Temat: Kompatybilność firebee
Zastanawiam się nad kompatybilnością firebee z oryginalnym oprogramowaniem z atari st. Sprzętowo wykonuje kod czy przez wbudowany emulator.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
BigPEmu 1.12 Richard Whitehouse wydał BigPEmu 1.12
FujiNET firmware v1.3.0 Nowa wersja oprogramowania do interfejsu sieciowego FujiNET. Tym razem z obsługą TCP!
hatari 2.5.0 Od dwóch dni dostępna jest najnowsza (2.5.0) wersja Hatari.
Grawitacja 2024 Czas na kolejną edycję 8 bitowego GameJamu.
Tenebra na Atari ST/STE Wersja gry na duże atari.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Zastanawiam się nad kompatybilnością firebee z oryginalnym oprogramowaniem z atari st. Sprzętowo wykonuje kod czy przez wbudowany emulator.
Zastanawiam się nad kompatybilnością firebee z oryginalnym oprogramowaniem z atari st. Sprzętowo wykonuje kod czy przez wbudowany emulator.
Część sprzęt (90%) a część wbudowany emulator (10%).
Proporcje mogą się różnić zależnie od używanego softu.
Gry z atari st uruchamiane są z poziomu freemint ?? Sorry za podstawowe pytania. Przydałby się poradnik albo artykuł na temat freemint dla początkujących.
Ostatnio edytowany przez gotham (2015-09-26 15:11:21)
gotham:
Tu masz link do dokumentu, który omawia różnice pomiędzy ColdFire a 68K na poziomie emulacji i tego czego nie robi ColdFire: http://microapl.com/Porting/ColdFire/Do … a68kcf.pdf
Gry z Atari ST w 95% nie pójdą na FireBee. Można za to na FireBee uruchomić Hatari które działa w wystarczającą prędkością :)
Gry z Atari ST w 95% nie pójdą na FireBee. Można za to na FireBee uruchomić Hatari które działa w wystarczającą prędkością smile
Wydawało mi się , że multitos był kompatybilny z tosem. Jego następcą jest freemint. Jest lista aplikacji kompatybilnych z tymi systemami?
Gry z Atari ST w 95% nie pójdą na FireBee. Można za to na FireBee uruchomić Hatari które działa w wystarczającą prędkością :)
To bez sensu, po co więc kupować FireBee, skoro Hatari pójdzie na dowolnym innym komputerze?
Bo wykonuje 90% rozkazów 68K ?? :-)
Adam Klobukowski napisał/a:Gry z Atari ST w 95% nie pójdą na FireBee. Można za to na FireBee uruchomić Hatari które działa w wystarczającą prędkością :)
To bez sensu, po co więc kupować FireBee, skoro Hatari pójdzie na dowolnym innym komputerze?
Bo pójdzie sporo innego softu, ST to nie tylko gry.
No tak, ale pod Hatari pójdzie inny soft z ST też :)
Tak, ale na FireBee pójdzie na FireBee ;)
To bez sensu, po co więc kupować FireBee, skoro Hatari pójdzie na dowolnym innym komputerze?
FireBee jest klonem dużego Atari ale nie konkretnie ST. Założeniem była kompatybilność na poziomie systemu operacyjnego czyli możliwość uruchomienia aplikacji GEM/TOS. Jeśli chodzi o poziom sprzętowy to są duże różnice - chociażby niezbyt kompatybilny z 68000 procesor - ColdFire.
Tak więc jeśli chcesz komfortowo używać aplikacji to FireBee jest lepszym wyjściem a w przypadku gier - MiST.
Jest jednak światełko w tunelu. FireBee ma FPGA na pokładzie który może tak jak MiST emulować sprzętowo Atari ST.
Z tego co słyszałem to do teamu FireBee niedawno dołączył jakiś magik od FPGA. Może więc coś się ruszy w tym temacie.
Ostatnio edytowany przez Cyprian (2015-09-26 20:15:19)
Nie FPGA a PIC, to pewna różnica ;) PIC w FireBee nie wpływa bezpośrednio na kompatybilność - głównie zapewnia komunikację z urządzeniami zewnętrznymi.
Praca nad FPGA trwa cały czas, ale nie jest to łatwe.
PIC jest na pokładzie (chyba dla RTC) ale FPGA również:
Na razie w FPGA siedzi kod dla:
- VIDEL: The famous Falcon graphics chip.
- DMA disk: The chip used for Floppy and ACSI data transfers.
- MC68901 MFP: Interrupt controller, timers, I/O ports...
- WD1772 FDC: The Floppy Disk Controller, including support for HD floppies.
- ACIA 6850 IKBD: Interface to keyboard/mouse/joysticks.
- ACIA 6850 MIDI: Interface to external MIDI devices.
- YM2149: The well known ST sound chip.
- NVRAM: Falcon real time clock and non-volatile memory.
- DMA Sound: STe DMA sound chip.
- IDE: Standard Falcon IDE interface, for IDE hard disks and CompactFlash cards.
- JTAG: Not really a device, but a physical interface to connect hardware debuggers.
Plan jest taki by umieścić tam jeszcze np emulację DSP.
Mały OT:
WD1772 FDC: The Floppy Disk Controller, including support for HD floppies.
Jak by to się dało "dokleić" do MISTa... Oj siadła by mi prawdziwa stacja.
YM2149: The well known ST sound chip
Czy to może ten sam co w MIST? Ktoś może słuchał gier/muzyki z firebee? W MIST nie jest z tym najlepiej :-(
PIC jest na pokładzie (chyba dla RTC) ale FPGA również:
Nie chodziło mi że nie ma FPGA, tylko że ostatniu dołączył człowiek od PICa.
WD1772 FDC: The Floppy Disk Controller, including support for HD floppies.
Jak by to się dało "dokleić" do MISTa... Oj siadła by mi prawdziwa stacja.
A gdzie byś ją wpiął?
YM2149: The well known ST sound chip
Czy to może ten sam co w MIST? Ktoś może słuchał gier/muzyki z firebee? W MIST nie jest z tym najlepiej :-(
Nie wiem na 100%, ale zakładam że emulacja YM2149 pochodzi z projektu Suska. Nie wiem skąd jest w MiST.
"A gdzie byś ją wpiął?"
U mnie nigdzie, ale u Lotharka widziałem wersję z dużą ilością wystających pinów :-)
No niestety, to musiało by być wzbogacone o obsługę stacji dyskietek USB. ZTCP z rozmowy z Tillem na SV jest to do zrobienia, ale to zawiła sprawa, jedynym któremu taki "ficzer" się marzy jestem ja,no i generalnie najfajniej by było jak bym takie coś sam napisał ;-)
Enyłej, po liście którą podał Cyprian widać, że sporo sprzętu zostało przepisane na FPGA więc sprawy "sprzętowej emulacji" idą do przodu :-)
Videl też jest. Fajne!!!
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
[ Wygenerowano w 0.080 sekund, wykonano 12 zapytań ]