Odp: FAIL - Formaty graficzne ST/TT/Falcon
Rozumiem, że te dodatkowe bity w palecie są najmniej znaczące? Dzisiaj zakodowałem obsługę SPS i tam kolory idą jako dokładnie 9 bitów, więc nie rozumiem jak obsłużyć 12.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Rozumiem, że te dodatkowe bity w palecie są najmniej znaczące? Dzisiaj zakodowałem obsługę SPS i tam kolory idą jako dokładnie 9 bitów, więc nie rozumiem jak obsłużyć 12.
Ale chyba nie było rozszerzenia do Spectrum 512 które obsługuje paletę 4096 ( choć głowy uciąć nie dam )
Edit:
A jednak jeśli wierzyć poniższemu, to jednak był Spectrum 4096:
http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 13#p121478
Ostatnio edytowany przez jury (2012-08-14 18:40:28)
Moja wątpliwość była spowodowana tym, że Cyprian napisał "na pewno: ... sps".
Patrzę na GFB i są o 768 bajtów większe, niź wynikałoby z powyźszego opisu. Czy ostatnie 768 bajtów niesie jakąś treść? Bo Farbtabelle jak zgaduję to RGB 8-bit?
Anzahl der Farben = 2, 4, 16, 256 czy też inne wartości?
Ostatnio edytowany przez Fox (2012-08-14 18:51:01)
jury, mam obrazki SPU/SPC/SPS z paletą STE.
Fox, STE, dla zachowania kompatybilności kolorów ma troszkę zamienioną pletę. Niżej tak pokrótce poniżej znajdziesz opis poszczególnych bitów dla palety w:
- ST:
xxxx xxxx xRRR xGGG xBBB
- TT:
xxxx xxxx RRRR GGGG BBBB
- STE:
xxxx xxxx rRRR gGGG bBBB
małe "r", "g", "b" to najmniej znaczący bit koloru
więc żeby rozpoznać czy program używa palety STE, trzeba sprawdzić czy nie występują kolory z ustawionymi bitami 3, 7, 11 odpowiednimi dla małych "r", "g", "b"
Co do GFB to paleta jest zgodna z VDI czyli ma zakres od 0 do 1000 i każdy kolor jest 16 bitowy MSB
Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-08-14 19:09:09)
A ma kto tego Spectruma 4096?
Ostatnio edytowany przez jury (2012-08-14 19:39:06)
chyba były tylko konwertery.
jeśli chodzi o przeglądarki każda posługująca spectrum512 automatycznie obsłuży paletę 4096
Ostatnio edytowany przez Cyprian (2012-08-14 19:48:24)
W 16-kolorowych GFB nie zgadza mi się paleta. Np. mam BALLS.GFB oraz BALLS.PI1 i kolory w GFB są pomieszane.
Poproszę też o przykładowe SPS z paletą STE.
W 16-kolorowych GFB nie zgadza mi się paleta. Np. mam BALLS.GFB oraz BALLS.PI1 i kolory w GFB są pomieszane.
kolejność kolorów w palecie jest pomieszana czy kolory kulek są inne? jeśli to pierwsze to jest ok. Możesz porównać kolejność kolorów w palecie i kolory kulek w tych obrazkach na mojej stronie: http://260ste.appspot.com/
Poproszę też o przykładowe SPS z paletą STE.
nie mam gotowca pod ręką. jeśli chcesz to mogę jakiś obrazek spreparować
Wygląda to tak:
U Ciebie jest ok:
Dla porównania PI1:
Bitmapa w GFB jest identyczna z PI1 z dokładnością do uciętego dołu. Różne są palety - z GFB dekoduję taką paletę, jak u Ciebie widać. Nie rozumiem, dlaczego u Ciebie kolory kulek są ok.
Co do SPS z paletą STE to poproszę. SPS koduje paletę na 9 bitach, a nie na 16, dlatego jestem ciekaw, jak tam można upchnąć paletę STE - co dwukrotnie stwierdziłeś, że da się zrobić.
jaką masz kolejność kolorów w palecie? możesz ją pokazać?
Jeśli paleta jest ok, to znaczy że kolejność bitplanów jest zamieniona.
No złapałeś mnie na kłamstwie :)
Generalnie chodziło mi ogólnie o format Spectrum512, że jest tam miejsce na 12bitową paletę i że viewery obsługujące 9bit obsłużą 12bit. Co do formatu pliku SPS to faktycznie jest tam skompresowana 9bitwa paleta
a jak sprawa iff'ow ktore podeslalem?
Cyprian: kolejność kolorów w palecie mam taką, jak u Ciebie: czarny, jasnozielony, trzy czerwone, ciemnoniebieski, ... Założyłem interleaved bitplanes - jak w pi1.
Candle: iff czeka w kolejce.
Przypominam się z nierozwiązanym problemem kolorów w GFB. Nie mam pojęcia, jaka kolejność bitplanów byłaby właściwa.
Fox, zajrzę do tego w wolnej chwili. teraz mam masakrę w pracy, nie dadzą odpocząć po urlopie...
Ok, sam mam na razie dość napięty grafik. :)
Nieśmiało przypominam się po dwóch tygodniach.
pobrałem fail-1.3.0-win32 z sourceforge ale wyskakuje mi błąd "Decoding error" przy plikach GFB.
możesz podesłać skompilowaną (źródła też) wersję którą testujesz?
Źródła, skompilowane dla Windows.
Na razie próbuję obsłużyć obrazki mono (działają dobrze) i 16-kolorowe.
Ostatnio edytowany przez Fox (2012-09-09 05:43:22)
Zerknąłem w Twoje źródła i widzę, że po prostu przestawiasz te kolory wg stałej tablicy. Nie było tak od razu powiedzieć? ;)
hmm, kolory wrzucam do tablicy zgodnie z kolejnością z pliku :)
potem przerabiam bitplany na chunky
a potem mapuję dane chunky na RGB zgodnie z wygenerowaną tablicą kolorów
zaglądałem do Twoich źródeł i wygląda podobnie ( oprócz konwersji bitplany na chunky)
A to co za magiczne liczby w apv.js?
o=[0,3,1,2];g=[0,15,1,2,4,6,3,5,7,8,9,10,12,14,11,13];
takietakie :)
czy wysłałem Tobie 256kolorowe pliki GFB?
Nie, ale mam kilka. Nie obsługuję na razie, bo musiałbym zwiększyć bufory, które są na stosie i niektóre porty tego nie wytrzymają.
mam obrazki SPU/SPC/SPS z paletą STE
Podzielisz się?
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.106 sekund, wykonano 13 zapytań ]