1

Temat: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

No wiec towarzysze scenowcy sprawa jest typu najwyzszej wagi panstwowej. Mam ostatnio nieodparta chec wypixlowania czegos na 8-bit atari, wlasciwie od kiedy pamietam nosilem sie z tym zamiarem, jednak jak do tej pory nie wyszlo, zawsze z braku  "czegos".
Sprawa wyglada tak ze moim narzedziem jest CRACK ART i w nim tez najlepiej mi sie pixluje, jednak CA pracuje w rozdzialce 320x200 i 16 kolorow. Tak wiec chodzi mi o jakies PRAKTYCZNE rozwiazania jak to przerzucic do rozdzialki XL-ki, mysle ze najodpowiedniejsza jest 160x200. Wiem o istenieniu "g2f", kilka graficzek zrobilo na mnie bardzo duze wrazenie (Powrooz Rulez), byc moze to najlepsze z narzedzi...

Jakie sa mozliwosci? Dla jasnosci, nie chce robic konwersji grafiki, chodzi mi o przeniesieniu grafiki ktora jest w rozdzielczosci 160x200 ale w rzeczywistosci to jest 320x200 (w lini kazdy "pixel" to dwa pixele, oporcz tego pozostaje sprwa kolorow, ilosci i palety, tak wiec czy np. w g2f bede spokojnie mogl uzyc/wykorzystac 16 kolorow?

Mam nadzieje ze wszystko jest jasne i otrzymam kupe cennych informacji tak ze bede mogl smialo wspomoc scene 8-bit.

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

2

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Mam ostatnio nieodparta chec wypixlowania czegos na 8-bit atari

ph34r!!!

Wiem o istenieniu "g2f", kilka graficzek zrobilo na mnie bardzo duze wrazenie (Powrooz Rulez), byc moze to najlepsze z narzedzi...

W tej chwili nie ma lepszego.

Jakie sa mozliwosci? Dla jasnosci, nie chce robic konwersji grafiki, chodzi mi o przeniesieniu grafiki ktora jest w rozdzielczosci 160x200 ale w rzeczywistosci to jest 320x200 (w lini kazdy "pixel" to dwa pixele, oporcz tego pozostaje sprwa kolorow, ilosci i palety

Paleta to 256 kolorów, w najczęściej wykorzystywanym trybie przez g2f (czyli $4 Antica) uzyskasz w linii 4 kolory z tych 256. Korzystając z inverse uzyskasz 5 kolorów z ograniczeniem polegającym, że w obrębie 4 pixeli (czyli 1 znaku) w linii muszą być nadal 4 :) Dodatkowe kolory pojawią się jeśli użyjesz sprite'ów, których masz 4. Co daje maksymalnie 4+5 kolorów w linii (nie uwzględniam zmian w rastrze oraz multicolor sprites, których i tak nikt nie używa :P ). Co linię natomiast bezproblemowo (prawie) można dokonywać zmian kolorów na dowolne z palety (przykładem jest np. słynna atarowska tęcza). Zresztą co ja tu będę pier.... zajrzyj do manuala g2f na http://g2f.atari8.info tam się mądrzejsi ode mnie naprodukowali. Z pewnością natomiast nie uzyskasz takiej swobody w pixlowaniu jaka jest na ST :(

Co do konwersji to najlepiej sobie przygotować szkic (kontury, proste wypełnienia) w 320x240 na dowolnym pecetowym programie i wgrać do g2f z zaznaczoną opcją RESIZE BMP. I dalej adzia! Można też próbować zrobić gotowe wypełnienia w 320x200, zeskalować do 160x240 z jednoczesną zmianą palety na 4 kolory i ditheringiem - wyjdzie megalipnie, ale czasem (prawie nigdy) pozwoli zaoszczędzić trochę pracy :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Ok. Mniej wiecej chodzi mi o swobode pixlowania, dlatego tez pytam o konwersje tak zebym mogl stawiac picele na ST/FALCONIe a pozniej ew. wykanczac (sie ;) pod jakims edytorkiem na XL. No G2F jest na piecu i nie powiem, ale czy na prawde nie ma nic wiecej? tj. pod XLke? Raz ze G2F podejrzewam jest podobne do SPECTRUM 512 na ST, takze generalnie niezbyt fajnie, a dwa ze pod WIN jakos zupelnie mi pixelowanie nie podchodzi :/ No ale z drugiej strony 9 kolcow w linii i teoretycznie 256 kolcow na raz to dobroc w przypadku XL, a i mozliwosc uzyskania tych 16 kolcow z ST...

Ostatnio edytowany przez vulgar (2006-04-19 12:41:21)

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

4

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

9 kolorow w linii to jest max co osiągniesz, w większości przypadków będziesz zmuszony do użycia tylko 4 :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

5

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Vulgar a ja bym ci proponowal interlace, rozdzialka 160x200 masz 7 kolorow i dowolnosc stawiania pixli

6

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

tak - tylko pixlowanie na interlace czegos przez 2 dni spowoduje wizyte u lekarza - opcjonalnie można uzyc reduktora interlace'u, lecz przy jego pomocy praca na drugi dzien nie zawsze przedstawia to, czego oczekiwalismy :D:D:D:D

Zastanawialem sie, czy nie zaproponowac max'a - by TeBe - ale mnie osobiscie ów programik jakoś nie usatysfakcjonowal. Problematyczna i dziwna obsluga, nieczytelne menu, "niepewne" dzialanie programu - a szkoda, bo programik opcjami wyglada na dość rozbudowany projekt.

Ostatnio edytowany przez Pin (2006-04-19 15:30:42)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

7

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

zgadza sie interlace daje po patrzalkach, ale zawsze mozna rysowac na pc w 7 kolorach a potem to przewalic na xl

8

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

[commercial]To jak już rysować na pc po to, żeby przewalić do interlace'u, to może od razu użyć TIPa i mieć nawet więcej niż 256 kolorów?! ;) [/commercial]

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

9

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Dely: jak to bede zmuszony do uzycia 4, znowu jakies "uklady"? :D

Vidol: no ciekawa propozycja, nawet do przyjecia tylko czy jakies KONWERTLO do tego dostane? Albo jak to na PC a potem do XL przerzucic? Jedyny minus tego typu to wlasnie INTERLACE przy wyswietlaniu...


PIN: No dobra, MAX, tylko co to to potrafi, jaka rozdzialka/kolor, format?

Epi: Jak uzyc tego TIP(s)'a? :?

Ostatnio edytowany przez vulgar (2006-04-19 16:17:29)

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

10

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Vulgar rysujesz obrazek 160x200 uzywajac tylko 7 kolorow, a konwerter jakis sie znajdzie. Co do programu na pc to proponuje grafx2 bo potrafi wyswietlic "atarowskie" pixle

11

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Dely: jak to bede zmuszony do uzycia 4, znowu jakies "uklady"?

Polecam poczytanie wspomnianego manuala do g2f, a takze o trybach Antica i GTIA w Atariki. Ja jakoś nie umiem tłumaczyć.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

12

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

vulgar: czyżby jakaś grafa xe/st/f030 na chwasta?

gep/lamers^dial

13

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

jesli nie uzywamy trybów GTIA, w których pixel ma szerokość 4 pixli HiRes to mamy do dyspozycji palete 128 kolorów

zmian rastra używa Tebe, Vidol i ... to wszyscy, nie wiem jak mam Wam dogodzić z tą edycją Rastra przecież jest prosta jak drut :)

na małe Atari są też programy o możliwościach G2F, np. GED i Power Graphics (PG), tutaj można znaleźć PG http://sources.pigwa.net/?page=2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

gepard: no ba, skoro i tak produkcji na xl malo... ale oprocz najwazniejszego problemu jakim sa CHECI potrzebne sa tez odpwiednie
narzedzia zeby cos wystrugac... a pewnie na Quasta bo w moim PartySchedulerze QUAST obecnie jest na pierwszej linii :D

ps. "agecja TASS donosi: "posłanka Joanna Senyszyn walczy z dyskryminacją kobiet przy montażu mebli" - tak trzymac :)))


tebe: dzieki wielkie, na razie troche malo zrozumialem, licze ew. na pomoc via net i ew. na prezentacje w realu,  jakos trza z tym ruszyc wiec PREPARE ;)

Ostatnio edytowany przez vulgar (2006-04-19 19:41:46)

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

15

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

vulgar napisał/a:

Epi: Jak uzyc tego TIP(s)'a? :?

http://prostata.ath.cx/~epi/tip/

Masz tam archiwum, które poszło trzy lata temu do abbuc-a, w nim są instrukcje obsługi;
Oprócz tego nieco nowsze wersje tak konwertera, jak i przeglądary, do których nowszych manuali nie ma, co jest właśnie przyczyną wrzucenia tego archiwum. :]

Nadmienię tylko od razu, że konwerter jest grzybową aplikacją trybu rzeczywistego pod msdos, ze wszystkimi tego konsekwencjami. ;)

Jak użyć? Namalować kolorową grafę, zapisać jako 24-bitowy BMP zgodnie z instrukcją, konwertować, obserwować, w razie potrzeby podkręcać odpowiednio kolory w obrazku źródłowym i dalej konwertować, obserwować... ;) Dopóki efekt nie będzie zadowalający. Niektóre obrazki wychodzą bardzo ładnie od razu.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

vulgar - skoro juz robisz grafike pod Crack Artem, to moze chcialbys rzucic okiem na sofcik do konwersji grafiki z ST na XE? Moge podeslac na maila...

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/

17

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

tebe napisał/a:

zmian rastra używa Tebe, Vidol i ... to wszyscy,

Troche przesadziles z tym brakiem uzywania. Dla statystyki moglbys jeszcze dodac Emkaya, Tezza (niezmordowanie portującego na 8-bit "Bouble Bubble" ;) ) i paru innych z AtariAge, gosci z Our 5oft (ta przekonwertowana lalunia w 3 trybach gfx) oraz mnie (grafika tytulowa z REDITUSA, facjata Pinokia i cos tam pewnie jeszcze...)  :P  :)



nie wiem jak mam Wam dogodzić z tą edycją Rastra przecież jest prosta jak drut :)

hehe, moze jakiegos "Wizarda", jak w innych programach pod M$ Windows? ;)


P.S.
Wszyscy niezadowoleni powinni sprobowac zmieniania rastra pod "PowerGraph"... :lol:

Ostatnio edytowany przez Dracon (2006-04-20 10:11:15)

18

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Epi: dzienXX, zobaczymy co to bedzie, wolalbym zeby mi to prykalo na ST/FALCONIE, bo montowac jakiegos starego PCta to... ale moze na emulcu to pojdzie(?)

Kaz: e, jest cos takiego :) No to jasne ze chce, ja bym nawet chcial zeby cos bylo pod STka co by "dopasowywalo" sie do trybow w maluchu, "emulowalo"... to by nawet moglo zaowocowac wieksza iloscia graf ze strony STkowcow :)

jakby co to moj GG: 7983766 daj znac to podesle emaile

Ostatnio edytowany przez vulgar (2006-04-20 10:21:09)

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

19

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Vulgar: After (cały pakiet), Kaza właśnie ;)

Sikor umarł...

20

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Gdzie tego AFTERa moge zassac?

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

21

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Spojrzyj parę postów powyżej i mailnij do Kaz-a... ;)

Sikor umarł...

22

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

vulgar napisał/a:

Epi: dzienXX, zobaczymy co to bedzie, wolalbym zeby mi to prykalo na ST/FALCONIE, bo montowac jakiegos starego PCta to... ale moze na emulcu to pojdzie(?)

Wymaga 386 w trybie rzeczywistym i dosa zdaje się 3.0+, więc jeżeli masz emulator, który to uciągnie, to powinno ruszyć.
Jak mi się kiedyś będzie nudziło, to przepiszę na jakiś cywilizowany język. ;]

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

23

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

epi: ano przepisuj to bedzie mogl miec na FLAKONIE :D a skoro tylko 386 to powinno pojsc pod SOFT PC, tylko jakiej grafiki potrzebuje i ile RAMcu?

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

24

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

Grafiki? chodzi z linii komend!
RAMu? to jest standardowy COM, więc 64k.
to tylko konwerter! :]

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

Odp: konwertowanie, edycja, pixlowanie na malucha

vulgar - dostalem Twojego maila i jeszcze dzis odpisze. Sikor ma racje - jest kilka programikow do wspolpracy ST z malym Atari, w tym do konwersji grafiki - nie jest to moze mistrzostwo swiata, ale jam grafik jest (byl), a nie programista. Zamierzam wszystkie te programy wrzucic wkrotce na moja stronke, wiec kazdy bedzie mogl sobie je sciagnac.

Kaz/Rohar
Prowadzę stronę dla obłąkanych: http://atari.online.pl/