176

Odp: Sparta Commander

Me neither. It would make SC feel a poor-relative of the likes of NC or TC. In addition I find the scrolling speed quite okay, one should try speeding up KEYREP setting in SC.INI, which makes scrolling much more responsive, animation speed is fine by me. And if someone needs ultra-quick scrolling down through tons of files, should use PG DN combination anyway.

177

Odp: Sparta Commander

Dbl post from my phone again, weird. Sorry for that :/

Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-02-15 00:02:03)

178

Odp: Sparta Commander

Good point regarding PG UP/DN. The paged approach makes more sense in a multi-column display (such as TLW in 80 column mode), I suppose.

179

Odp: Sparta Commander

As for the scrolling speed, for starters I would suggest to compare not with the NC running on a 486, but with ICD's MENU - which, by the way, has only 10 lines to scroll, not 20.

When writing such a file manager for 8-bit compromises must be done between speed, limits imposed on the file system, and the amount of remaining free memory for operations such as copy. I choose not to impose arbitrary limits on directory length (256 files? Ok, why not 257?) and make as much memory free for copying buffer as possible. And I am not so sure that I've done this at speed compromise. Of course, with VBXE the blitter can be used to copy the screen contents (and this is planned), which will probably add some speed to the scrolling, but I suspect that it won't add as much as some of you  (Candle) might expect, because scrolling up/down the actual screen contents is not the only thing involved in the process.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-15 15:47:07)

KMK
? HEX$(6670358)

180

Odp: Sparta Commander

tak sobie napiszę, co by się przydało (być może) a przydatność pomysłu Draco oceń sam ;)-

Czy trudnym by było dodać aktualizację "KB FREE" w czasie kopiowania, powiedzmy co 5 skopiowany plik? Chodzi o to, by nie robić tego co chwile co w momencie kopiowania małych plików mogłoby spowodować bezsensowne straty czasu?

Czy istnieje dodania opcji np. takiej, jak w TC -> po naciśnięciu spacji na katalogu otrzymujemy ilość danych zapisanych w katalogu? Niejednokrotnie kopiując większą ilość danych muszę sprawdzać odpalając CAR:MENU by sprawdzić, ile danych siedzi w katalogu/podkatalogach i na tej podstawie wiem, czy mi się coś zmieści na dysk docelowy, czy nie.

... no i kiedy kolorki pod VBXE ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

181

Odp: Sparta Commander

drac030 napisał/a:

As for the scrolling speed, for starters I would suggest to compare not with the NC running on a 486, but with ICD's MENU - which, by the way, has only 10 lines to scroll, not 20.

No defense required: the main source of surprise was merely that S_VBXE doesn't fill a column noticeably faster than RC_GR8. I'd assume the software mode to be more CPU-intensive, but perhaps this is merely a testament to how staggeringly efficient the soft-driver is. :)

I choose not to impose arbitrary limits on directory length (256 files? Ok, why not 257?)...

Really - let's not feign ingenuousness: the value wasn't picked from a hat. 256 is the extent of 6502 indexed addressing.

...scrolling up/down the actual screen contents is not the only thing involved in the process.

If a complete directory isn't held in RAM, obviously portions of same are shuffled in when they come into view. But one would assume all twenty visible names are held in RAM while they're painted on the screen.

182

Odp: Sparta Commander

Pin napisał/a:

Czy trudnym by było dodać aktualizację "KB FREE" w czasie kopiowania, powiedzmy co 5 skopiowany plik? Chodzi o to, by nie robić tego co chwile co w momencie kopiowania małych plików mogłoby spowodować bezsensowne straty czasu?

To chyba nie spowoduje dużej straty czasu, zobaczę.

Czy istnieje dodania opcji np. takiej, jak w TC -> po naciśnięciu spacji na katalogu otrzymujemy ilość danych zapisanych w katalogu? Niejednokrotnie kopiując większą ilość danych muszę sprawdzać odpalając CAR:MENU by sprawdzić, ile danych siedzi w katalogu/podkatalogach i na tej podstawie wiem, czy mi się coś zmieści na dysk docelowy, czy nie.

No to już nie jest takie trywialne, bo oznacza rekursywny skan katalogu. Pomyślę.

... no i kiedy kolorki pod VBXE ;)

Wszystko w swoim czasie :P

flashjazzcat napisał/a:

No defense required: the main source of surprise was merely that S_VBXE doesn't fill a column noticeably faster than RC_GR8. I'd assume the software mode to be more CPU-intensive, but perhaps this is merely a testament to how staggeringly efficient the soft-driver is. :)

In fact, the screen redraws are nearly 2,5 times faster with S_VBXE than with RC_GR8.

Really - let's not feign ingenuousness: the value wasn't picked from a hat. 256 is the extent of 6502 indexed addressing.

Let's assume that "256" looks vaguely familiar and I can imagine where it was picked from :P The question was different: if already such a number of files per directory is to be handled, why not one more? There is no such limit in SpartaDOS, so why the user has to keep a cautious eye on not copying certain numberof files to a directory, especially if a much greater number is allowed? And if he does copy a 257th file, what then?

A file manager's purpose is to facilitate maintaining of the file system. Large directories are most difficult to handle, yet I have to deprive an user of this assistance just to amuse him with sorted directories? Well, I don't think so.

If a complete directory isn't held in RAM, obviously portions of same are shuffled in when they come into view. But one would assume all twenty visible names are held in RAM while they're painted on the screen.

So let's assume that. But this is a scroll, so one place must be filled with new entry. This involves reading it from the disk - and not necessarily the one, which physically is immediately following the last displayed entry - then formatting it, then displaying. So, it of course will always consume more CPU time than simple cursor movement, without a scroll.

Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-15 23:01:00)

KMK
? HEX$(6670358)

183

Odp: Sparta Commander

Funkcja Move wydaje się nie działać. Zaznaczam pliki do przesunięcia, daję CTRL+M, zatwierdzam, coś się nawet dzieje (mieli), a potem nie ma żadnego efektu, tzn. pozostaje stan wyjściowy (a raczej wejściowy ;) ).

Ostatnio edytowany przez Jacques (2013-02-16 00:13:50)

184

Odp: Sparta Commander

Sprawdziłem na szybko, u mnie działa. Upewnij się, że plików źródłowych nie ma aby w katalogu docelowym - jeśli są, zostaną pominięte.

KMK
? HEX$(6670358)

185

Odp: Sparta Commander

Były w docelowym. Ale jest jakiś powód by przeniesienie nie zadzialalo, a te w docelowym nie zostały zwyczajnie nadpisane?

186

Odp: Sparta Commander

Były w docelowym. Ale jest jakiś powód by przeniesienie nie zadzialalo, a te w docelowym nie zostały zwyczajnie nadpisane?

187

Odp: Sparta Commander

drac030 napisał/a:

jeśli są, zostaną pominięte.

;)-

Czyli jak rozumiem te, których w docelowym nie ma przy operacji move ze źródła zostaną usunięte.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

188

Odp: Sparta Commander

slabe by to bylo, chyba ze weryfikowana jest zawartosc i masz pewnosc ze w docelowym miejscu masz ten sam content.

drac816: dorobisz mozliwosc nadpisywania?

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

189

Odp: Sparta Commander

Praktycznie to najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest zapytanie ze strony programu, czy nadpisywać czy nie.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

190

Odp: Sparta Commander

zrobilibyscie porządnego szela typu bash/ksh/csh :) a nie jakies komandery :)

"Was powinny uzbrojone służby wyciągać z domów do punktów szczepień, a potem zamykać do pi* za rozpowszechnianie zagrożenia epidemicznego" - Epi 2021
"Powinno się pałować tylko tych co tego nie rozumieją. No i nie szmatki i nie chirurgiczne tylko min FFP3, to by miało jakiś sens. U mnie we firmie, to jak przychodzi bezmaskowiec, to stoi w deszczu przed firmą" - Pin 2021

191

Odp: Sparta Commander

Wcześniejsze wersje po prostu nadpisywały, ale uznałem, że tak jest bezpieczniej. To oczywiście tylko tymczasowe rozwiązanie, docelowo będzie pytanie, czy nadpisać.

syscall: masz command.com przecież, czego mu brakuje? :)

KMK
? HEX$(6670358)

192

Odp: Sparta Commander

kolorowego propmta! ;) i equalizerow! ;)

The UNIX Guru`s view of Sex:
unzip; strip; touch; finger; mount; fsck; more; yes; umount; sleep

193

Odp: Sparta Commander

Skoro kopiowanie nie pyta czy nadpisać, to w sumie move też by moglo nadpisać (dopóki nie będzie pytania dodanego). Bo tak nie dzieje się nic i nie wiadomo o co chodzi ;) a co tu chronić specjalnie przy move...

194

Odp: Sparta Commander

ładnie SC wygląda z ramkami takimi, jak w QuickAssembler ;)- jak by się komuś chciało, to jest to odpowiednio (w SC.INI):

FRAMES=       CTRL+: F, M, G, V, B, G, N, F


;)-

Ha, jeszcze jednak kwestia:

- otóż po uruchomieniu SC w trybie 80 znakowym na VBXE podgląd pliku (CTRL+V) odbywa się w trybie 80 znaków. Wystarczy jednak uruchomić program z przełączeniem na 40 znaków i powrócić do SC, by każdy następny podgląd odbywał się w trybie 40 znakowym. Da się to zrobić tak, by podgląd odbywał się zawsze w trybie 80?

Podobna kwestia z zapytaniem w stosunku do RC_GR8.SYS. Czy z pomocą tego sterownika dało by się pod SC pliki tekstowe podglądnąć w trybie 80-znakowym?

Draco - odpal sobie w ED SC.INI i spróbuj narysować ramki ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-16 19:56:10)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

195

Odp: Sparta Commander

Pin napisał/a:

- otóż po uruchomieniu SC w trybie 80 znakowym na VBXE podgląd pliku (CTRL+V) odbywa się w trybie 80 znaków. Wystarczy jednak uruchomić program z przełączeniem na 40 znaków i powrócić do SC, by każdy następny podgląd odbywał się w trybie 40 znakowym.

Z tego, co widzę, nieprawdą jest, jakoby :P Żeby tak było, jak piszesz, uruchomiony program musi zrobić reset - to wyłącza 80-kolumnową konsolę.

Albo może powiedz bliżej, jakie czynności mam wykonać, żeby odtworzyć ten efekt u mnie.

Da się to zrobić tak, by podgląd odbywał się zawsze w trybie 80?

SC stara się utrzymać ustawienia konsoli takie, jakie były przy pierwszym uruchomieniu.

Podobna kwestia z zapytaniem w stosunku do RC_GR8.SYS. Czy z pomocą tego sterownika dało by się pod SC pliki tekstowe podglądnąć w trybie 80-znakowym?

Powinno wystarczyć, jeśli dorzucisz do niego CON.SYS.

Draco - odpal sobie w ED SC.INI i spróbuj narysować ramki ;)-

A ty myślisz, że różne rodzaje ramek, jakie były wpisane w dystrybucyjny SC.INI, czym innym zrobiłem, jak nie ED-em? :P

KMK
? HEX$(6670358)

196

Odp: Sparta Commander

Z tego, co widzę, nieprawdą jest, jakoby :P Żeby tak było, jak piszesz, uruchomiony program musi zrobić reset - to wyłącza 80-kolumnową konsolę.

Mamy np. tryb VBXE 80 znakowy. Teraz dla przykładu chcę wyedytować plik tekstowy, ustawiam więc kursor na pliku i trzymając shift odpalam (poprzez runext) edycję. Trzymam shift dlatego, że ED nie przełączy ekranu z 80 do 40 znaków a edytor ED w 80 znakach nie zadziała. Odpala się ED z edytowanym plikiem. Wracamy teraz do SC i robimy podgląd innego pliku, lecz już poprzez CTRL+V.

Ta sama kwestia odnosi się do byle programu odpalonego ze SHIFT i jednocześnie programu, który posiada możliwość powrotu do DOS, czyli w tym przypadku do SC. Każdy następujący podgląd (ctrl+V) odbędzie się tym samym w trybie 40 znakowym.

A ty myślisz, że różne rodzaje ramek, jakie były wpisane w dystrybucyjny SC.INI, czym innym zrobiłem, jak nie ED-em? tongue

Ctrl + E przesuwa mi pod ED'em kursor na koniec dokumentu. CTRL+E to jedna ze składowych części ramki. Jak więc wyłączyć w ED funkcje do przenoszenia kursora w określone miejsce? :P Mam nadzieję, że do obsługi edytora nie trzeba czytać instrukcji ..... ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-16 20:28:17)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

197

Odp: Sparta Commander

Pin napisał/a:

Mamy np. tryb VBXE 80 znakowy. Teraz dla przykładu chcę wyedytować plik tekstowy, ustawiam więc kursor na pliku i trzymając shift odpalam (poprzez runext) edycję. Trzymam shift dlatego, że ED nie przełączy ekranu z 80 do 40 znaków a edytor ED w 80 znakach nie zadziała. Odpala się ED z edytowanym plikiem. Wracamy teraz do SC i robimy podgląd innego pliku, lecz już poprzez CTRL+V.

A nie wystarczy najechać kursorem na plik i nacisnąć Ctrl/E?

Ta sama kwestia odnosi się do byle programu odpalonego ze SHIFT i jednocześnie programu, który posiada możliwość powrotu do DOS, czyli w tym przypadku do SC. Każdy następujący podgląd (ctrl+V) odbędzie się tym samym w trybie 40 znakowym.

Nie potwierdzam, u mnie każdy następny podgląd jest w trybie 80-kolumnowym. Sprawdź, czy zapisywany jest plik SAV (po czasie i dacie).

Mam nadzieję, że do obsługi edytora nie trzeba czytać instrukcji ..... ;)

Chyba trzeba ... RTFM :P

KMK
? HEX$(6670358)

198

Odp: Sparta Commander

ok - teraz widzę, że wersja SC 0.8.8 działa pod tym względem lepiej :) Ok ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

199

Odp: Sparta Commander

Zobacz zatem, czy to działa (bo SOA#1). Z nowości tylko aktualizacja "KB free" podczas kopiowania.

EDIT: archiwum uaktualnione (wymieniłem SC.COM).

Ostatnio edytowany przez drac030 (2013-02-17 02:28:47)

Post's attachments

sc090.arc 18.46 kb, liczba pobrań: 13 (od 2013-02-17) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
KMK
? HEX$(6670358)

200

Odp: Sparta Commander

o - :) - już sobie zabieram

Całkiem ładnie to działa, przyznam ;)-

Ostatnio edytowany przez Pin (2013-02-17 01:04:12)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info