Temat: Scena 16/32bit is dead???

Kurczę właśnie zakochałem się w Atari ST a tu widzę że tu nikomu już nie zależy na tym, żeby istniała scena, co my kurde gorsi od Angoli czy Francuzów? (o Niemcach nie wspomnę...). Ja choć jestem świeżym Atarowcem apeluję do wszystkich, którzy porzucili temat: Ludzie!!! są tacy jak ja, którzy w Was wierzą i docenią Waszą pracę pokazując ją każdemu znajomemu, który przyjdzie do domu! Wesparłbym Was jakoś, ale na programowaniu znam się jak wielkopolanin na robieniu oscypków... no ale przynajmniej duchowo mogę wesprzeć, ocenić projet, zaiteresować (może nawet zarazić tym innych). NIE PODDAWAJCIE SIĘ. Atarka ST to PIĘKNY komputer! pozdrawiam

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

2

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Na ST nigdy sceny w Polsce nie było... chyba, że jako produkcje scenowe zaliczasz demo-scrolle.

Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim

3

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Było na ST kilka polskich dem, sam napisałem 2. Na falcona też kilka. My się nie poddaliśmy, poprostu dorośliśmy i nie mamy czasu.

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

4

Odp: Scena 16/32bit is dead???

No to może powstanie scena z prawdziwego zdarzenia, fajnie by było smile w końcu sporo ludzi taki sprzęt ma

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

5

Odp: Scena 16/32bit is dead???

No ja rozumiem, też nie jestem już dzieckiem i mam swoje obowiązki, ale jak się coś kocha... może powróci ta miłość wink Ja dopiero zaczynam więc cóż mogę powiedzieć, tylko tyle, że jakby żona się dowiedziała za ile na eBayu kupiłem Atarkę STE, to by mi łeb urwała wink

A paczka z Atarką przyszła do mnie dopiero wczoraj...więc mogę tylko powiedzieć, że jak się chce, to i między obowiązkami znajdzie się czas, a i jakieś zaskórniaki na sprzęt czasem też (sic!) wink

Ostatnio edytowany przez lopi777 (2009-08-29 17:23:51)

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

6

Odp: Scena 16/32bit is dead???

lopi777: wszyscy mówią: "fajnie jakby coś było" i na tym się kończy, bo niestety w naszym pięknym kraju tylko gadać się potrafi, a nie działać - staje przed Tobą niepowtarzalna szansa... spróbuj swoich sił! Zacznij się uczyć programowania na Atari ST, w internecie znajdziesz dużo materiałów na ten temat, opisy jak robić efekty itp. Do dzieła - chcesz powstania sceny z prawdziwego zdarzenia, zacznij działania od siebie, zrób ten pierwszy krok do przodu.

7

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Wezmy  sie chlopaki i zrobcie !!

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

8

Odp: Scena 16/32bit is dead???

macgyver: to poradź mi please coś na początek, zrozum chłopie mam Atarkę od wczoraj, jakiego języka do programowania najszybciej i najprościej się nauczyć na ST? Kiedyś kiedyś, cośtam klepało się na C64 w Basic'u ale to już dawno i nie potrafię już  wymienić chyba więcej niż 5 instrukcji... Jest Basic na ST, albo jakiś inny prosty język? Dajcie linki do kompilatorów no i please jakieś opisy lub linki do skanów z polskim opisem języka programowania, bo programowania mogę się uczyć, ale nie wymagajcie ode mnie żebym jeszcze uczył się perfect English. Mam już swoje lata i pasja ST jaka mnie ogarnęła jest wielka, ale jak dostanę materiały po polskiemu

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

9

Odp: Scena 16/32bit is dead???

lopi777 napisał/a:

Jest Basic na ST, albo jakiś inny prosty język?

Już o to pytałeś tutaj i dostałeś odpowiedź (post numer 2 , punkt 2):
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=7110

Jak chcesz (1) skan książki do GFA-Basic'a, z opisem komend po polskiemu, to jest do ściągnięcia.

Jak chcesz (2), to mam do zbycia książkę "GEM ST" (po polskiemu) z opisem programowania środowiska GEM w C i assemblerze.

Ostatnio edytowany przez artik-wroc (2009-08-29 18:12:46)

Było miło :) Do widzenia.

10

Odp: Scena 16/32bit is dead???

artik-wroc napisał/a:
lopi777 napisał/a:

Jest Basic na ST, albo jakiś inny prosty język?

Już o to pytałeś tutaj i dostałeś odpowiedź (post numer 2 , punkt 2):
http://atariarea.krap.pl/forum/viewtopic.php?id=7110

Jak chcesz (1) skan książki do GFA-Basic'a, z opisem komend po polskiemu, to jest do ściągnięcia.

Jak chcesz (2), to mam do zbycia książkę "GEM ST" (po polskiemu) z opisem programowania środowiska GEM w C i assemblerze.

Artik: 1. Pod podanym linkiem owszem jest sporo literatury ale na Atari 8bit.
         2. Jak masz skany, albo wydania papierowe książek po polsku ad GFA-Basic ST i GEM ST to bardzo chętnie się na to piszę

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

11

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Przeglądałeś niewłaściwe gazety smile Zobacz "ST(E)-Fan to było pismo w całości poświęcone Atari ST/STE.

Odnośnie książek to napisz na priv.

Było miło :) Do widzenia.

12

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Tylko mnie się rozchodzi panie o konkretny podręcznik programowania, i jak mniemam to co będzie mi również niezbędne dobry opis architektury STE

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

13

Odp: Scena 16/32bit is dead???

ufff ochlon chlopie , polecam wyszukiwarke i lekture forum, zajecie na 2 tygodnie ale oplaca sie, bo sie czlowiek mniej wyglupia a atari to wytrzyma

Ostatnio edytowany przez zaxon (2009-08-29 18:46:32)

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

14

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Tu jest kilka pozycji o GFA basic'u http://userpages.bright.net/~gfabasic/html/gfa_info.htm

Bylo tez kilka w jezyku polskim o ile pamietam np "GFA Basic - programowanie Atari ST w GFA-Basic'u"

Ostatnio edytowany przez Monsoft (2009-08-29 19:17:01)

15

Odp: Scena 16/32bit is dead???

zaxon: jak ja mogę ochłonąć jak ja patrzę na tę Atarkę jak w obrazek wink nawet żona jest zazdrosna... smile

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

16

Odp: Scena 16/32bit is dead???

lopi777: wątek spóżniony o ok. 15 lat niestety. Scena ST PL skończyła się ponoć wtedy gdy Eros wypowiedział na pewnym zachodnim party słynne słowa: "Na Atari nie ma sceny"...

gep/lamers^dial

17

Odp: Scena 16/32bit is dead???

z tego co pamiętam to na error in line 99 było jakieś polskie demo. nawet chyba kolega coś przy nim robił. teraz chyba na st jest płodniejsza scena niż na 8bit wink.

18

Odp: Scena 16/32bit is dead???

lopi: zalatw sobie jakis dysk, jakikolwiek, bo nic nie zrobisz na golasie
po prostu jest to koszmarek
jedna dyskietka z asmem i srodowiskiem pekajaca w szwach, czas assemblacji (glownie czas dostepu do dyskietki) przyprawia mnie o mdlosci
szczegolnie jak sie dopiero zaczyna i kompiluje cos co 5 sekund (tj czas edycji, bo assemblacji to..) zeby po prostu sprawdzic czy to w ogole ma szanse dzialac (sie skompilowac)
nie mysl o gfa basicach, nie mysl o prostych rzeczach w tym sensie
to niewiele ci da
wez sobie ksiazeczke do asm'a 68k i kazda dokumentacje do st jaka wpadnie ci w lapska

mnie kiedys brak dysku skutecznie zniechecil, ale mimo to costam zdolalem napisac
teraz jest lepiej - mam jakiegos satana w proszku - mozna cos zaczac dzialac

przechodze na tumiwisizm

19

Odp: Scena 16/32bit is dead???

gepard napisał/a:

lopi777: wątek spóżniony o ok. 15 lat niestety. Scena ST PL skończyła się ponoć wtedy gdy Eros wypowiedział na pewnym zachodnim party słynne słowa: "Na Atari nie ma sceny"...

Prawda w stylu Radia Erewań - tak to prawda, powiedział: "Na Atari nie ma sceny", tylko nie na pewnym zachodnim party, a na Quaście 96 i nie Eros, tylko Nemesis tongue

20

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Candle: Może kiedyś się wezmę za asm'a, jak znajdę jakąś książkę która to łopatologicznie wytłumaczy bo przeraża mnie to jak na razie. Póki co szytem moich ambicji jest opanowanie C, mam co prawda książkę do C++, ale too nie to samo co "zwykły" C na Atarkę a nie chcę się źle nauczyć

"Mieliśmy 2 paczki trawy, 75 granulek meskaliny, 5 arkuszy kwasu, pół solniczki kokainy. Całą plejadę stymulantów i barbituranów. Litr tequli, litr rumu, karton piwa, pół litra eteru i dwa tuziny amelu. Nie potrzebowaliśmy wszystkiego, ale jak człowiek zacznie zbierać dragi - trudno skończyć. "

21

Odp: Scena 16/32bit is dead???

macgyver napisał/a:
gepard napisał/a:

lopi777: wątek spóżniony o ok. 15 lat niestety. Scena ST PL skończyła się ponoć wtedy gdy Eros wypowiedział na pewnym zachodnim party słynne słowa: "Na Atari nie ma sceny"...

Prawda w stylu Radia Erewań - tak to prawda, powiedział: "Na Atari nie ma sceny", tylko nie na pewnym zachodnim party, a na Quaście 96 i nie Eros, tylko Nemesis tongue

Ta, w stylu:

"Agencja Tass donosi, iż na granicy radziecko-chińskiej doszło do przykrego incydentu. Grupa chińskich reakcjonistów przekroczyła w godzinach popołudniowych granice państwową ZSRR i zaatakowała pracujący w polu kombajn zbożowy. Kombajn odpowiedział celnym ogniem swoich dział po czym odleciał..."

BTW. miałem na myśli pewne video z EiL-a pt. "EiL 99 in Five Minutes"  smile tongue

gep/lamers^dial

22

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Gepard: tam taka kwestia nie pada, nie ma tekstów Erosa, są tylko Winio z Kraziem określeni jako: "really drunk Poles" wink

23

Odp: Scena 16/32bit is dead???

macgyver napisał/a:

w internecie znajdziesz dużo materiałów na ten temat, opisy jak robić efekty itp.

Mac, zarzuć jakiimiś linkami, ja chyba z Google nie umiem skorzystać...
ja znalazłem tylko to:
http://www.student.kuleuven.be/~m0216922/CG/plasma.html
http://www.student.kuleuven.be/~m0216922/CG/fire.html
http://www.student.kuleuven.be/~m0216922/CG/tunnel.html
co prawda nie o Atari, ale idea efektów wyjaśniona porządnie. A takich np. kefrens barów (chociaż te mi ktoś juz  wyklarował, dzię?i ktosiu smile), shade bobów itd. Za linki z dobrym opisem danych efektów będę wdzięczmy.

grzybson/SSG

24

Odp: Scena 16/32bit is dead???

shade boby: bierzesz sobie kilka tablic sinus/cosinus o dosc zblizonych parametrach (patrz krzywe lissajous) i dodajesz "sprajta" w postaci koleczko, lub kwadracik do bufora ekranu, ten sprajt ma wartosc "1" - ekran powinien miec tyle odcieni ile sie da (np 16 odcieni) i teraz po kazdym dodaniu sprajta na pozycji wzietej z tablic sin (dla x), cos (dla y) na ekranie londuje aktualna wartosc tego punktu +1 (z danych sprajta)
ot cala filozofia

kefrensy robisz prawie jak normalne bary, z tym ze zamiast operowac na rejestrach koloru operujesz na pamieci ekranu, a display lista jest ustawiona tak by powtarzac w kolko ta sama linie (w pamieci) ekranu
to co juz sie narysowalo w linii n jest w lini n, ale rowniez w lini n+1, natomiast to co dorysujesz w linii n+1 (rysujesz na dli) nie zasloni tego z lini n (bo monitor rysuje juz linie nizej), ale da efekt trojwymiarowosci

przechodze na tumiwisizm

Odp: Scena 16/32bit is dead???

Plazme to na ST akurat robi zupełnie inaczej.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio