26

Odp: GTIA, Gr.10 i rejestry kolorów

Adam Klobukowski napisał/a:
pavros napisał/a:

(...) Ja jednak wyrażam tu żal, że na początku lat 80-tych nie pojawiła się nowa lepsza GTIA o takich właściwościach. Być może taki "porządny" hi-res w połączeniu z PMG miałby wpływ na to jakie gry powstawały na Atari.

Ok, ale potrzebowałbyś tez mocniejszego CPU żeby tę grafike sensownie animować.

To jakieś nieporozumienie. Pisałem tylko o hi-resie o niezależnych dwóch kolorach. Wtedy możliwe byłoby podkolorowywanie obiektami PMG na podobnej zasadzie jak w lo-res. To umożliwiłoby np. stworzenie na Atari gier takich jak seria Dizzy w oryginalnej rozdzielczości.

27

Odp: GTIA, Gr.10 i rejestry kolorów

A może na VBXE dałoby się programowo zaemulować Marię? :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

28

Odp: GTIA, Gr.10 i rejestry kolorów

temat Marii był już poruszany, w archiwach tego forum można znaleźć wątki, Maria nie jest zgodna z XE/XL przede wszystkim ze względu na mapę pamięci, możliwości graficzne nie są oszałamiające

na początku Electron tworząc mapę kolorów VBXE wzorował się Marią, to była porażka, obrazków z C64 z taką mapą nie dało się wyświetlać

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C