51

Odp: Rapidus Accelerator

Pin napisał/a:

Nie mogę też odpalić Reditusa, który na 100% (jak praktycznie wszystko poza marginalnymi wyjątkami) działa na 65c816, a nie działa nawet w "trybie" $FF0080,$EF. Demo akurat ładuję z SIDE2 i ze sterownikiem side2.sys, lecz nie wydaje mi się by wyższe MemLo miało tu znaczenie, bo po przepaleniu w tych samych warunkach wspomnianego dema z 6502c program działa. Draco?? - Odpal to na swojej karcie z IDE+.

Reditus zamienia się w Exitus. :) Pewnie znowu podobna sprawa (dodatkowa pamięć).

Draco, możesz mi podlinkować opis Simiusa do posta z paczem do IDE+ - PCB rev. C???

Ke? Chyba nie, bo nie wiem, o co chodzi :P

KMK
? HEX$(6670358)

52

Odp: Rapidus Accelerator

Pin napisał/a:

Draco, możesz mi podlinkować opis Simiusa do posta z paczem do IDE+ - PCB rev. C???

http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 05#p170205

53

Odp: Rapidus Accelerator

dzięki za przypomnienie, w tym tygodniu zrobię ten pacz z dwom egz. IDE+ ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

54

Odp: Rapidus Accelerator

Ok, podlinkowałem post w Atariki, żeby go było łatwiej znaleźć :)

KMK
? HEX$(6670358)

55

Odp: Rapidus Accelerator

Pin napisał/a:

Nie mogę też odpalić Reditusa, który na 100% (jak praktycznie wszystko poza marginalnymi wyjątkami) działa na 65c816, a nie działa nawet w "trybie" $FF0080,$EF.

Niestety nie uruchomisz go na swojej karcie. Nawet gdybym chciał spreparować specjalny rdzeń dla fpga, to nie uda się ze względu na przyjętą architekturę karty. Jest też za mało zasobów w tym fpga, by móc tę architekturę sobie obejść.

Udało mi się jednak to zrobić na nowszej karcie, gdzie użyty jest inny układ fpga. Dowód tutaj:
http://youtu.be/YvjlP4rpbNY
Nie zamierzam jednak iść tą drogą, bo oznaczałoby to postawienie na głowie części odpowiedzialnej za zarządzanie pamięcią. Jeżeli zatem ktoś będzie sobie chciał pooglądać Reditusa (ale także i Cdrug), to będzie musiał wgrać ten specjalny rdzeń do fpga. No chyba że ktoś zrobi patcha w sofcie i wtedy problemu w ogóle nie będzie. :)

Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-01-10 23:02:34)

56

Odp: Rapidus Accelerator

Czy jest więcej demek nie działających na podobnej zasadzie, no i czy przyczyna niedziałania jest Ci znana?

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

57

Odp: Rapidus Accelerator

Przyczyną jest - przypuszczam, bo kodu nie oglądałem, jeno śmieci w pamięci - adresowanie z przekroczeniem granicy 64k. Np. zapis adresów $00-$02 w ten sposób:

   ldx #$fd
loop:
   lda costam-$fd,x
   sta $ff03,x
   inx
   bne loop

Przy X=$FD, rozkaz STA $FF03,X robi zapis pod $010000 zamiast pod $000000 - nawet w trybie emulacji. I im dłużej o tym myślę, tym bardziej mi to wygląda na błąd w procesorze - w trybie emulacji "tradycyjne" rozkazy nie powinny móc przekroczyć granicy 64k ze względu na zgodność wstecz, a tymczasem przekraczają.

Rozwiązaniem mogłoby być ograniczenie w trybie emulacji dostępności RAM-u powyżej pierwszych 64k (w tym trybie jego użyteczność i tak jest dyskusyjna); np. w ten sposób, żeby było tam "widać" to samo, co w pierwszych 64k. I to jest pewno owo "postawienie na głowie zarządzania pamięcią" w karcie :)

Może da się spaczować. A może autor się znajdzie i poprawi?

Ostatnio edytowany przez drac030 (2014-01-11 02:03:20)

KMK
? HEX$(6670358)

58

Odp: Rapidus Accelerator

... Pr0be i TeBe są "na miejscu". Święty - może być już gorzej ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

59

Odp: Rapidus Accelerator

jesli pasiu podlaczyl flage e procesora do fpga to jest to banalne do realizacji, bez stawania na glowie/uszach/czymkolwiek

przechodze na tumiwisizm

60

Odp: Rapidus Accelerator

E idzie do fpga, ale problem leży gdzie indziej.
Chcąc pooglądać sobie demo w trybie turbo (bo o to chyba tutaj też chodzi) potrzebne jest 64kB szybkiego ramu na karcie. By demko poszło, tak jak Draco wspomniał, to ten sam ram musi być widoczny w banku 0 oraz banku 1 procesora i tu jest właśnie ten problem.
Niestety nie można użyć do tego celu tej samej pamięci SRAM, która służy do tego normalnie. Jej adresy A16 i wzwyż generowane są przez układ cpld a nie fpga, przez co niezależnie od zmian w fpga cały czas ram widoczny w banku 0 i 1 będzie inny.

Obszedłem to organizując te 64kB w postaci block ram w fpga. Oczywiście zużyłem w ten sposób niemal całą dostępną pamięć, więc inne rzeczy, które jej potrzebują zostały wyłączone.

61

Odp: Rapidus Accelerator

pasiu napisał/a:

ten sam ram musi być widoczny w banku 0 oraz banku 1 procesora i tu jest właśnie ten problem.

Tak ściśle rzecz biorąc, wystarczyłoby zmirrorować stronę zerową. Może to coś ułatwia?

KMK
? HEX$(6670358)

62

Odp: Rapidus Accelerator

256 bajtów powiadasz? Brzmi prosto, ale chyba tylko pozornie. Sprawdzę.

EDIT:
Draco sprawdź swoją skrzynkę. Coś udało się sklecić.

Pin, spróbuję spreparować rdzeń dla Ciebie, ale nie będę miał możliwości osobiście go zweryfikować.

Ostatnio edytowany przez pasiu (2014-01-11 14:28:15)

63

Odp: Rapidus Accelerator

wyślij mi plik, to se to wgram sam ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

64

Odp: Rapidus Accelerator

pasiu napisał/a:

Coś udało się sklecić.

Jest dobrze! Reditus startuje i działa, a C-Drug działa z muzyką. Uwagi w skrzynce pocztowej :)

KMK
? HEX$(6670358)

65

Odp: Rapidus Accelerator

Powiem tak. Przydał by się nowy Neotracker, lub pacz do starej wersji (której Epij rozwijać nie chce) ;). Obecny gra około 4 razy szybciej i sample z pokeya brzmią jak by były na Covox'ie grane :D. Lolz..

Może by się udało obejść temat przygotowując specjalnie sample pod Neo / pokey'a i rapidusa. Zobaczę, co się da zrobić i jak coś z tego wyjdzie to podlinkuję łejwa zgranego bezpośredio z Atari ;)

Ostatnio edytowany przez Pin (2014-01-12 21:31:14)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

66

Odp: Rapidus Accelerator

Na kartę można mieć - gdyby ktoś napisał - nawet lepszy tracker niż Neo. Primo, instrumenty mogą swobodnie mieć po 64k. Secundo, jest jakieś 8-9 razy więcej czasu na ich przetwarzanie.

Tylko granie sampli w pętli pewno odpada, bo karty chodzą z różną prędkością. Ale do tego pewnie wystarczy zatrudnić jakiś timer, powinno spokojnie się wyrobić na 44 kHz w stereo.

KMK
? HEX$(6670358)

67

Odp: Rapidus Accelerator

Ale czy to jest jeszcze Atari...? Bo powoli robicie Panowie PCta lub innego MACa...
====================
Edyta: założyłem wątek: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=11890

Ostatnio edytowany przez Sikor (2014-01-12 22:21:51)

Sikor umarł...

68

Odp: Rapidus Accelerator

Sikor - robi się z tego narzędzie, którym można zrobić coś więcej, niż tylko grać. Widzisz, ostatnio kompilowałem program spod TBXL i na Rapidusie zysk czasowy był tak ze razy 3 ;). Chcę napisać zajebiście brzmiącego muzaka - czemu nie. .. i to na POKEY'a :D -  Sprawi mi to przyjemność i chyba o to chodzi. Będę chciał mieć STD Atari - dopałka niczego nie zmienia, "normalne" Atari cały czas jest na pokładzie. Jak już o grach - zagrać w kilka gierek na dopale = sama przyjemność ;)- Są nowe możliwości, jest zainteresowanie - sprzęt jest żywy, bo dając nowe możliwości tworzy się nowe wyzwania i chęć do pracy. I chyba o to w tym chodzi.

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

69

Odp: Rapidus Accelerator

Przesiądź się na ST. Na poważnie - karta fajna, ale... Powoli ma to mało wspólnego z małym Atari. Wątek do wydzielenia z nowym działem - chwała Pasiowi za kartę i tym, co chcą na nią pisać. Ale z drugiej strony - byle piec pozwoli na więcej niestety. Ja lubię fun na oryginalnej maszynie, nie przeszkadzają mi dopałki. Ale nie przesadzajmy - robi się z tego nowy komputer z doczepionym na siłę Atari jako terminalem.

Sikor umarł...

70

Odp: Rapidus Accelerator

zbyt duże zależności między kartą z 65c816 a hardware'm. Atari z tej pozycji raczej nie wygląda jak terminal. W sumie się dziwię, bo większe ajwaj powinno być przy VBXE ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

71

Odp: Rapidus Accelerator

Dlaczego? VBXE można używać jako"przezroczystego" w sumie :) Jak piszę - popieram kartę, ale należało by wydzielić specjalne subforum.

Sikor umarł...

72

Odp: Rapidus Accelerator

Rapidus też może być "przezroczysty" ;)

ADRES: pin@atari.pl - konto zlikwidowane. Aktualny adres: pin(at)atari8.info

73

Odp: Rapidus Accelerator

Sikor, mam prośbę: mógłbyś przenieść dyskusję ideolo do Bałaganu? Tu jest Fabryka, nie ten dział.

KMK
? HEX$(6670358)

74

Odp: Rapidus Accelerator

Pin napisał/a:

Rapidus też może być "przezroczysty" ;)

Nie wskazuje na to twój post: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 91#p179891
@drac030: sprawa dotyczy kompatybilności, stąd prośba o nowy dział. Ta dopałka, choć wygląda świetnie - nie daje kompatybilności ze standardem Atari. Nie zmienia tylko szybkości, po prostu zmienia jej działanie.

Sikor umarł...

75

Odp: Rapidus Accelerator

Ale dział "Fabryka" nie jest od próśb o nowe działy. Łamiesz regulamin. I, poza tym, wg mojej oceny, postępujesz nieuprzejmie wtrącając się w techniczną w gruncie rzeczy dyskusję osób zainteresowanych z uwagami nie na temat od osoby niezainteresowanej. Zatem, czy byłbyś tak miły i spełnił moją prośbę?

KMK
? HEX$(6670358)