1

Temat: dot A lot ;-)

prosze o przypomnienie demek z efektami szalejacych punkcikow

1. silly things
2. dotplot

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2

Odp: dot A lot ;-)

3. Ace Plotter. Pierwsze demo, które zobaczyłem na Atari. BACZNOŚĆ!!11

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Odp: dot A lot ;-)

Ace Ploter - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=24

4. s-plot http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=920

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Odp: dot A lot ;-)

Cosinus demo/Magnus: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=183
Hobby Tronic '90/Abbuc http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3570 - gnome design ploter part oraz Pixel Part by Peter Sabath
Sweet Illusions/Shadows: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3676 - część Plot Master
Overmind/Slight: http://pouet.net/prod.php?which=9748 - część z ploterem 1024 dots by RZóG ;) no i fontanna na końcu :)

to tak na szybko, ale bardzo duzo tego bylo.... w pewnym momencie na scenie była woja kto więcej plotów wyrysuje w ramkę ;) To tzw. Ploterów jak grzybów po deszczy przybywało :) Jak sobie będę przypominał to będę uaktualniał wątek :)

Pytanie czy chodzi tylko o typowe plotery czy cokolwiek co jest rysowane z kropek ;)

pozdrawiam
Seban

Ostatnio edytowany przez seban (2010-12-15 14:40:13)

5

Odp: dot A lot ;-)

a bitter reality? sam początek tez kropki.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

6

Odp: dot A lot ;-)

o, to demo abbuca z 'kosmosem' tez bardzo fajne.

tak, moga byc rozne efekty z punkcikow. moze sa tez jakies gry?


----

Bitter Reality - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3504

----

no niezle 1024 punkty :-)

Ostatnio edytowany przez xxl (2010-12-15 13:22:09)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

Odp: dot A lot ;-)

intel outside - część z efektami - skrole na punktach

http://www.5oft.pl/

8

Odp: dot A lot ;-)

A czy przypadkiem Illusia nie ma?

9

Odp: dot A lot ;-)

the top #1: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=1035 - początkowy ploter ;)
Our5oft's part of UNITY Project: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=736 - mini ploter również ;)
Shake/APC!: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=903 - jest też ploter pod koniec :)
Ray of Hope/Zleax: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3654 - są dot plotery (y-pos only)
Endless Dream/Zelax http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3540 - jest krzywa beziera z plotów
Just Fancy/SoTe: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=525 - dot tunnel
Joyride/HardSoftware http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3590 - trochę dot efektów, niestety większość z C64 przeniesiona
Intel Outside/Our 5oft: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3577 - dots&planes o którym wspominał Pirx :)

jeszcze jedno mi się przypomniało, 3 dysk dema Overmind zawierający części TLB: http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3633 -> w jego częściach jest trochę efektów opartych na dot-plotach :)

ps) Bitter Reality: zupełnie zapomniałem że tam są gwiazdki animowane :) Ale to totalny pre-calc ;) trudno to za efekt uznać ;)
@xan: ilusia nie ma żadnego plotera ;)

Ostatnio edytowany przez seban (2010-12-15 20:51:39)

10

Odp: dot A lot ;-)

back to life http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=106
i back 2 life http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=118

seban szybki jest :)

Ostatnio edytowany przez AXE/SSG (2010-12-15 21:40:53)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

11

Odp: dot A lot ;-)

no to jak back2life to i Out of Time: http://pouet.net/prod.php?which=9758 ;)

12

Odp: dot A lot ;-)

w drunk tanku jest kula i kosmos http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=256

the graphic demo, znane tez jako compy shop http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3727 platek sniegu/kalejdoskop na dotach. START skipuje poszczegolne czesci.

Ostatnio edytowany przez AXE/SSG (2010-12-15 22:17:18)

don't come after... please don't follow me along. when you read this, i'll be gone...

13

Odp: dot A lot ;-)

to i ja dorzucę ;)

- demologicus
- implosion
- plo
- recycle
- waves

s.

14

Odp: dot A lot ;-)

- demologicus - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=3527
- implosion - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=485
- plo - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=787
- recycle - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=813
- waves - http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=1157

calkiem sporo tego bylo :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Odp: dot A lot ;-)

tajemnice ploterów wszyscy poznawali, to był jeden z pierwszych efektów na którym człowiek ucząc się ASM próbował pisać swoją własną procedurę PLOT :) Jak się już ludzie wyszkoli to nawet były przepychanki i rywalizacja kto napisze plota w mniej cykli :) Ja pamiętam artka Eru z Barymaga :)

16

Odp: dot A lot ;-)

prawda, chyba ploterki obok scrolla to podstawa pozadnego olschoolowego dema :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

17

Odp: dot A lot ;-)

xxl: produkcji z plotami było dużo więcej, ale po tylu latach pamięć szwankuje ;)

seban: racja;) rywalizacja była nie tylko na płaszczyźnie plotów ;) chociaż nie jestem pewien, czy czasami ów rywalizacja nie zaczęła się właśnie od plotów, a później były: druciaki, zoom'y, plasma, texturesy, goraudy, bump'y i inne wynalazki:)

s.

Ostatnio edytowany przez slaves (2010-12-16 23:29:04)

18

Odp: dot A lot ;-)

To je proponuję nową formę rywalizacji na miarę XXI wieku - kto szybciej, dokładniej, przejrzyściej, lepiej, etc. opisze te wszystkie efekty dla dobra przyszłych pokoleń.

grzybson/SSG^NG

19

Odp: dot A lot ;-)

Ploty już umiesz, plazma i ogień są w seriousie, a druciaki, bumpy, gouraudy, texturesy i zoomy to masz szansę zaliczyć na studiach (przynajmniej u mnie były).

Hitler, Stalin, totalniak, SSman, NKWDzista, kaczor dyktator, za długo byłem w ChRL, wypowiadam się afektywnie.

20

Odp: dot A lot ;-)

Ta. Tylko że algorytmy ze studiów nijak mają się do implementacji na atari.

21

Odp: dot A lot ;-)

grzybson: w barymagu masz plot by Eru, potem SoTe opisał sinus scrolla a w barymagu #2 był chyba zoom-scroller z just fancy :)

22

Odp: dot A lot ;-)

Dobra, ale to tylko kawałek wiedzy, a reszta? Aż się prosi aby napisać coś nowego do biblioteczki kodera do Atariki....

Niestety, na studiach nie mam co liczyć na rzetelną wiedzę z zakresu grafiki komputerowej, zajęcia prowadzi zmierzłe babsko jeszcze z tytułem magistra, której wykłady są nie spójne; jak podejrzewają niektórzy na uczelnię przychodzi prosto z porannego różańca.... Każdy z Was by te zajęcia lepiej poprowadził...

grzybson/SSG^NG

23

Odp: dot A lot ;-)

co do Bumpa to można to gdzieś znaleźć, widziałem chyba gdzieś tutek, z resztą na atari source jest intro 1k z tym efektem ze źródłami. W zinie którymś jest jeszcze wormhole i artykuł Krógera o obrotach 3d. To tak a propos tego co jest

24

Odp: dot A lot ;-)

To je proponuję nową formę rywalizacji na miarę XXI wieku - kto szybciej, dokładniej, przejrzyściej, lepiej, etc. opisze te wszystkie efekty dla dobra przyszłych pokoleń.

I cóż to będzie za zabawa w kodowanie dem kiedy wszystko będzie podane na tacy?
Efekty scenowe na 8'mio bitowcach ja osobiście dziele na dwie kategorie:
-Wykorzystujące głównie możliwości sprzętu, korzystające z tricków sprzętowych - scrolle, tech tech'y, na C64 pseudo plasmy, zoomery, rotzoomery itd. Je rzeczywiście dobrze przynajmniej w podstawowej formie mieć na tacy, bo dojście do nich samemu może zająć dużo czasu. U nas po zadaniu pytania o takowy na IRC'u czy na forum ktoś podsyła zwykle stare źródło lub objaśnia prostą wersję efektu, dalej to już twoje zadanie aby zrobić go porządnie.
-Efekty bitmapowe, które rysujemy w różnych trybach w zależności od mocy, optymalizacji itd, przykładami są wektory, bumpy, table distortery itd. Nie są one unikatowe dla jednej platformy, występują na różnych platformach różniąc się wykonaniem, do nich jest mnóstwo tutoriali, tyle, że traktujących o teorii i praktycznym robieniu ich na PC lub Amidze.
Tutaj zaczyna się pole do popisu dla 8'mio bitowego kodera, który kombinuje jakby je w jak najlepszej jakości przenieść na swój komputer dodatkowo ewentualnie z jakimiś nowatorskimi ulepszeniami. Aby to zrobić wypada znać trochę wiadomości o szybkiej matmie na 6502, programowanym komputerze oraz technikach optymalizacyjnych na 6502.
Ja wiedzę czerpię z forum CSDB, mamy tam prawdziwą kopalnię wiedzy, która może służyć każdemu koderowi 6502
http://noname.c64.org/csdb/forums/?roomid=11
dalej mamy codebase64
http://codebase64.org/doku.php?id=start
oraz mag Commodore Hacking, w którym też znajdzie się trochę generalnego stuffu dla każdego, między innymi bardzo przyjazny i treściwy tutek o kodowaniu wektorów
http://www.ffd2.com/fridge/chacking/

Ostatnio edytowany przez Nitro (2010-12-17 17:58:49)

25

Odp: dot A lot ;-)

OK, nie chcę wszystkiego od razu na tacy, ale jakiś dobry punkt wyjścia nie byłby zły, czyli jak napisałeś:

Je rzeczywiście dobrze przynajmniej w podstawowej formie mieć na tacy, bo dojście do nich samemu może zająć dużo czasu.

Po to (teoretycznie) powstało Atariki, aby zebrać i zachować wiedzę w jednym miejscu...

PS: flat bump mapping to akurat znalazłem dobrze opisany w... CD Action (numer z 2000).

grzybson/SSG^NG