Odp: Atari Basic Demo
mam pytanie: jak podpunkt drugi regulaminu ma sie do przerywan np. DL? sa dozwolone czy nie?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Czwarta edycja ATASCII Compo! Dziś, 1 października 2024, oficjalnie rozpoczął się okres nadsyłania prac!
Silly Venture 2024 SE - stuff Dostępny jest już stuff z zeszłomiesięcznego party Silly Venture 2024
FujiCup FujiCup ma na celu wspieranie sceny gier retro, dając uczestnikom szansę na pokazanie swojego talentu
Echa Silly Venture 2024 SE Są już dostępne wyniki Silly Venture 2024 SE
Uaktualnienie firmware do The400 Poprawki do "fizycznego" emulatora ośmiobitowych komputerów i konsol Atari.
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
mam pytanie: jak podpunkt drugi regulaminu ma sie do przerywan np. DL? sa dozwolone czy nie?
pr0be: punkt trzeci jest odpowiedzią na twoje pytanie.
Niby też można bez regulaminu :)
Ja to w ogóle chciałem ze swoim demem wystartować razem z demami w asmie, licząc na to, że publicznośc "zrozumie" moje ograniczenia. To Sikor zaproponował oddzielny konkurs.
Pecus: ja jednak jestem przeciwko. W ten sposób doszlibyśmy do ogólnie znanych procedur na kopiowanie, przenoszenie itp. Jak basic to basic.
pr0be: piszemy w basicu. Jak napiszesz prockę w basicu do wsadzenia w DLI, to masz moje gratulacje :)
P.S. X-ie pamiętasz jeszcze jak się pisze pod CMC :) ???
Co do braku ograniczen.... Numena tez mozna wywolac przez USR z BASICa jak sie uprzec - po to ograniczenia!!
A co do wywolania z parametrami BGET/BPUT to bede naciskal. Mowimy tu o tej samej procedurze, tyle ze TE SAME POKE beda w srodku. Kwestia czystrzego kodu BASICowego, POKE co chwila beda zaciemnialy obraz a w niczym nie pomagaja i nie maja (w tym przypadku) sensownego uzasadnienia.
Po prostu zezwalamy na wywolanie procedury CMC i procedury BGET/BPUT, a procedury te standaryzujemy.
Reszta w czystym BASICu.
P.-S. Procke do DLI to akurat da sie wylacznie za pomoca POKE "napisac" i uruchomic bez wywolywania programu maszynowego (nie gryzie sie to wiec z punktem 3)!! :)
Ostatnio edytowany przez Pecus (2006-05-05 12:13:01)
P.P-S. (specjalnie ponizej i oftopicznie :) ) dokladnie o tej godzinie, o ktorej ostatnio edytowalem poprzedni post oddalem moja prace maturalna z matematyki :)
Gryzie się z punktem 1 (programujemy w Atari Basic, a w tym przypadku byłoby to programowanie w kodzie maszynowym).
Tak samo gryzie sie sypanie POKEami przy najprostrzej wersji BGET/BPUT :) Czy robienie nowego DL, czy tez dowolna instrukcja POKE :)
W koncu beda to tylko instrukcje POKE, zero USR ;) - uwazam ze nie gryzie sie!! :)
To może poprostu napiszemy, że należy głównie pisać w basicu, a przed kompotami autor by się spowiadał z tego ile zakodował w innych językach. Jak powie, że 95% (syndrom Magnusa) to byśmy przesunęli demko do innej kategorii :)
Może wcale nie w innej kategorii bo i tak jest mało prac, autor by tylko pisał, że to jest "czysty basic" lub "są wstawki asemblerowe" albo "tylko asm" i reszta już pod rozwagę dla świadomej tego publiczności.
...i po co nam to wszystko było... :-]
Tak właśnie chciałem zrobić. I pewnie tak zrobię. Jeszcze się tylko zastanowię nad tym czy wybrać atari basic czy turbo i zabieram się do roboty.
No to czas na opinię (niezbyt) starego wyjadacza basicowego...
Zgadzam się ze stwierdzeniem, że w Basicu (bez maszyniaków) da się zrobić cos ciekawego (a nie obrazek i scroll). Napisałem przed Foreverem całe demo w Turbo Basicu, gdzie jednym z efektów była pewna animka. Mamy bardzo uproszczone płaskie logo Atari (uproszczoe = 16 punktów). I to logo obracamy w trójwymiarowej przestrzenie wokół osi Y o jakiś tam kąt. Wszystko jest liczone W CZASIE RZECZYWISTYM, of coz dwubuforowanie. Dlaczego zrobiłem to w TB? Bo łatwo zrobić tam czyszczenie ekranu, pamięci - Poke adr_start:move adr_start,adr_start+1,ile. Czyszczenie na pokach w pętli było by niezłym hardkorem. Próbowałem kiedyś czyścić poprzez ? #6,chr$(125), ale na buforze nie szło to. Dla ciekawych - demo nie wyszło, bo były problemy z muzyką - głupio zorganizowałem sobie co gdzie ma być w pamięci. Wspomniane wyżej demo mam zamiar ukończyć na Ornetę. Może bedzie skompilowane, a może (co bardziej prawdopodobne) nie skompiluję go.
Wspomniany pomysł z nową kategorią na copmo jest w sumie nienajgorszy, ale moim zdaniem wykluczenie Turbo Basic'a było by błe. Ma sporo funkcji ułatwiających życie - wspomnany MOVE, BLOAD, BGET bez żadnego klepania USR'ów, choćby nawet PAUSE (do pustego fora trza w końcu zaprząc jakąś zmienną). Zrobienie tego samego w zwykłym beju byłoby za wolne. Natomiast wykluczenie wszelkich USR'ów i maszyniaków z wyjątkiem uruchomienia playera CMC - spox.
Wrzucenie dem Basicowych i Asmowych do jednego wora - jeśli wyraźnie owiadamiać przed/po pokazaniu pracy w czym została napisana i/lub byłoby to wyraźnie zaznaczone w demie w creditsach, to wierzę, że brać tarowska uwzględniła by to w swoich ocenach. I w jakims stopniu byłoby obiekwtywnie. W koncu możliwe jest, żeby np. maluch (chopdzi mi o fiacika 126p) wyprzedził mercedesa (warunek musi być to maluch pinokia :) ). Kiedyś ktoś mówił mi, że na jakims party grafika w GR.15 wygrała z jakimis interlejsami.
Podsumowując: Bardziej jestem za wrzuceniem w jeden wór z podaniem w czasie compo środowiska w którym praca powstała.
Jaskier: Pisz swoje demo, ja skonczę swoje, może Sikor coś machnie - będzie ciekawie.
Reszta programująca w Basicu: Piszcie swoje dema i nie bójcie się pokazywać co zrobiliście. W beju pisze się głównie z dwóch przyczyn: aby pokazać, że coś się umie albo aby pokazać że Basic nie jest tylko do zabawy. Macie mój moral support.
Piszący w ASMie: Zamiast szlajać się po forumach i coś gryźglać, lepiej napiszcie swe dema, bo Eijk party nie zorganizuje! Już do roboty! Wyłączać grzyby, włączać Atarki!
Trolle: A paszły won! Wy kapitalistyczne duraki. Tu miejsca niet dla trolli!
Ostatnio edytowany przez grzybson (2006-05-05 15:28:32)
Pamiętam Grzybson pamiętam, ja z Twoim ojcem delektowałem się jakimś trunkiem a ty co jakiś czas używałeś wulgaryzmów językowych i twierdziłeś, że chyba coś mi się robi z głową ... tak to szło ... ale demko było spoko mnie się podobało.
Ps. Jak wyszedł film z moim wokalem może byś mi go przesłał???
offtopic: raz bvluzgałem że mi nie idzie, raz się modliłem. Jeśli cię zbluzgałem, przepraszam, mea culpa. Co do filmu - zgrałem go przed chwilą: http://atari.pigwa.net/download/mirus.avi 2 MB
Ostatnio edytowany przez grzybson (2006-05-06 12:06:58)
z takimi ograniczeniami jak napisano,
Bez obrazy ale albo jesteś głupi, albo bardzo dobrze udajesz. TO JEST BASIC COMPO więc w czym ma być napisane? Dlaczego się nie czepiasz Music Compo, że dlaczego tam nie ma grafik, albo samochodu, że nie można nim polecieć w kosmos. Tu chodzi o to, aby pokazać co można w BASIC zrobić.
Czytać! Myśleć!
No właśnie - czytać, myślec i bez głupich inwektyw :( , bo jednak sporo osób
się z tym zgodziło, że może te ograniczenia to nie jest najlepszy pomysł.
Jeżeli program (nawet BASICowy) ma wykorzystywać niektóre możliwości
małego Atari to się tego NIE DA w tym języku zrobić (std. BASIC) ,
lub da się ale będzie za wolne. Podałem prosty przykład - nie widzę powodu,
aby ktoś nie mógł użyć PMG z powodu ograniczeń, a wiadomo, że o ile
przesuw poziomy da się zrobić w BASICu bezboleśnie to co z pionowym ?
Może zamiast się wyrażać odpowiesz mi konkretnie na to pytanie ?
Tak jak to napisał ktoś jeżeli ponad X % programu jest w maszynówce to
spokojnie można uznać ze jest "nie z tej półki", a nie jakies sztywne
reguły, że CMC to tak, a już duszki to nie. Jak tak podchodzić to CMC też
nie - SOUND i finito. Wiem co zaraz powiecie, że niektórzy nie znają w ogóle
asma i będą niby poszkodowani, bo kto im napisze te wstawki itd., ale sądzę
że też by znaleźli pomoc. W każdym razie ja zawsze pomogę jeżeli tylko dojdziecie
wreszcie do jakichś konstruktywnych zasad i ktoś będzie takowych drobiazgów
potrzebować.
lewiS: ale chyba do ustawiania banków nie potrzeba asma. wystarczy POKE 54017. możesz sobie FOR'em skopiować albo wgrać BGET'em i tyle (w końcu ma być dostępny). szukacie dziury w całym. wystarczy pooglądać parę rzeczy które wysłali ludzie do TA w 5-cio linijkowcach. np taka animacja napisu 3D. bez asma.
Czy wiesz jak jest program w BASICu zorganizowany w pamieci? Jesli nie to poczytaj Wojtka i powiedz, czemu Twoja propozycja nie bedzie dzialac...
Podałem prosty przykład - nie widzę powodu,
aby ktoś nie mógł użyć PMG z powodu ograniczeń, a wiadomo, że o ile
przesuw poziomy da się zrobić w BASICu bezboleśnie to co z pionowym ?
Hmm, petla for?
Lewis, a ty wiesz na pewno jak jest zorganizowany w pamięci program w BASICU ?
Sądząc po komentarzu to powinieneś sam poczytać :P. A z pętlą FOR to chyba
w kategoriach żartu... Jak będziesz miał obiekt na parę scanline wysoki :P to się
może wyrobisz w 1/5 sekundy :) choć też wątpię. Zapuść sobie pustą pętelkę
FOR 0 TO 9 kiedy, a potem dodaj tam np. 1 POKE w środku i porównaj.
Nie mówię że basicowy progs musi być super szybki, ale chyba nie chcecie
podczas BASIC compo przysypiać czekając aż się dane wczytają przez GET #X,Y,
bo np. nie wolno było użyć procedurki ze skokiem do CIO przez USR ?
Nie wchodząc w takie detale, że wczytywanie danych jako takie nie ma dużo
wspólnego z samym demkiem. Ja stwierdzam, że powinno być tak jak Jaskier
w pewnym momencie zaproponował - procentowo. Ale to już niech się Sikor
i Jaskier jako pomysłodawcy męczą jak to ma być.
Scorpio - przeczytaj sobie JESZCZE RAZ pierwszy post a potem to co napisałeś ostatnio. Bo coś mi się wydaje, że tworzysz od rzeczy.
Pierdzielicie. W beju można robić cuda bez MOVE'a, BGETa i maszynówki, w jakikolwiek sposób by nie była uruchamiana (bo USR to tylko jeden z nich), w tym CMC i innych cudacznych playerów.
Zastanawiam się po co to bicie piany? Czysty Atari Basic tak się nadaje do pisania dem jak szyby do budowania szybowca.
Jak zwykle przyjdą max dwie prace i kompotu nie będzie :(
Z drugiej strony, jeżeli dopuścimy używanie USR lub innego używania procedurek maszynowych (choćby przez wpisanie POKE-ami adresów do rejestrów przerwań) to jaki jest sens robienia osobnego konkursu dla produkcji w Basicu. Jak ktoś zauważył tą metodą na upartego można i Numena odpalić :P
A chyba cała idea konkursu ma polegać na stworzeniu czegoś pomimo ograniczeń - tak samo jak powstawały intra 256b, gdzie ograniczeniem była długość pliku... niby nic się nie da, a powstało kilka fajnych prodków. Jeżeli dopuścimy jakiekolwiek wyjątki (np. procka do BGETa) to już nie będzie czysty Basic a skoro użyjemy takiej procedury w maszynowym, to dlaczego nie innej ?
Ostatnio edytowany przez macgyver (2006-05-07 14:08:30)
Jestem zdecydowanie przeciw. Takie compo mogłoby służyć wyłącznie promowaniu żenującej jakości fejków.
O ile w BASICu powstaną wartościowe produkcje scenowe (raczej nie pod względem technicznym, ale np. zawierające ciekawe pomysły, design), to będą one miały szanse w "prawdziwym" compo (w którym najprawdopodobniej będą asemblerowe fejki). Na pewno nie trzeba trąbić w czasie compo, że to BASIC - czym tu się chwalić? Grafika w GR.15 wygrała z jakimś interlejsem dlatego, że była lepsza.
dopisane później:
Intro 256 ma dwie zasadnicze zalety w porównaniu z "BASIC demo":
1. Służy rozwinięciu umiejętności kodowania w asmie. Bywa, że intro 256 lub jeszcze lepiej 1024 jest technicznie bardziej zaawansowane od niejednego "pełnometrażowego" dema.
2. Mniejsze prawdopodobieństwo bycia fejkiem.
Ostatnio edytowany przez Fox (2006-05-07 14:32:54)
Jaskier: męczy mnie już pieprzenie niektórych, których należałoby odesłać do topiku: http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopi … 85&p=2 . Ja ze swojej strony - jak obiecałem - postaram się coś zrobić. Ustalamy: zwykły Atari Basic, Twoja procedura Bget i CMC i regulamin jak napisałem. O.K.?
Sto lat temu, napisalem milion dwiescie dem basicu, majac jeszcze dostep do sceny tylko z komodorowskich crack intros u qmpla, ktore sie omijalo spacja;D. Ogladalem, ogladalem i pisalem, dorzucalem tez nie raz x=usr'e. Nie widze sensu pisania dem w samym basicu. A wiec cos o tym, bo wiem rowniez ile ich napisalem:o. Dowolny basic i jakies wstawki w maszynowym - owszem. Po co? Chcoby po to, co pisal Grzybson. Dla ulatwienia. To ma byc przeciez kompo, dla ludzi ktorzy nie potrafia psiac w asmie i dlatego nie pisza prac. Wiec dlaczego ich ograniczac? lol? Podchodzi to pod hipokryzje.
Ktos zna basica, potrafi sobie zrobic szybkie czyszczenie ekranu via x=usr lub w TBXL, dorzucic scrole jakies itp - i wypas!
Przeciez nie podchodzmy pod skrajnosc, ze ktos wystawi x=usr(numen) na takim kompo, chyba w alternatywnym swiecie:o.
Jak najmniej biurokracji, jak najwiecej swobody. Compa powinny miec jak najmniej ograniczen, bo samym ograniczeniem jest przeciez sprzet!
Intra maja 1 ograniczenie - dlugosc pliku.
Dema - w teorii jakies maja, w praktyce nie;)
Skoro jest dyskusja o Basic demo - ograniczeniem powinien byc jezyk basic. A nie "atari basic" bo tak jest wygodniej dwom osobom.
A majac wstawki w asmie, mozna zrobic naprawde swietne, designowe demo! asmowe wstawki generalnie to nie byloby efektami,
a kod beja sprowazdilby sie do x=usr(ef1), x=usr(ef2), ale do robienia calej brudnej roboty - kopiowania danych,
czyszczenia ekranow itd.
Majac dopiero TAKIE "narzedzie" jak prosty jezyk, procki od czarnej roboty, mozna zrobic naprawde sliczne, designowe demo,
np. jakis plastic-deisgn-style-demo. Niekoniecznie fake.
Sam atari basic - jak dla mnie odpada. Coprawda i tutaj na sile moglbym np. siasc i zrobic jakis wyczesany designowo part ala flash,
uzywajac wielu trikow od zabawy fontami zaczynajac, jednakze - to ma byc kompo dla osob, ktore nie chca/nie umieja kodowac, skladac w asmie i maja miec JAK NAJLTAWIEJ. A uzywanie samego ABasic powoduje wprowadzenie utrudnien, co psuje cala koncepcje "ulatwiania" tworzenia prac.
wiem że to nie BASIC ale w MADS można tworzyć biblioteki z procedurami, czyli całość sprowadza się do napisania zbioru gotowych bibliotek i ich dolinkowaniu przez .LINK, można stworzyć w ten sposób pewnego rodzaju demo maker (przykład bibliotek mads\examples\LIBRARIES\)
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.101 sekund, wykonano 8 zapytań ]