1

Temat: Wieloczęściowe demo?

Hej!!!
Co powiecie na to, aby stworzyć wieloczęściowe, międzygrupowe demo? Założenia są takie, że poszczególne grupy-osoby dodają swoje kawałki na określonych zasadach do jednego, interaktywnego (powiedzmy :) ) menu, jako doczytywane pliki.
Wiem, wiem, pomysł nie jest nowy, ale co wy na to...? Mi czegoś takiego brakuje, jeżeli jesteście za - to proponuję ustalić jakieś zasady...

Sikor umarł...

2

Odp: Wieloczęściowe demo?

hmm kiedys juz nad tym myslalem, z ta roznica ,ze zamiast menu, demo bylo by podzielone na czesci w starym dobrym stylu (cos ala Overmind). Kazdy part nie musial by byc koniecznie powiazany z reszta, ale wymagane by bylo ,zeby konczyl sie bez interwencji uzytkownika i mial jakies limity czasowe. Wszystko potem mozna bylo by poskladac w jedno duze Mega Demo, muzycy skomponowali by do kazdej czesci dema jakas muzyke, graficy mogli by porobic roznego rodzaju logosy, ktore moglyby wypelniac czesc ekranu nie zajeta przez efekt, oraz zrobic fullscreeny na czas doladowywania kolejnego efektu.
Przydalo by sie zrobic aby efekt zarowno wchodzil jak i konczyl sie plynnie, zeby wszystko ladnie i spojnie wygladalo (ten kto ogladal dema na c64 wie o co mi chodzi).
Ostatnia faza bylo by polaczenie wszystkiego w sensowna calosc i napisanie irq-loadera (o czym ja wogole nie mam pojecia :>).
Mysle ,ze bez klopotu znalazlo by sie nie mniej niz 4programistow, paru muzykow i grafikow, szczegolnie ,ze wiekszosc osob nie ma czasu na zrobienie samemu czegos wiekszego, teraz moglaby sie wykazac, wkoncu napisanie 1-2efektow to naprawde nie duzo czasu (jesli demo mialo by byc wystawione na Quast2k6 to mamy niespelna rok, czyli kupe czasu)

napoczatku jednak nalezalo by pomyslec nad koncepcja tego dema, mysle ,ze dobrym rozwiazaniem bedzie totalny Oldschool (juz odrazu nasuwa sie tytul dema: "Back To Basic" :>), czyli efekty raczej w trybach Nie-GTIA (chociaz moga byc wyjatki :>)
uwzgledniajac nowe "wynalazki" typu G2F itp, poniewaz jak by nie patrzec, oprocz dema Jaskier'a wprzeciagu kilku lat nie pojawilo sie zadnego demo, ktore mozna by bylo nazwac Oldschool'owym (pomijajac to ,ze wszystkie laza na mutacjach trybu 9)

oczywiscie pisze sie na ten projekt i pomoge w jego realizacji jak tylko bede mogl!

Ostatnio edytowany przez pr0be (2005-09-22 09:33:38)

3

Odp: Wieloczęściowe demo?

Dlaczego piszę o menu? Bo to fajna sprawa - po obejrzeniu całości można sobie wybierać ulubione części. Było takie demo na ST (nie pamiętam teraz nazwy), gdzie chodziło się gostkiem i wybierało odpowiednie części wchodząc do drzwi. Ja myślałem na przykład o czymś w rodzajy PacMana - chodzisz po "labiryncie" (może być większy niż jeden ekran) i wybierasz części najeżdzając na jej logo... Mogą być też przeszkadzajki, przenoszące Cię do Random Part ;) To oczywiście ntylko sugestia, a wygląd i tak jest zależny od chęci ewentualnych twórców.
Co do "old school" - jestem jak najbardziej za!!!

Sikor umarł...

4

Odp: Wieloczęściowe demo?

Oldskól forewa! Ja się piszę na zrobienie jakichś logosów.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5

Odp: Wieloczęściowe demo?

Sikor napisał/a:

Było takie demo na ST (nie pamiętam teraz nazwy), gdzie chodziło się gostkiem i wybierało odpowiednie części wchodząc do drzwi.

European Demos by OVR ?

Ostatnio edytowany przez grzeniu (2005-09-22 14:12:11)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

Odp: Wieloczęściowe demo?

Dem tego typu było na ST sporo, bo to kiedys byl standard.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

7

Odp: Wieloczęściowe demo?

A ja bym zakodował jakiegoś bujanego logosa

A na dole ekrany puściłbym skrola.

Piszę się!

8

Odp: Wieloczęściowe demo?

Chętnie wezmę udział.Jakiś wyczesany =) obrazek(i) lub logo w G2F mogę machnąc.

9

Odp: Wieloczęściowe demo?

Adam Klobukowski napisał/a:

Dem tego typu było na ST sporo, bo to kiedys byl standard.

No a potem pojawiły się trackma i ch** bombki strzelił :/

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

10

Odp: Wieloczęściowe demo?

u mnie kiepsko z czasem. Ale pomysl rolo... jak Halle projecty.

11

Odp: Wieloczęściowe demo?

pomysl niewąski, tylko czas...
niech sie ten miesiac juz konczy :(

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

12

Odp: Wieloczęściowe demo?

Sikor napisał/a:

Było takie demo na ST

Nie tylko na ST. Unity demo (wersja fulldisk) na XL/XE ma podobne "main menu". Aż muszę przegrzebać dyski/sieć. Chyba, że ktoś to ma. Ale pomysł cool. Muzę się zrobi jakąś na bank. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

13

Odp: Wieloczęściowe demo?

ja mam takie pytanie, a gyby tak nie wolnomularz chcial "rozbujac logosa i puscic scrolla" ? to co? w poscie mowa jest tylko o demie miedzygrupowym czyli tylko scena?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

14

Odp: Wieloczęściowe demo?

Międzygrupowym - miałem na myśli, że nie do konkursu, ale każdy chętny może dołożyć swoją cegiełkę... Czyli - każdy chętny niech coś zrobi!!!

Sikor umarł...

15

Odp: Wieloczęściowe demo?

Podobny pomysł pojawiał się już wcześniej:
- "Landscape", demko z fajną digitalizowaną muzą by USSR, miało być częścią szerszego projektu pt. "Landscape of Poland" bodajże, nic z tego nie wyszło
- "Unity Demo", wspomniane wyżej, to jedyna produkcja tego typu jaką znam, która się udała
- "Sweet Illusions" miało być takim demem, ale nic z tego nie wyszło. No, pojawiła się 1 część by Slight. Nawet coś napisałem na to, taki animowany scroll, ale Shadowsi uznali, że to za lame :). Przy okazji, jakby ktoś miał tą część (bodajże na górze było logo APC podświetlane 'reflektorami', pośrodku animowany scroll, a na dole kolorowy equalizer), to ja poproszę, bo mi zaginęła

Ogólnie, jeżeli będzie czas (a o to tu trudno), mógłbym może zrobić z jedną część z gotowych efektów.
Trochę zależy od tego ilu ludzi naprawdę będzie w tym brało udział.

: 404. Stopka not found

16

Odp: Wieloczęściowe demo?

Nie dziwię się, że Landscape of Poland nie wypaliło, niektóre części (szczególnie by TLW) po prostu żenadix...

Eru: A APCPART leży o tiu. :)

I Ty zostaniesz big endianem...

17

Odp: Wieloczęściowe demo?

Hmm, wywołałem małą burzę... Ale pozytywną. Trza by jakieś szczegół techniczne ustalić, proponuję (do dyskusji):
1. Ustalić limit pamięci na max 320KB;
2. Część główna ładowana jednorazowo (zarezerwowany obszar od powiedzmy $2000 do $5000, ale tutaj niech się wypowiedzą programiści od assemblera);
3. Należy ustalić jakiś stały packer (jak ktoś używa - aby była jedna procedura do depakowania w pamięci);
4. Pole wyboru - ja optuje za powiększonym PacManem, pozostawiającym po sobie linię (aby było wiadomo, gdzie był), zamoiast kropek zbiera porozrzucane po (może być scrollowanym) labiryncie.
5. Każda część ma ustalony limit czasu i wywołuje ponownie część główną, w miejscu wywołania;]
6. Do każdej pracy dołączone krótkie info txt - aby wyświetlić w zakończeniu;
7. Po odwiedzeniu wszystkich części możliwe wejście na "end Part" - gdzie wyświetlały by się dane z dostarczonych txt-ów i ewentualnie jakieś greetzy ;)
8. Części mogłyby sprawdzać pamięć - na przykład, jak ktoś ma 64kb pamięci (USA, UE ;) ) to po braku wymaganej pamięci leci sobie txt w stylu: "Na tą część potrzebujesz xxxKb pamięci RAM) cy cuś...
9. Trza wybrać ewentualnego koordynatora, co nieco się zna na pisaniu w assmie... Lewis? Fox? Dely? Lizard? Alex?
10.  Lista osób chętnych, co nie dadzą ciała... ;)
11. Termin - na QuaSTa jest dobry, ale trza to jeszcze złożyć i przetestować, więc temu, kto składa trzon trzeba by dostarczyć max do maja.
--------------------------------
O.K.
Proszę przemyśleć powyższe i się rzeczowo wypowiedzieć w miarę możliwości. Mam nadzieję, że części będą "old school" i że się uaktywnią starzy scenowcy: Pirx, Pecuś, Alex, Seban, Rzóg, Pet, Replay i cała reszta - SCENA liczy na WAS!!! Prosimy tylko o parę chwil kodowania/rysowania/pisania muzy i pokazania, że "OLD SCHOOL NEVER DIE" - i to może być tytuł dema ;)

Ostatnio edytowany przez Sikor (2005-09-22 19:42:53)

Sikor umarł...

18

Odp: Wieloczęściowe demo?

Sikor napisał/a:

9. Trza wybrać ewentualnego koordynatora, co nieco się zna na pisaniu w assmie... Lewis? Fox? Dely? Lizard? Alex?

o to moze byc najtrudniej (do "VECTORA" koordynator sie nie znalazl...)  ;)


A z dem "multi..." wymienilbym jeszcze  serie  HALLE PROJECT oraz HOBBY TRONIC. :)

19

Odp: Wieloczęściowe demo?

jak sobie przypomnę nieco asemblerka, to mogem też coś skrobnąć - ponoć tego się nie zapomina, jak jazdy na rowerze.

Ostatnio edytowany przez sun (2005-09-22 21:43:09)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

20

Odp: Wieloczęściowe demo?

i módlmy się, by całość nie stała się programem - "całodyskiem" :) - czyli demo rusza z twardziela :):).

Jellonek. Nie mam czasu - bo pracuje; i dlatego z braku czasu napisze msx ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

21

Odp: Wieloczęściowe demo?

Pomysl rulu i ja sie pisze o ile czas pozwoli. Niemniej mam kilka uwag:

Sikor napisał/a:

1. Ustalić limit pamięci na max 320KB;

Ja mysle, ze na oldschoola nawet starczy 64kb, no moze 128kb, bo przeca czesci sie maja doczytywac, wiec nie trzeba wszystkiego naraz ladowac.

Sikor napisał/a:

2. Część główna ładowana jednorazowo (zarezerwowany obszar od powiedzmy $2000 do $5000, ale tutaj niech się wypowiedzą programiści od assemblera);

Mysle, ze nawet mniej starczy ($1000-$2000). W sumie grafe do takiego Pacmana/loadera mozna tez doczytac przed powrotem... Ale to juz pod rozwage innych.

Sikor napisał/a:

3. Należy ustalić jakiś stały packer (jak ktoś używa - aby była jedna procedura do depakowania w pamięci);

Mysle, ze nie ma co narzucac ograniczen tego typu. I tak czesc glowna bedzie oddawala kontrole wczytywanemu progsowi to kazdy moze uzyc czego sobie zyczy. Depakery nie zajmuja zbyt wiele ($200 w porywach [SP, DJP])...
BTW: chyba demo dobrze by bylo zlozyc w formie plikowej (wiele plikow, kazdy plik=jedna czesc). Wtedy bedzie to mozna wczytac z HDD, a i odpalenie poszczegolnych czesci spod DOSa bedzie mozliwe (bez Pacmana). Stad tez pomysl 'oddawania kontroli', bo zeby to dzialalo ze wszystkim to najlepiej uzyc CIO z ROMu. Jednakze jesli ma byc IRQ loader i ewentualnie full oldschool/wczytywanie sektorowe to ja sie dostosuje.

Sikor napisał/a:

9. Trza wybrać ewentualnego koordynatora, co nieco się zna na pisaniu w assmie... Lewis? Fox? Dely? Lizard? Alex?

Czemu to ja niby na pierwszym miejscu jestem? ;)

22

Odp: Wieloczęściowe demo?

To ja jeszcze dorzucę coś od siebie:
- każda część powinna kończyć się skokiem do loadera, oczywiście po wyłączeniu wszelkich przerwań, muzyki i innych rzeczy użytych w danej części,
- ŻADNYCH nielegalnych rozkazów - najlepiej, żeby demcio ruszyło na *816
- też jestem za max. 128 kB - i to bez "specjalnego" dostępu ANTICa, czyli cała grafika w podstawowej pamięci i najwyżej jakieś dodatkowe dane w tych dodatkowych bankach (choć wskazane jednak użycie tylko 64kB - jak oldskool to oldskool, nie? :) )

Lewis: a co, martwisz się? ;)

I Ty zostaniesz big endianem...

23

Odp: Wieloczęściowe demo?

9. Trza wybrać ewentualnego koordynatora, co nieco się zna na pisaniu w assmie... Lewis? Fox? Dely? Lizard? Alex?

Chciałbym zdementować wszelkie plotki, że ja się "znam na pisaniu w asmie" i serdecznie przeprosic wymienione powyżej, obok mnie, osoby, które się naprawdę znają.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

24

Odp: Wieloczęściowe demo?

lewiS napisał/a:

Pomysl rulu i ja sie pisze o ile czas pozwoli. Niemniej mam kilka uwag:

Sikor napisał/a:

1. Ustalić limit pamięci na max 320KB;

Ja mysle, ze na oldschoola nawet starczy 64kb, no moze 128kb, bo przeca czesci sie maja doczytywac, wiec nie trzeba wszystkiego naraz ladowac.

Nie ma problemu - tu był ukłon w stronę niektórych...

lewiS napisał/a:

Mysle, ze nawet mniej starczy ($1000-$2000). W sumie grafe do takiego Pacmana/loadera mozna tez doczytac przed powrotem... Ale to juz pod rozwage innych.

Tym lepiej dla nas. Oczywiście - powinno chodzić i ze spartą i z myDosem...

lewiS napisał/a:

BTW: chyba demo dobrze by bylo zlozyc w formie plikowej (wiele plikow, kazdy plik=jedna czesc). Wtedy bedzie to mozna wczytac z HDD, a i odpalenie poszczegolnych czesci spod DOSa bedzie mozliwe (bez Pacmana). Stad tez pomysl 'oddawania kontroli', bo zeby to dzialalo ze wszystkim to najlepiej uzyc CIO z ROMu. Jednakze jesli ma byc IRQ loader i ewentualnie full oldschool/wczytywanie sektorowe to ja sie dostosuje.

Co do plików - jak najbardziej jestem za, oddanie kontroli, też, ale... Wolałbym, aby się uruchamiało z PACMANA, a nie samoistnie... Taki dodatkowy klimacik. Ewentualnie - po odpaleniu części może się gdzieś zapisywać znacznik, aby odpalać to potem bez przechodzenia po raz kolejny... Hmm, jakiś pseudo-loader? (ale - przy pierwszym odpalaniu - tylko przez "PacMana")... Tak myślę, że będzie lepiej...

lewiS napisał/a:

Czemu to ja niby na pierwszym miejscu jestem? ;)

A tak przez przypadek... Kolejność nie ma tu znaczenia, jak myślę, ale przydałby się ktoś, kto zczai klimat i podejmie się zadania... ;)

dely napisał/a:

9. Trza wybrać ewentualnego koordynatora, co nieco się zna na pisaniu w assmie... Lewis? Fox? Dely? Lizard? Alex?

Chciałbym zdementować wszelkie plotki, że ja się "znam na pisaniu w asmie" i serdecznie przeprosic wymienione powyżej, obok mnie, osoby, które się naprawdę znają.

Dely - bez urazy, po prostu bardziej czaisz niż ja. Może to być ktokolwiek, ale po prostu przypuszczam, że masz większy wpływ na ludzikuff niż ja, a poza tym - jeżeli demo miałoby powstać - należy już zacząć działać, ustalić jakieś priorytety, ograniczenia dla koderów (pamięć, covox, NVidia ;) ) itp. Proponuję w osobnym wątku - albo lepiej w tym - ustalić koordynatora. Będzie on czuwał nad całością i zajmie się napisaniem loadera. Ja mam pewną koncepcję, ale nie jestem w stanie tego zakodować. Ale chętnie spotkam się przy piwku, powiedzmy przy jakimś kolegialnym gremium, podzielę się swymi uwagami i przemyśleniami i ktoś wtedy mi może powiedzieć:

ktoś napisał/a:

Sikor, o.k., ale...

lub

ktoś napisał/a:

Sikor, puknij się w ten pusty łeb ;)

Po ustaleniu co i jak trza zacząć działać. Moim marzeniem byłoby nakłonienie kogoś ze starej wiary, aby też dołożyli cegiełkę. Może się Magnus skusi? A może nawet ktoś z zagramanicy? Tak w sumie, czemu nie?
Oczywiście, całe to rozważanie podlega dalszej dyskusji. Tylko, tylko... Czas płynie... Więc, ustalmy coś.
Ewentualnie, jak się zgłosi chętny koder - ja mogę zbierać części i mu przekazywać, jako prowodyr/prowokator/protoplasta/pro_coś_tam tego pomysłu, czyli będę koordynatorem. Tylko, ja się nie znam na kodowaniu, więc nie zrobię loadera, muzykiem nie jestem, a grafikiem jestem wybitnym, więc lepiej abym wspomógł ten projekt duchowo. Choć, jak ktoś chętny - chętnie pomogę przy disagnie jakiejś części, jakby co...

Sikor umarł...

25

Odp: Wieloczęściowe demo?

jakby coś to się piszę, pomysł stary ale jary  - w końcu pamiętam czasy ray of hope, mam trochę efxów, z których można coś wykorzystać ale muszę mieć jasno postawione zadanie - oczywiście z czasem u mnie różnie ale chętnie pomogę.