1

Temat: Kontrowersja z Calamusem

W wywiadzie, który można przeczytać tutaj, czytamy:

Historie o tym, jakie to Atari było świetne do robienia DTP, należy włożyć między bajki. Najlepszymi komputerami do tego były i jeszcze są te ze znaczkiem nadgryzionego jabłka.

Z racji tego że nie znam się za bardzo na DTP, nie chcę się tu wypowiadać ale ciekawy jestem co do powiedzenia na ten temat mają obecni na forum miłośnicy Calamusa :) Chodzi o to że jest to jedyna wypowiedź jaką słyszałem (czytałem), która mówiłaby coś podobnego o DTP na Atari ! Co Wy na to ?

Inna sprawa, że widać wyraźnie w tym tekście że Arek Ł. dość z dystansu traktuje Atari...

Ostatnio edytowany przez Tdc (2008-02-05 01:58:48)

800XL  XC12  LDW 2000  Portfolio  1040 ST, STE  Falcon 030 (Deskpro)  Jaguar
... oraz inne grzyby i Amigi :-P

2

Odp: Kontrowersja z Calamusem

Atari TT z Calamusem i drukarką SLM było z pewnością najtańszym stanowiskiem DTP (odpadał problem zakupu ultrakosztownego RIPa). Czy najlepszym - raczej nie, jakoś świat wolał PageMakera i Quarka niż Calamusa i Timeworks Publisher - klona Ventury, na której ja robię do dziś). Kto wie czy gdyby Atari silniej targetowało TeTetki na DTP to dziś obok Maków (które stoją w agencjach już raczej z przyzwyczajenia) stałyby current-gen Atari :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: Kontrowersja z Calamusem

dely... "gdyby"... przecież nie jest tajemnicą jak wyglądał "marketing Atari Corp." ;)

4

Odp: Kontrowersja z Calamusem

Wiecie co... Trochę mi obrzydło zwalanie wszystkiego na marketing. IBM jakoś nie miał wyszukanego marketingu kiedy sprzedawał pierwsze PC. THIS IS SOFTWAREEEEEEEEEEEEEEEEEEE - powiedziałby Leonidas ;) Samym Calamusem i Cubase nie dało się wygrać z rynkiem PC, nie wiadomo jakim marketingiem też byłoby ciężko pokonać setki przydatnego oprogramowania na PC.