Temat: XCART - uwaga spoiler
Grzybson mnie namówił na wystawienie tego małego spoilera.
Zostawię to tutaj i zobaczę czy/jak rozwinie się dyskusja. Miłego oglądania :)
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Wyniki FujiCup 2023 Wyniki konkursu FujiCup na najlepszą grę dla 8-bit Atari w 2023 roku zostały ogłoszone!
TONY na małe Atari Nowa gra na małe Atari, w Hiresie, produkcja Rafała Dudka (brat XXL-a), Popmilo i Caruso.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Grzybson mnie namówił na wystawienie tego małego spoilera.
Zostawię to tutaj i zobaczę czy/jak rozwinie się dyskusja. Miłego oglądania :)
a co to jest???
sd do jaga?
O w mordę!!
Czas w takim razie zapolować na Jaguara :)
stary trapper wam powie slady lynxa
No co Wy? Zlacze wskazuje ze to do Lynxa :) Raz ze jednostronne, dwa ze pogrubione rezystorkami SMD, trzy ze ma 3 lewe i 1 prawy piny dluzsze.
Choc faktycznie ilosc ukladow scalonych na tak malej powierzchni moze zmylic
Karta to microSD.
Czy ten uC to mój ulubiony STM32 ?
jeśli to do Lynx'a - to ile to się ceni? (o ile jest dostępne) :)
1,2,3, Zamawiam :)
poczekaj na cene ;
Bitman i Nosty domyślili się bezbłednie do jakiej to jest konsoli, chociaż myślałem, że wielkie Lynxowe "X" na stronie złącza szybciej naprowadzi na właściwy trop.
Ilość układów na takiej powierzchni rzeczywiście może mylić, dlatego dla niedowiarków wrzucam kolejną fotkę.
Jak to działa (przynajmniej z założenia):
- wkładasz carta do konsoli i ją uruchamiasz
- za pomocą menu na Lynxie wybierasz sobie obraz ROMu z karty pamięci
- czekasz chwilkę na załadowanie gry
- grasz
Cartridge obsługuje karty microSD (microSDHC pewnie też łyknie ale jeszcze tego nie testowałem). Można do niego załadować obrazy do 512kB. Użyty MCU to SMT8 a seria rezystorów nie służy pogrubieniu jak sugerował to Nosty (będzie jeszcze obudowa).
Jeśli chodzi o finalny koszt, to nie chcę zbyt dużo obiecywać ale powinien się zawierać w granicach 150-200zł
Pochwalić się ukończonym modułem planuje na Głuchołazy ale możliwe jest, że na Grzybsoniadzie też już coś zaprezentuję.
Niebawem będę szukał drugiego beta-testera dla cartridgea
Bravo Maestro ;) !!!
Brawo Maestr0. Chętnie kupię do testowania homebrewu i prototypów. Mogę się zapisać na testy.
Super! Czekam na foty obudowie!
Czy będą jakieś specjalne ficzery dla developerów dostępne przez tę białą wtyczkę u góry? :)
A obudowe do tego jakś znalazles ?
Użyty MCU to SMT8
Czeski błąd, STM8 rzecz jasna ;) Rozumię, że w uC zaimplementowałeś obsługę kart SD, w CPLD adresowanie i obsługę memorek oraz i/o ? Napisz coś więcej.
Ostatnio edytowany przez grzeniu (2011-04-16 13:52:21)
Heh, chętnie bym zanabył, ale teraz to jest nierealne... Może jak zrobisz większą serię i poczekam trochę? Fajna sprawa.
WOW. 3mam kciuki za ukończenie projektu :)
Ja tez sie piszę. Przy takiej zlozonosci cena jest rozsadna.
A jaka obudowe przewidujesz do carta lynxowego?? Co do rezystorkow - sa umiejscowione dokladnie po drugiej stronie zlacza, wiec przyjalem ze sluza pogrubieniu bo i tak beda to robic, czy chca czy nie, nieprawdaz? :) A z tego co pamietam, PCB do Lynxa musi byc grubsze niz standard.
Faktycznie, jak pisze epi wartoby dodac dla developerow mozliwosc emulacji obrazu romu wprost z PC po kabelku - najlepiej przez USB.
I od razu, poki prace trwają, pomysl na maly ficzer w sofcie: fajnie by bylo zeby przy uruchamianiu carta wgrywala sie od razu domyslnie ostatnio wybrana gra. A menu wyswietlalo sie tylko przy wlaczeniu konsoli z wcisnietym przyciskiem. Bo zakladam ze jak spodoba mi sie jakas gra, to bede w nia gral x razy pod rzad, wiec bez sensu jest przelatywac za kazdym razem przez menu zeby ją wybrac.
Obudowa będzie wykonana specjalnie pod projekt na CNC. Całość będzie mocno przypominała fabryczny cart.
Gniazdo u góry służy do programowania MCU i CPLD. Ma też wyprowadzony interfejs szeregowy (dalej zamienia się w USB), który będzie mi służy do debugowania softu, a w finalnym sofcie będzie nim można robić różne dziwne rzeczy (przesyłać obrazy, aktualizować soft, itp.)
Dla wciąż zainteresowanych projektem...
Prace nad XCartem trwają. Wczoraj nastąpiło pierwsze, prawie udane, uruchomienie z konsolą (nie działały jedynie przyciski sterujące, tzn. działały ale Lynx interpretował wszystkie jako wciśnięte). Dzisiaj, po drobnej modyfikacji hardłeru (żółty kynar na fotkach), to co zaimplementowałem działa zgodnie z planem. Pierwsza gra załadowana z XCarta to "Gates of Zendocon" (3 razy uciekła mi sprzed nosa na Alledrogo :) ).
Niebawem pierwszy beta tester dostanie w swoje łapki nową zabawkę.
Drugi beta tester będzie poszukiwany. Później napiszę kto i na jakich warunkach może nim zostać.
Zainteresowanych do obejrzenia/pomacania XCarta zapraszam do Głuchołaz.
XCart z kawałkiem obudowy coby się łatwiej debugowało:
XCart podłączony do programatorów:
XCart w swoim naturalnym środowisku:
Zapomniałem dodać... Pisząc o "udanym uruchomieniu z konsolą" miałem na myśli wgranie gry do pamięci Flash/RAM z karty microSD i odpalanie jej. Na chwilę obecną kontrola XCarta odbywa się przez zewnętrzną konsolę (w moim przypadku HyperTerminal)
Ostatnio edytowany przez Maestr0 (2011-07-13 19:16:54)
Brawo MaestrO ;P Trzymam kciuki. Mnie niestety w Głuchołazach nie będzie... :/
No to brawo. Czekamy na dalsze postępy.
Super, gratulacje :)
wow, pokłony :D
PO-LAND !
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.093 sekund, wykonano 12 zapytań ]