juz nad tym pracuje :>

17

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

eh. watpie. fox jest przeciwnikiem 816 (Przynajmniej byl jak ostatni raz z nim o tym rozmawialem).

PS: zdazylem juz zerknac do zrodel UltraXE. Po pierwsze atari800v1.2.0 nie patchuje sie tym co on tam dal. Nie wiem co trzeba zrobic  :? Zrodla emulacji 816 sa cale i nie za ciekawie to wyglada... zakrecone jak sloik

laoo/ng

18

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Czy gdzieś leży dokumentacja do 816?

Usprawnieniami w atari800 bym się nie przejmował. Od roku praktycznie nikt przy nim nie grzebał. Tylko port na amigę był ulepszany.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1

19

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

ja korzystam z czegos takiego

laoo/ng

20

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

http://www.westerndesigncenter.com/wdc/ … 5c816s.pdf

--
= krap.pl =

21

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

A ja bym dodal opcje WYLACZENIA emulacji z dokladnoscia do cyklu i mozliwosc przejscia na dokladnosc do linii. Bo kur, nie potrzebuje procesora szybszego niz moj PIII 866 i wiecej pamieci naz 512MB i karty z akceleracja 3D w moim PC, a poprzedni numerek emulatora chodzil ladnie na tym (system prawie czysty i zoptymalizowany) a teraz nawet jak dam na pierwszym planie i z wlaczonym wysokim priorytetem, to czasem sie emulator przycina (wlasciwie to musze odnawianie ekranu na 2 ustawic).
Jak tak dalej pojdzie to wroce do wersji 3.1 Emulgatora. Te pare dem (na palcach jednej reki policzyc je mozna), ktore mi beda sie zle wyswietlaly przeboleje jakos.

Robie na tym kompie obrobke wideo i to dosc zaawansowana i starcza mi (karta ma akceleracje 2D), a emulator sie nie wyrabia, co to kur. jest!!

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

22

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

- z odświeżaniem ekranu po wgraniu sejwa się nie spotkałem. Tak samo jak ze zwisem po wgraniu i wciśnięciu F9 (raportowane na zachodnim forum).

To chyba chodziło temu Amerykaninowi o to samo co mnie, tylko pewnie nie zauważył, że emulator "pod spodem" chodzi dalej.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

23

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Popieram Pecusia w całej rozciągłości. Procek 600 MHz i 192 MB powinny chyba wystarczać do emulacji ośmiobitowca... a tymczasem dźwięk mi pstryka np... Nie mam ochoty zmieniać sprzętu tylko do emulacji atarki (pomijając nawet kwestie finansowe...).

[ Dodano: Wto Mar 15, 2005 23:03  ]
A tak się ma -1 do upływu dni i wieczną młodość.  roll

24

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

tak. tez sie zgodze, ze przydaloby sie kilka trybow zgodnosci, od malo zgodnego a szybkiego az po wolnego i bardzo zgodnego, ale ktos to musi napisac i to niekoniecznie musi byc latwe neutral

laoo/ng

25

Odp: Błąd w A800WinPlus4.0beta4

Co do wydajności, to chciałbym zauważyć, że na moim 2 letnim, leciwym już kompie Athlon 2600+ obciążenie procka podczas działania emulatora jest NIEMIERZALNE!!! To znaczy, że taskinfo pokazuje mi ogólne obciążenie kompa na poziomie 1-2%
Tylko jedna rada: żadnych porąbanych DirectXów i innych badziewi. Dźwięk na WaveOut, Grafika na GDI. I działa rewelacyjnie bez trzasków.

Aby odpackować teksty trzeba najpierw odpackować  program do ich odpackowywania - Energy #1