1

Temat: sio2mac

Na ile port serial w starym macintoshu (din8 rs-422) jest kompatybilny z pecetowym ? Czy wystarczająco, żeby zrobić prostą przelotkę na rs232 i wykorzystać go do transmisji mac->atari przez sio2pc ? Z tego co zauważyłem, to brakuje chyba jednego sygnału, ale ja jestem zielony, więc pytam doświadczonych elektroników, tudzież innych znających temat

Jedyne co znalazłem w kwestki rs422 to rs232:

http://francis.courtois.free.fr/jc1/ser … oDB25.html

czy to wystarczy, żeby sio2pc zadziałało pod makiem ?

Softu typu APE nie ma pod maka, ale możnaby postawić linuksa i skompilować AtariSIO

lubię zapach plastiku
mam za dużo komputerów

2

Odp: sio2mac

Z tego co wiem to owszem serial makowy jest typowym serialem, czegos tam moze i brakuje, ale wysylka i odbior danych jest.

Co do softu natomiast to tez jest tyle ze pod OSXa zdaje sie. A instalacja Linuxa na starych makachniepowerowych to nie wiem. czy wogole jest sens zeby tylko poto uzywac Makowe?

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

3

Odp: sio2mac

w maku nic nie brakuje jesli chodzi o serial. zrobilem null-modem bez problemu, dziala. Niestety nie probowalem podlaczyc sio2pc, no ale logika mowi ze wystarczy przystosowac wejscie do null-modema i bedzie dzialac. Problem raczej z softem. O stawianiu atarisio na maku zapomnij, ten soft jest pisany pod pecetowy port szeregowy. (moduł kernela znaczy) wiec raczej na maku nie pojdzie.

4

Odp: sio2mac

Autor Atari800MacX robi równiex SIO2OSX, może Cię to zainteresuje:
  http://www.atarimac.com/sio2osx.php

: 404. Stopka not found

5

Odp: sio2mac

W zasasdzie niby przez USB, ale sa do tego odpowiednie pzejsciowki Serial->USB i to zalatwia sprawe owych makow bez seriala.

Don't take it too seriously my love.

/// more for your atari ///

6

Odp: sio2mac

Co do przejściówek USB - RS232 to chyba jesteś fajny ;) Gro (99%?) z nich nie działa ze SIO2PC.