1

Temat: MPT Player

Działałem dziś nad MPT - oto efekt.
Prócz standardowych rzeczy, jakie mają inne playery z serii jak wykrywanie drugiego pokeya i granie przez obydwa, jest granie sampli z jakością 15kHz (domyślnie) i 8kHz (włączane /L).
Ładowanie sampli odbywa się automatycznie po załadowaniu pliku modułu muzycznego. Program pozostawia nazwę bazową i podmienia rozszerzenie na .SMP. Jeśli sample zostaną znalezione wtedy prócz standardowych wywołań procedury inicjalizowane jest dodatkowo granie sampli z żądaną jakością.
Wykorzystałem póki co player #1 z MPT (ten, co gra 4 kanały syntetyczne i 1 samplowany).
Jak zwykle proszę o testowanie i bugs & requests.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

Odp: MPT Player

Nie sprawdzałem, bo na spartę nadal czekam, ale jakby co, to player MPT powinien obsługiwać głośność sampli także dla jednej ścieżki 15kHz (to się chyba nazywało MPT 9.99, czy jakoś tak).

Ostatnio edytowany przez epi (2011-08-14 01:00:01)

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

3

Odp: MPT Player

A na czym można by to sprawdzić? Wykorzystuję procedurę z 2.4s więc jeśli to tam jest, to powinno grać.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

Odp: MPT Player

Wow ;) -

jedna uwaga jest taka, iż najczęściej spotykam się z rozszerzeniem nie SMP, tyle co D15 dla plików zawierających dane sampli 15khz.... i odpowiednio *.D8 dla 8khz

EDIT:

nieprawidłowo MPTPLAY odgrywa mi ... dołączone pliki z muzyczkami ;)- .... i dowolne inne. Znaczna część instrumentów fałszuje i piszczy, niektóre grają dobrze.

EDIT:

Problem z mptplay jest u mnie mniej więcej taki, jaki jest od jakiegoś czasu z trackerem MPT. Player działa poprawnie, jeśli jest uruchomiony pod SDX 4.42, lub wcześniejszymi wersjami. Pod 4.44 wykrzacza się część instrumentów. Dziwne jest jednakże to, że po uruchomieniu MPT24HD i wyjściu do SDX (4.44) player zaczyna działać prawidłowo. Niezależnie od tego MPT jako tracker pod SDX 4.44 zamiast sampli odtwarza mi śmieci. Sprawdzę jeszcze wersję bez "HD" ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-08-14 11:39:58)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

5

Odp: MPT Player

Czesto uzywane byly rozszerzenia MD1 (jeden kanal sampli) i MD2 (dwa kanaly sampli). Proponuje w przypadku MD1 szukac sampli z rozszerzeniami D15, D8 i SMP, a MD2 D8 i SMP.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

6

Odp: MPT Player

@pin: Tia, mówiłeś o tym w Głazach. Ale nie mam pojęcia, co może być przyczyną. W procedurach wczytywania plików nic się nie zmieniło, zresztą gdyby DOS źle wczytywał pliki (nie w to miejsce co trzeba np. albo nie tę ilośc danych co trzeba) to waliłoby się wszystko, a nie jeden player. Poza tym na sam player DOS nie powinien mieć wpływu, a już zwłaszcza na zależność pomiędzy wczytanym wcześniej trackerem a działającym potem playerem. Tutaj raczej chodzi o jakieś błędy w playerze, jego zależność od tego, co jest w pamięci w momencie jego wczytania albo coś w tym stylu.

Chwilowo nic innego nie jestem w stanie wymyślić.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2011-08-14 13:33:52)

KMK
? HEX$(6670358)

7

Odp: MPT Player

Dzięki za sugestie. Właśnie zmieniam te defaultowe rozszerzenia, a potem zobaczę w kod zrelokowanego już playera. Może tam coś siedzi? Albo źle się liczą jakieś adresy...

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

8

Odp: MPT Player

No dobrze - zatem co przyjąć domyślnie w przypadku .SMP? 8kHz, 15kHz czy "niewiadomo" i brać wtedy co user ustawi?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Odp: MPT Player

wasnie dlatego rozszerzenie SMP jest w tym przypadku troche bez sensu. Czy format danych dla modulow z dolaczanymi samplami zawiera informacje o bitrate, czy ilosci uzytych kanalow z samplami? Jesli zawiera, to praktycznie problem nie istnieje ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-08-14 15:16:59)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

10

Odp: MPT Player

No nie zawiera - dlatego (zapewne) wymyślono te rozszerzenia.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11

Odp: MPT Player

Policz, ile masz modułów z jaką częstotliwością i weź za domyślną wartość częściej spotykaną.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

12

Odp: MPT Player

mam kilkadziesiąt D15 i kilkanaście D8 ;)- najlepiej więc będzie bazować na rozszerzeniu pliku - jeśli te nie będą zgodne z przyjętą ponad dziesięć lat temu konwencją, będzie sobie trzeba pozamieniać wspomniane rozszerzenia. W sumie problem niewielki ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

13

Odp: MPT Player

pinokio: w kwestii music protrackera źle działającego pod sdx 4.44 - czy uruchomienie go przez x /c coś zmienia?

KMK
? HEX$(6670358)

14

Odp: MPT Player

Zrób FFT po wszystkich samplach. :)
Zgaduję, że statystycznie widma sampli 8kHz (w zasadzie 7787Hz) będą wyraźnie przesunięte względem tych 15.6k.

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

15

Odp: MPT Player

Draco - nic, bo wszystko w zasadzie uruchamiam przez X i z zerowaniem pamięci. Oczywiście poza plikami *.com ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

16

Odp: MPT Player

Wersja 0.2 - zmieniłem domyślne rozszerzenia z MPT/SMP na MPT, MD1, MD2, D15, D8, SMP.
Aktualnie, jeśli poda się niepełną nazwę, program będzie próbował szukać plików z kolejnymi rozszerzeniami: MPT, MD1, MD2.
Jeśli podany plik ma inne rozszerzenie wtedy domyślnie zakłada się, że jest to odpowiednik MD1.
Dla plików MD1 szukane są sample: D15, D8 i SMP; dla MD2 tylko D8 i SMP.
Dla plików SMP przyjmowana jest wysoka jakość (hehe) samplowania 15kHz - można to zmieniać parametrami /L i /H.

Wersja aktualna może być ściągana (jeśli komuś wygodniej) stąd.

Edit: Niegramatyczne konstrukcje.

Edit 2: .D8 zamiast .MD8

Ostatnio edytowany przez mono (2011-10-14 17:06:55)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

17

Odp: MPT Player

hahahahahh ;) - Mechanic Anti Sap 2 jest odtwarzany nieprawidłowo. Mono, procedura std.: odsłuchaj pod MP, później pod aktualną wersją playera.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

18

Odp: MPT Player

Tak, tak. Nie dotykałem procedury grającej jeszcze - wczoraj strasznie się zagmatwałem z tymi rozszerzeniami.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

19

Odp: MPT Player

luzik, bo i tak jestem pełny podziwu za to, co do tej pory powstało w temacie ;)-

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

20

Odp: MPT Player

A tam. Procedury odgrywające prawie do wszystkiego są, więc ja to tylko robię tu murzyńską robotę.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

21

Odp: MPT Player

... tym samym z czasem zapewne odpadnie konieczność pisania megaplayera ;)-

EDIT:

sprawdziłem po raz kolejny fenomen nieprawidłowego odgrywania modułów MPT ze względu na wersję Sparta DOS X ;)-

SDX 4.42:

- mptplay wszystko odgrywa dobrze
- mpt24 + pbi.sys / mpt24hd - wszystko ok
- megaplayer MacGyver'a - wszystko ok

SDX 4.44:
- mptplay syfy na samplach i kiszka z niektórymi instrumentami (może chodzi o tablice)
- mpt24 + pbi.sys / mpt24hd - j.w.
- megaplayer MacGyver'a - wszystko ok


... zastanawia mnie fenomen megaplayera (np. mp2b) na którym zawsze wszystko chodzi tak, jak trzeba.

Mono - musisz zreplikować problem u siebie ;) - ... lub, jeśli wszystko u Ciebie gra ok, to pytanie też po części do Draco. Czy problem może być związany z zegarem RT ARCLOCK? Pytam, bo teraz sobie przypomniałem co się działo po podłączeniu do Atarki A/D Converter'a firmy Mirage - samplowane dane były wyświetlane np. w td_line ;)- oczywiście nie podłączam teraz specjalnie samplera, lecz jeśli sampler do np. MPT ma wpływ na zegar i sample, to może zegar ma wpływ na śmieci w czasie odtwarzania. W tym przypadku problem byłby do powielenia wyłącznie na kompie ze wspomnianym zegarkiem ;)-

Inna sprawa, że może sprawdzę to dziś na innej Atarce z IDE+.

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-08-15 15:43:39)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

22

Odp: MPT Player

U mnie też jest źle, mono dostał film z różnicami. SDX 4.44, IDE+ bez ARC CLOCK z IDE CLOCK.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

23

Odp: MPT Player

.... czyli problem nie leży po stronie mojego komputera :D - (po raz kolejny :P )

EDIT:

Dely - sprawdź jeszcze coś takiego. Odpal MPT24HD (lub MPT24 + PBI.SYS) - wyjdź z trackera i odpal plik MPT za pomocą MPTPLAY. U mnie player w takim przypadku zaczyna grać ok ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2011-08-15 18:43:21)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

24

Odp: MPT Player

Tzn. sam mptracker ci działa źle, ale wejście do niego, a potem wyjście do DOS-u powoduje, że mptplay mono zaczyna grać dobrze?

KMK
? HEX$(6670358)

25

Odp: MPT Player

Pin: załącz dokładnie tę wersję (obu plików), którą mam sprawdzić - rezultat będzie pewniejszy.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.