26

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Rozumiem, że te dodatkowe bity w palecie są najmniej znaczące? Dzisiaj zakodowałem obsługę SPS i tam kolory idą jako dokładnie 9 bitów, więc nie rozumiem jak obsłużyć 12.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

27

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Ale chyba nie było rozszerzenia do Spectrum 512 które obsługuje paletę 4096 ( choć głowy uciąć nie dam )

Edit:
A jednak jeśli wierzyć poniższemu, to jednak był Spectrum 4096:

http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 13#p121478

Ostatnio edytowany przez jury (2012-08-14 18:40:28)

28

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Moja wątpliwość była spowodowana tym, że Cyprian napisał "na pewno: ... sps".

Patrzę na GFB i są o 768 bajtów większe, niź wynikałoby z powyźszego opisu. Czy ostatnie 768 bajtów niesie jakąś treść? Bo Farbtabelle jak zgaduję to RGB 8-bit?

Anzahl der Farben = 2, 4, 16, 256 czy też inne wartości?

Ostatnio edytowany przez Fox (2012-08-14 18:51:01)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

29

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

jury, mam obrazki SPU/SPC/SPS z paletą STE.
Fox, STE, dla zachowania kompatybilności kolorów ma troszkę zamienioną pletę. Niżej tak pokrótce poniżej znajdziesz opis poszczególnych bitów dla palety w:
- ST:
xxxx xxxx xRRR xGGG xBBB
- TT:
xxxx xxxx RRRR GGGG BBBB
- STE:
xxxx xxxx rRRR gGGG bBBB

małe "r", "g", "b" to najmniej znaczący bit koloru

więc żeby rozpoznać czy program używa palety STE, trzeba sprawdzić czy nie występują kolory z ustawionymi bitami 3, 7, 11 odpowiednimi dla małych "r", "g", "b"


Co do GFB to paleta jest zgodna z VDI czyli ma zakres od 0 do 1000 i każdy kolor jest 16 bitowy MSB

Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-08-14 19:09:09)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

30

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

A ma kto tego Spectruma 4096?

Ostatnio edytowany przez jury (2012-08-14 19:39:06)

31

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

chyba były tylko konwertery.
jeśli chodzi o przeglądarki każda posługująca spectrum512 automatycznie obsłuży paletę 4096

Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-08-14 19:48:24)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

32

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

W 16-kolorowych GFB nie zgadza mi się paleta. Np. mam BALLS.GFB oraz BALLS.PI1 i kolory w GFB są pomieszane.

Poproszę też o przykładowe SPS z paletą STE.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

33

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Fox napisał/a:

W 16-kolorowych GFB nie zgadza mi się paleta. Np. mam BALLS.GFB oraz BALLS.PI1 i kolory w GFB są pomieszane.

kolejność kolorów w palecie jest pomieszana czy kolory kulek są inne? jeśli to pierwsze to jest ok. Możesz porównać kolejność kolorów w palecie i kolory kulek w tych obrazkach na mojej stronie: http://260ste.appspot.com/

Fox napisał/a:

Poproszę też o przykładowe SPS z paletą STE.

nie mam gotowca pod ręką. jeśli chcesz to mogę jakiś obrazek spreparować

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

34

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Wygląda to tak:
http://fail.sourceforge.net/gfb-bad.png
U Ciebie jest ok:
http://fail.sourceforge.net/gfb-online.png
Dla porównania PI1:
http://fail.sourceforge.net/pi1-online.png

Bitmapa w GFB jest identyczna z PI1 z dokładnością do uciętego dołu. Różne są palety - z GFB dekoduję taką paletę, jak u Ciebie widać. Nie rozumiem, dlaczego u Ciebie kolory kulek są ok.

Co do SPS z paletą STE to poproszę. SPS koduje paletę na 9 bitach, a nie na 16, dlatego jestem ciekaw, jak tam można upchnąć paletę STE - co dwukrotnie stwierdziłeś, że da się zrobić.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

35

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

jaką masz kolejność kolorów w palecie? możesz ją pokazać?
Jeśli paleta jest ok, to znaczy że kolejność bitplanów jest zamieniona.

No złapałeś mnie na kłamstwie :)
Generalnie chodziło mi ogólnie o format Spectrum512, że jest tam miejsce na 12bitową paletę i że viewery obsługujące 9bit obsłużą 12bit. Co do formatu pliku SPS to faktycznie jest tam skompresowana 9bitwa paleta

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

36

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

a jak sprawa iff'ow ktore podeslalem?

przechodze na tumiwisizm

37

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Cyprian: kolejność kolorów w palecie mam taką, jak u Ciebie: czarny, jasnozielony, trzy czerwone, ciemnoniebieski, ... Założyłem interleaved bitplanes - jak w pi1.

Candle: iff czeka w kolejce.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

38

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Przypominam się z nierozwiązanym problemem kolorów w GFB. Nie mam pojęcia, jaka kolejność bitplanów byłaby właściwa.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

39

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Fox, zajrzę do tego w wolnej chwili. teraz mam masakrę w pracy, nie dadzą odpocząć po urlopie...

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

40

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Ok, sam mam na razie dość napięty grafik. :)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

41

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Nieśmiało przypominam się po dwóch tygodniach.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

42

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

pobrałem fail-1.3.0-win32 z sourceforge ale wyskakuje mi błąd "Decoding error" przy plikach GFB.
możesz podesłać skompilowaną (źródła też) wersję którą testujesz?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

43

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Źródła, skompilowane dla Windows.
Na razie próbuję obsłużyć obrazki mono (działają dobrze) i 16-kolorowe.

Ostatnio edytowany przez Fox (2012-09-09 05:43:22)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

44

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Zerknąłem w Twoje źródła i widzę, że po prostu przestawiasz te kolory wg stałej tablicy. Nie było tak od razu powiedzieć? ;)

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

45

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

hmm, kolory wrzucam do tablicy zgodnie z kolejnością z pliku :)
potem przerabiam bitplany na chunky
a potem mapuję dane chunky na RGB zgodnie z wygenerowaną tablicą kolorów

zaglądałem do Twoich źródeł i wygląda podobnie ( oprócz konwersji bitplany na chunky)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

46

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

A to co za magiczne liczby w apv.js?

o=[0,3,1,2];g=[0,15,1,2,4,6,3,5,7,8,9,10,12,14,11,13];
https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

47

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

takietakie     :)

czy wysłałem Tobie 256kolorowe pliki GFB?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

48

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Nie, ale mam kilka. Nie obsługuję na razie, bo musiałbym zwiększyć bufory, które są na stosie i niektóre porty tego nie wytrzymają.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

49

Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon

Cyprian napisał/a:

mam obrazki SPU/SPC/SPS z paletą STE

Podzielisz się?

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE